2014-04-25, 05:08
Medlem
Jag och en kollega på min arbetsplats(båt) har en dispyt vad gäller rengöring på gymmet vi har ombord.

Kollegan menar att det måste specialbeställas sprit för rengöring eftersom man inte kan använda vanligt rengöringsmedel då någon kan vara överkänslig mot det. Jag å andra sidan menar att det går bra att använda alkoholbaserad handsprit eller något annat desinfektionsmedel, som vi dessutom redan har ombord och har ett ett lager av.

Är det någon som vet vad man brukar använda för något till dylikt?
Citera
2014-04-25, 05:36
Bannlyst
Valfritt bakteriedödande rengöringsmedel om man vill "sprita" maskinen för att den ska bli extra fräsch är väl bara bra men lite overkill.

Ni behöver INTE köpa något speciellt rengöringsmedel/desinfektionsmedel vad är det för knasputte du har som arbetskamrat?

Blanda till en flaska med Yes och vatten och spraya på torka sedan med en blöt trasa för att få bort medlets rester!
Citera
2014-04-25, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenPeas
Ni behöver INTE köpa något speciellt rengöringsmedel/desinfektionsmedel vad är det för knasputte du har som arbetskamrat?

En norrman, det säger väl allt?

Tack för svaret
Citera
2014-04-25, 06:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sjomadur
En norrman, det säger väl allt?

Tack för svaret

Ja norskar är ju som vi vet knäppa i pallet, klipp till han på käften om han fortsätter mucka om rengöringen av träningsmaskinen.

Edit: Lite nyfiken, hur många är ni som nyttjar maskinen?
Senast redigerad av GreenPeas 2014-04-25 kl. 06:32.
Citera
2014-04-25, 09:58
Medlem
kriminell.karamells avatar
Har bara tillgång något som heter "bakteriedödande" och skulle aldrig använda det. Varför liksom? Jag är fräsch så det gör inget om jag svettas på sakerna. Jag förstår dock att folk som har gammal svamp som växer på kroppen vill tvätta noga.
Citera
2014-04-25, 12:26
Medlem
Citat:
Lite nyfiken, hur många är ni som nyttjar maskinen?

Vi är väl ett par som nyttjar gymmet regelbundet, varav jag är den enda som använder maskinen. Sedan är det ytterligare 2-3 stycken som tränar sporadiskt. Kollegan använder inte gymmet själv....
Citera
2014-04-25, 12:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kriminell.karamell
Har bara tillgång något som heter "bakteriedödande" och skulle aldrig använda det. Varför liksom? Jag är fräsch så det gör inget om jag svettas på sakerna. Jag förstår dock att folk som har gammal svamp som växer på kroppen vill tvätta noga.

Att torka av efter sig om man svettas mycket är en självklarhet och att man sedan då och då gnor av med lite rengöringsmedel är också en självklarhet, har du samma kalsonger på dig både före och efter träning också?

Vet inte om jag missförstod dig.....?
Citera
2014-04-25, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sjomadur
Vi är väl ett par som nyttjar gymmet regelbundet, varav jag är den enda som använder maskinen. Sedan är det ytterligare 2-3 stycken som tränar sporadiskt. Kollegan använder inte gymmet själv....

Ha ha verkar vara en irriterande arbetskollega du har, är det en gammal surgubbe?
Citera
2014-04-25, 12:56
Medlem
Alldeles riktigt
Citera
2014-04-25, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kriminell.karamell

Svamp drabbar oftast de som har för lite bakterier, vilket leder till att svamp kan tillväxa. Om du inte har hudsvamp så har du troligen en rikare kutan (på huden) bakterieflora än de som inte har det.

Alltså borde du vara den som är extra noga med bakteriedödande.
Citera
2014-04-25, 14:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnober
Svamp drabbar oftast de som har för lite bakterier, vilket leder till att svamp kan tillväxa. Om du inte har hudsvamp så har du troligen en rikare kutan (på huden) bakterieflora än de som inte har det.

Där fick han så han teg jävla skitgris
Citera
2014-04-25, 17:27
Medlem
kriminell.karamells avatar
Citat:
Att torka av efter sig om man svettas mycket är en självklarhet och att man sedan då och då gnor av med lite rengöringsmedel är också en självklarhet, har du samma kalsonger på dig både före och efter träning också?

Vet inte om jag missförstod dig.....?

Jag svettas inte så mycket att det blir ett problem samt att mitt svett är fräscht som källvattnet från Bergslagen.

Nej, jag duschar och byter kläder. Om jag hade gnidit ända och kuk mot träningsutrustningen så skulle jag ha tvättat den men naturligtvis så gör jag inte det. Därför är också jämförelsen med kalsonger dålig och det tror jag att du själv förstår.

Citat:
Ursprungligen postat av Cinnober

Ja men om man har en bra bakterieflora som luktar gott och är fräsch så gör det inget. Försök inte vända det till att svamp skulle vara the shit. Sen visste jag inte ens att man kunde ha svamp annat än i underlivet, det var faktiskt ett skämt det där med svamp.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in