2014-04-25, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Den dagen män samarbetar för att stoppa våldtäktsmäns framfarter och sexuella övergreppare och verkligen sätter ner sin fot bland dem så tror jag att vi kan börja gallra bland de verkliga galningarna tillsammans.
Både kvinnor och män.
Lagstiftningen har ju som synes varit svår för kvinnor också i våldtäktsmål där de som blivit våldtagna blivit utfrågade vad de hade på sig med mera. Blivit ifrågasatta.
Det skall vara en grupp människor bestående av poliser, psykologer och alla möjliga experter, vilket det är redan nu men bevisligen hamnar någon mellan alltid.
Den här mannen hamnade mellan.
Vilket många kvinnor också riskerar att utsättas för vad gäller våldtäktsmål.
Hur förhindrar vi våldtäkter? Hur förhindrar vi sådant här som den här mannen utsattes för? Vad är fel i samhället och utredningarna?
Hur kan det komma sig att man slinker igenom både som offer och förövare?
Jag har inget riktigt svar eller en perfekt lösning.
Något är bevisligen fel i lagstiftningen och utredningarna.
Det är vår politiker som borde vakna och börja fundera tillsammans med berörda instanser och fråga sig: Vad är fel?

Bra inlägg från dig. Det förtjänar respekt, trots att vi kanske inte är överens om mycket i övrigt.

Hur menar du att vanliga män ska bekämpa våldtäkter? Hur menar du att vi tillsammans ska bekämpa fall som dessa? Jag antar att du vill stärka mäns rättsäkerhet i sexualbrottsmål efter detta? Hur kan vi göra detta utan att ifrågasätta även kvinnans version och beteende? För när ord står mot ord, vad hjälper då en uppsjö med experter? Inte ens fysiska skador på offret behöver ju vara avgörande uppenbarligen. Jag vill inte ha svar som "ändra mäns attityder", utan jag efterlyser konkreta förslag. Lyssnar intresserat på dina förslag.
Citera
2014-04-25, 18:13
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rights4Men
Även du tycker att det är för djävligt alltså? Hur tycker du lagstiftning, utredningar och beviskrav ska utformas för att förhindra sådant här? Tror du feministisk ideologi påverkat utfallet? Detta drabbar ju inte bara män som döms oskyldigt, det kan ju även få effekten att riktiga brottsoffer misstros. Observera att jag efterlyser en konstruktiv dialog, inte pajkastning.

Nej absolut inget med feminism att göra.
Vad har då i sådana fall våldtäkter att göra med? Patriarkerna?
Det är sjuka individer som ligger bakom allt.
Varken mannen i det stora hela eller kvinnan har med saken att göra.
Det finns hemska människor i alla led. Vissa slinker emellan lagens långa arm.
Feminism är inget annat än att kvinnor och män är lika mycket värda och har samma rättigheter och skyldigheter. Inget kön har rätt att tilldela det andra könet en roll som den inte vill ha .
Men vad feminismen har med den mannens fall att göra är lika med noll.
Det har med de berörda instanserna att göra.
Citera
2014-04-25, 18:13
Medlem
Citat:
Feminismen har ju haft avgörande betydelse för utformningen av lagstiftning och (låga) beviskrav. Så där förstår jag inte hur du tänker. Tror du att ytterligare försämring av mäns rättssäkerhet (som feministerna önskar) resulterar i färre fall som detta?

Låga beviskrav? Vad jag vet så har Sverige väldigt höga beviskrav gällande våldtäkt. Så fort ett extremfall, som i det här läget, händer så är allt feministernas fel. Inte rättssystemet utan feministerna!!!! Ord står ju mot ord men i det här fallet så fanns tydligen "bevis" (nej tydligen inte eftersom att det inte var sant.) Jag stöder INTE att en oskyldig människa döms, gör NÅGON det? men att dra alla feminister över en kam när sådant här händer är bara ren idioti.
Citera
2014-04-25, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Känner alla dessa anti-feminister verkligen empati med alla dessa män som har blivit falskt anklagade för våldtäkt eller använder anti-feministerna bara dem som verktyg för att slå mot feministerna? Jag känner en oerhörd medkänsla med denne man som fick sitt liv förstört av sin dotter men hatar inte feminister för det.

