• 1
  • 2
2014-04-25, 20:04
Medlem
stigmas avatar
Verisure ligger nere. Har inte kunnat larma sedan i onsdags!
Är dessa klåpare hackade?

Nån som vet mer?
Citera
2014-04-25, 21:00
Medlem
Samma här. Larmet la av i onsdags och jag trodde endast det var nåt fel på mitt larm.
Citera
2014-04-25, 21:33
Medlem
stigmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efterbliven
Samma här. Larmet la av i onsdags och jag trodde endast det var nåt fel på mitt larm.

Kolla deras facebook-sida Världens liv där.

Edit : Verkar ha kommit igång.

Folk är SÅ JÄVLA BLÅSTA!
Dom gnäller på Verisure för att dom går ut i sociala medier med att deras larmkommunikation ligger nere samtidigt som dom med sina egna Facebook-profiler med riktiga namn då samtidigt talar om att dom är Verisure-kunder
Senast redigerad av stigma 2014-04-25 kl. 21:41.
Citera
2022-03-23, 16:16
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Har alltid småskrattat över hur naiva och rent av blåsta människor är, som skryter om sina nyinköpta larm från Verisure.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-loste-inte-ut

Citat:
En natt i somras, när paret var bortrest, tog någon sig in i deras hem. Tjuvarna lyfte ut ett fönster och plundrade huset. Larmet fungerade inte.
– När man tittar på larmets logg syns ingenting. Det enda som avviker är att temperaturen i hallen sjönk med fem grader på natten. De gick in i rummet bredvid hallen.
Niclas säger att Verisure omgående skickade ut en man som hämtade larmsystemets huvudenhet.
– Jag har aldrig fått reda på vad som fanns i den. Den har de snabbt och lätt tagit undan.
Citera
2022-03-23, 16:22
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Fd anställda vittnar om att larmen är praktiskt taget helt värdelösa och har inga som helst effekt.

https://tv.aftonbladet.se/video/3397...falsk-trygghet
Citera
2022-03-23, 21:18
Bannlyst
Det har funkat bra för mig i över 5 år iaf. Ja, jag har försökt ta mig in utan att larma av och så vidare.
Fan, larmet går till dom bara man steker kött ibland, brandlarmet. Då ringer dom direkt.
Äh jag vet inte, vissa har väl haft otur med installationsgubbar och sånt.
Citera
2022-03-24, 04:56
Medlem
AB:
Knätricket: "Gick att gå med böjda knän
En tekniker från Verisure demonstrerade för Ingemar att rörelsedetektorerna var felmonterade. De var så högt riktade att man kunde gå runt i huset utan att att larmet utlöstes om man gick med böjda knän."

Det är alltså han som är i Tele3s reklam dansar med böjda korta ben och det ser ut som om slutet på trean spretar ut ur gylfen som en fyrkantig snopp?

Allvarligt, minns när jag jobbade på et stort svenskt företag och deras larm var en stråle som gick i rumphöjd. Hade någon glömt något eller försäkte ta sig in ut via den entren efter stängningsdags så la de sig ner och kröp förbi strålen. Såg lite kul ut då de haft julfest och glömt att säg till larmfirman och hela gänget kröp under strålen
Citera
2022-03-24, 07:09
Medlem
Ghastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drrty
Det har funkat bra för mig i över 5 år iaf. Ja, jag har försökt ta mig in utan att larma av och så vidare.
Fan, larmet går till dom bara man steker kött ibland, brandlarmet. Då ringer dom direkt.
Äh jag vet inte, vissa har väl haft otur med installationsgubbar och sånt.

Ringer men dom skulle inte skicka någon. Hoppas do. Flesta lämnar bolaget som har bonus varje gång dom inte skickar någon.
Citera
2022-03-24, 07:49
Medlem
Vad jag förstår har det hänt 20 gånger att de inte kommit när de borde? Hur många kunder har de, minst ett sexsiffrigt antal. I över 99,9% av fallen har de alltså kommit som de ska. Nej, detta har Aftonbladet vinklat totalt åt helvete. Tror tyvärr att mer än 20 rjuvar kommer undan för att personer säger upp sina larm nu.
Citera
2022-03-25, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Vad jag förstår har det hänt 20 gånger att de inte kommit när de borde? Hur många kunder har de, minst ett sexsiffrigt antal. I över 99,9% av fallen har de alltså kommit som de ska. Nej, detta har Aftonbladet vinklat totalt åt helvete. Tror tyvärr att mer än 20 rjuvar kommer undan för att personer säger upp sina larm nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Ringer men dom skulle inte skicka någon. Hoppas do. Flesta lämnar bolaget som har bonus varje gång dom inte skickar någon.
Skojarbolag.
Hade en påstridig säljare här som för 9000 skulle ersätta ett identiskt larm från en konkurrent (Sector Alarm, som alltid kommit vid larm).
Frågade varför jag skulle betala 9000 för att byta till något identiskt med det jag har.
Svaret var kryptiskt att verisure är ju samma som Securitas...
Tyckte det var ett svagt incitament att byta ut något fungerande till ett identiskt, men för 9000 i merkostnad.
Bad verisuresäljaren göra en sinnesundersökning samt sluta lura folk.
Tydligen går skojartakterna ända upp i ledningen.
Citera
2022-03-27, 03:27
Medlem
itsallalies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assar-Korv
Skojarbolag.
Hade en påstridig säljare här som för 9000 skulle ersätta ett identiskt larm från en konkurrent (Sector Alarm, som alltid kommit vid larm).
Frågade varför jag skulle betala 9000 för att byta till något identiskt med det jag har.
Svaret var kryptiskt att verisure är ju samma som Securitas...
Tyckte det var ett svagt incitament att byta ut något fungerande till ett identiskt, men för 9000 i merkostnad.
Bad verisuresäljaren göra en sinnesundersökning samt sluta lura folk.
Tydligen går skojartakterna ända upp i ledningen.

Verisure är inte samma som Securitas. Securitas har egen larmcentral och larmkomponenter.

Enda som Verisure har med Securitas att göra är att Securitas står för den tjänsten som berör väktartjänsterna. Därav har de "hållt tillbaka" utryckningar - Securitas tar betalt, Verisure vill hålla nere på den utgiften.

Såg den delen där VD drar någon jävla rövare om att "det inte finns väktare överallt/tillgängliga..." - något sånt. Det är ju därför Securitas har avtalet för åtgärden, Avarn som är 2:a "största" bolaget täcker helt enkelt inte tillräckligt geografiskt Sverige för att de ska ha uppdraget.

Samma gäller i majoritet för Sector Alarm. Medflera.
Citera
2022-03-28, 05:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsallalie
Verisure är inte samma som Securitas. Securitas har egen larmcentral och larmkomponenter.

Enda som Verisure har med Securitas att göra är att Securitas står för den tjänsten som berör väktartjänsterna. Därav har de "hållt tillbaka" utryckningar - Securitas tar betalt, Verisure vill hålla nere på den utgiften.

Missförståndet beror nog på att Securitas Direct är en del av Verisure. Men Securitas AB har inget ägande i Securitas Direct.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in