Citat:
Ursprungligen postat av
Rights4Men
Även du tycker det är att det är för djävligt alltså? Hur tycker du lagstiftning, utredningar och beviskrav ska utformas för att förhindra sådant här? Tror du feministisk ideologi påverkat utfallet? Detta drabbar ju inte bara män som döms oskyldigt, det kan ju även få effekten att riktiga brottsoffer misstros. Observera att jag efterlyser en konstruktiv dialog, inte pajkastning.
Den dagen män samarbetar för att stoppa våldtäktsmäns framfarter och sexuella övergreppare och verkligen sätter ner sin fot bland dem så tror jag att vi kan börja gallra bland de verkliga galningarna tillsammans.
Både kvinnor och män.
Lagstiftningen har ju som synes varit svår för kvinnor också i våldtäktsmål där de som blivit våldtagna blivit utfrågade vad de hade på sig med mera. Blivit ifrågasatta.
Det skall vara en grupp människor bestående av poliser, psykologer och alla möjliga experter, vilket det är redan nu men bevisligen hamnar någon mellan alltid.
Den här mannen hamnade mellan.
Vilket många kvinnor också riskerar att utsättas för vad gäller våldtäktsmål.
Hur förhindrar vi våldtäkter? Hur förhindrar vi sådant här som den här mannen utsattes för? Vad är fel i samhället och utredningarna?
Hur kan det komma sig att man slinker igenom både som offer och förövare?
Jag har inget riktigt svar eller en perfekt lösning.
Något är bevisligen fel i lagstiftningen och utredningarna.
Det är vår politiker som borde vakna och börja fundera tillsammans med berörda instanser och fråga sig: Vad är fel?