Citat:
Ursprungligen postat av
kriminell.karamell
Jag svettas inte så mycket att det blir ett problem samt att mitt svett är fräscht som källvattnet från Bergslagen.
Om du inte svettas så mycket kanske du behöver ta i lite när du tränar. Jag råder dig också att vakta ditt anus så här på vårkanten -- humlorna är lite tröttmössa och kan missta din violdoftande röv för den äkta varan.
Bakterierna finns på huden, de utsöndras inte ur kroppen. Och bakterierna får du inte bort utan att kroppssprita dig, gärna flera gånger.
Citat:
Ursprungligen postat av
kriminell.karamell
Om jag hade gnidit ända och kuk mot träningsutrustningen så skulle jag ha tvättat den
Jag skulle också tvätta kuken efter att ha gnidit den mot träningsutrustningen. Det sägs ju att en del folk inte ens torkar av utrustningen när de har använt den. De tror säkert att deras svett är fräscht som källvattnet från Bergslagen eller nåt.
Citat:
Ursprungligen postat av
kriminell.karamell
Ja men om man har en bra bakterieflora som luktar gott och är fräsch så gör det inget.
Dina kunskaper om förhållandet mellan svamp och bakterier är lite oskarpa i kanten. Därför tror jag faktiskt inte att du vet vad en "bra" bakterieflora är. Bakterierna har ingen egen lukt, det är nedbrytningsprodukterna (bl.a. olika ammoniumföreningar) som luktar. Ibland luktar själva svetten p.g.a. föda, sjukdom eller andra processer.
Citat:
Ursprungligen postat av
kriminell.karamell
Sen visste jag inte ens att man kunde ha svamp annat än i underlivet
Man kan ha svamp i princip överallt där betingelserna är livsdugliga: lagom fuktigt, lagom varmt, hyfsat med näring och framför allt inte så mycket bakterier som konkurrerar. Som kuriosa kan de som piercar sig i tungan få problem med svamp i munnen, eftersom man ska skölja dagligen med bakteriedödande medel de första veckorna vilket gör att svamp lättare kan börja växa.
Citat:
Ursprungligen postat av
kriminell.karamell
det var faktiskt ett skämt det där med svamp.
Tack för att du berättade det, för det var lite otydligt.