Jag känner den djupaste sympati med den oskyldigt dömde mannen. Jag är antifeminist. Jag har känslor.
Citera
2014-04-25, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sealo
Låga beviskrav? Vad jag vet så har Sverige väldigt höga beviskrav gällande våldtäkt. Så fort ett extremfall, som i det här läget, händer så är allt feministernas fel. Inte rättssystemet utan feministerna!!!! Ord står ju mot ord men i det här fallet så fanns tydligen "bevis" (nej tydligen inte eftersom att det inte var sant.) Jag stöder INTE att en oskyldig människa döms, gör NÅGON det? men att dra alla feminister över en kam när sådant här händer är bara ren idioti.

Hur menar du att en människa kan få sitta oskyldigt dömd för våldtäkt i hela nio år om inte beviskraven är för låga. Makes no sense. Feminismen är ju en ideologi som haft stort genomslag på sexualbrottslagstiftningen i landet.
Citera
2014-04-25, 18:16
Medlem
HyperAnonym665s avatar
Citat:
Feminism är inget annat än att kvinnor och män är lika mycket värda och har samma rättigheter och skyldigheter. Inget kön har rätt att tilldela det andra könet en roll som den inte vill ha .

Du är vidrigt fel ute återigen.

Jämlikhet och feminism går inte hand i hand. Man kan inte uppnå jämlikhet genom att fokusera på ena könet. Är du ens seriös?

Jag är för jämlikhet men emot feminismen som sådan.

Man har speciell lagstiftning enbart för kvinnor och tar även detta förhållande när man ger fällande domar. (man-kvinna scenariot).

Dessutom är det oaccepterat att slå en kvinna men mer okej att en man slår en man. Du som är för jämlikhet vill alltså att det ska bli lika accepterat att en man ger sig på en kvinna som en man ger sig på en man?

Du kan inte svara på mina frågor för du har inga bra svar, lev du i din vidriga bubbla.
Citera
2014-04-25, 18:18
Medlem
HyperAnonym665s avatar
Citat:

Vad är din lösning då, herr idiot?

Du kanske vill att kvinnans ord väger tyngre än mannens?

Snacka om rättssäkerhet. Nästa JK må tro?
Citera
2014-04-25, 18:18
Medlem
Smokey-the-bears avatar
Citat:
Höga krav????
Räcker att en kvinna knullar en kille på krogen, ångrar sig dagen efteråt och sen gör en anmälan om våldtäkt. Finns fall där snubbar friats då dom ovetandes spelat in konversationer med mobil där man tydligt hör att båda parterna varit med att knulla.....varpå bruden sen i efterhand gör en anmälan om våldtäkt
Citera
2014-04-25, 18:20
Medlem
Citat:

Feminismen som ideologi har ju haft stort genomslag på hur svensk sexualbrottslagstiftning utformats. Hur menar du att man kan skydda män från sjuka kvinnor som falskanmäler om inte rättssäkerheten är god och beviskraven höga? Eller tycker du det är okey att offra några män för den goda sakens skull?
Citera
2014-04-25, 18:21
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HyperAnonym665
Båda delar.

Empati? Nej, men kan skilja på rätt och fel. Vem bryr sig om en hel okänd människa som man inte ens vet namnet på?

Man vet inte vem denne man är men ändå blev jag lite tårögd.

Citat:
Klart att du är för feminism, du är ju jude.

Off topic - Jag blir alltid lika förvånad när folk sätter likhetstecken mellan kulturmarxism och judendom, vet inte folk att judendomen är detsamma som gamla testamentet och judar är det nutida namnet på israeliterna?
Citera
2014-04-25, 18:22
Medlem
Citat:
Hur menar du att en människa kan få sitta oskyldigt dömd för våldtäkt i hela nio år om inte beviskraven är för låga. Makes no sense.

Men att 2 av 100 anmälda våldtäkter går till fällande dom, det är inte ett tecken på att beviskraven i Sverige istället kanske är för höga? Det här är ett extremfall men de gör det inte mer okej för det. Självklart så är det här helt förjävligt, men det betyder inte att Sverige i övrigt har låga beviskrav.
Citera
2014-04-25, 18:23
Medlem
HyperAnonym665s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Man vet inte vem denne man är men ändå blev jag lite tårögd.

Off topic - Jag blir alltid lika förvånad när folk sätter likhetstecken mellan kulturmarxism och judendom, vet inte folk att judendomen är detsamma som gamla testamentet och judar är det nutida namnet på israeliterna?

Fäller du en tår varje gång du slår upp aftonbladet också? Du kan inte vara på riktigt.

Din off topic orkar jag inte ens läsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in