2014-04-25, 18:00
Medlem
HyperAnonym665s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ewmpe
får lite känslor att snart kommer hon bli våldtagen på riktigt och då kommer de inte tro henne..

Vem fan bryr sig till att börja med? Hon kan gott bli våldtagen efter vad hon har gjort. Då kan hon leva sig in i offerrollen på riktigt istället för att behöva ljuga.
Citera
Medlem
Hahhaha jag kan bara skratta åt er. Självklart helt fruktansvärt att detta hände, men att skylla på att detta är feminismens fel går ju bara INTE
Citera
Medlem
Smokey-the-bears avatar
Citat:
får lite känslor att snart kommer hon bli våldtagen på riktigt och då kommer de inte tro henne..
Isåfall så är det mer än rätt, kanske hon lär sig en läxa
Citera
2014-04-25, 18:01
Medlem
thewellovedones avatar
Känner alla dessa anti-feminister verkligen empati med alla dessa män som har blivit falskt anklagade för våldtäkt eller använder anti-feministerna bara dem som verktyg för att slå mot feministerna? Jag känner en oerhörd medkänsla med denne man som fick sitt liv förstört av sin dotter men hatar inte feminister för det.
Citera
2014-04-25, 18:02
Medlem
HyperAnonym665s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sealo
Hahhaha jag kan bara skratta åt er. Självklart helt fruktansvärt att detta hände, men att skylla på att detta är feminismens fel går ju bara INTE

Ja, du har helt rätt. Beviskraven sänktes inte pga feminismen.

Citera
2014-04-25, 18:03
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rights4Men
Även du tycker det är att det är för djävligt alltså? Hur tycker du lagstiftning, utredningar och beviskrav ska utformas för att förhindra sådant här? Tror du feministisk ideologi påverkat utfallet? Detta drabbar ju inte bara män som döms oskyldigt, det kan ju även få effekten att riktiga brottsoffer misstros. Observera att jag efterlyser en konstruktiv dialog, inte pajkastning.

Den dagen män samarbetar för att stoppa våldtäktsmäns framfarter och sexuella övergreppare och verkligen sätter ner sin fot bland dem så tror jag att vi kan börja gallra bland de verkliga galningarna tillsammans.
Både kvinnor och män.
Lagstiftningen har ju som synes varit svår för kvinnor också i våldtäktsmål där de som blivit våldtagna blivit utfrågade vad de hade på sig med mera. Blivit ifrågasatta.
Det skall vara en grupp människor bestående av poliser, psykologer och alla möjliga experter, vilket det är redan nu men bevisligen hamnar någon mellan alltid.
Den här mannen hamnade mellan.
Vilket många kvinnor också riskerar att utsättas för vad gäller våldtäktsmål.
Hur förhindrar vi våldtäkter? Hur förhindrar vi sådant här som den här mannen utsattes för? Vad är fel i samhället och utredningarna?
Hur kan det komma sig att man slinker igenom både som offer och förövare?
Jag har inget riktigt svar eller en perfekt lösning.
Något är bevisligen fel i lagstiftningen och utredningarna.
Det är vår politiker som borde vakna och börja fundera tillsammans med berörda instanser och fråga sig: Vad är fel?
Citera
2014-04-25, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sealo

Feminismen har ju haft avgörande betydelse för utformningen av lagstiftning och (låga) beviskrav. Så där förstår jag inte hur du tänker. Tror du att ytterligare försämring av mäns rättssäkerhet (som feministerna önskar) resulterar i färre fall som detta?
Citera
2014-04-25, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smokey-the-bear
Isåfall så är det mer än rätt, kanske hon lär sig en läxa

Jag står neutral i frågan om hon ska bli våldtagen för att hon förtjänar det eller inte, men att ljuga ihop den storyn som hon gjorde är väldigt vidrigt och jag hoppas nästan hon åker in i fängelset för det
Citera
2014-04-25, 18:05
Medlem
HyperAnonym665s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Känner alla dessa anti-feminister verkligen empati med alla dessa män som har blivit falskt anklagade för våldtäkt eller använder anti-feministerna bara dem som verktyg för att slå mot feministerna? Jag känner en oerhörd medkänsla med denne man som fick sitt liv förstört av sin dotter men hatar inte feminister för det.

Båda delar.

Empati? Nej, men kan skilja på rätt och fel. Vem bryr sig om en hel okänd människa som man inte ens vet namnet på?

Klart att du är för feminism, du är ju jude.
Citera
2014-04-25, 18:07
Medlem
TheKeyboardWarriors avatar
Citat:
Jag står neutral i frågan om hon ska bli våldtagen för att hon förtjänar det eller inte, men att ljuga ihop den storyn som hon gjorde är väldigt vidrigt och jag hoppas nästan hon åker in i fängelset för det
Nästan in i fängelset? Hon ljög ihop en historia om att en man hade våldtagit henne. Nu har hon tagit bort 9 år av mannens liv. Hon ska fan in i fängelset!
Citera
2014-04-25, 18:08
Medlem
HyperAnonym665s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Den dagen män samarbetar för att stoppa våldtäktsmäns framfarter och sexuella övergreppare och verkligen sätter ner sin fot bland dem så tror jag att vi kan börja gallra bland de verkliga galningarna tillsammans.
Både kvinnor och män.
Lagstiftningen har ju som synes varit svår för kvinnor också i våldtäktsmål där de som blivit våldtagna blivit utfrågade vad de hade på sig med mera. Blivit ifrågasatta.
Det skall vara en grupp människor bestående av poliser, psykologer och alla möjliga experter, vilket det är redan nu men bevisligen hamnar någon mellan alltid.
Hur förhindrar vi våldtäkter? Hur förhindrar vi sådant här som den här mannen utsattes för? Vad är fel i samhället och utredningarna?
Det är vår politiker som borde vakna och börja fundera tillsammans med berörda instanser och fråga sig: Vad är fel?

Ytterligare ett tecken att kvinnor öht inte har att göra inom politik eller annan styrande ställning.

Du kräver att män "sätter ned foten" och förhindrar något som inte går att förhindra. Detta kommer att ske hela tiden, det kommer inte att sluta för att folk "sätter ned foten". Dessutom är majoriteten av män emot våldtäkt helt.

Hur har du tänkt att detta scenario hade kunnat fungera?

Jag orkar inte med folk, 95% är fan idioter.
Citera
2014-04-25, 18:11
Medlem
Smokey-the-bears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Både kvinnor och män.
För mycket fokus på kvinnorna....
Tänk efter nu, hur mkt skit på media är det inte numera angående män som slår/dödar kvinnor m.m. Vart fan tar vi vägen i hela fokuset? Nästan så man inte existerar ju för fan, men vi finns vi med, bara det att dom ger blanka fan i vad vi får står ut med. Finns för fan inte ens Grov mansfridkrännkning eller liknande men Grov kvinnofridskrännkning finns allt exempelvis. Vi borde med stå i fokus, ja vi är starkare fysiskt m.m men för helvete människor med
Så jävla trött att vi män ska ses som svin och kvinnorna som små änglar....
Senast redigerad av Smokey-the-bear 2014-04-25 kl. 18:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in