Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-25, 00:20
  #1
Medlem
Jag har svårt att släppa in folk. Visst, jag har många vänner som jag egentligen kan lita på och som jag ibland berättar privata saker för men problemet är att jag oftast inte vågar. Jag vågar inte för att Varje gång jag berättar nått som för mig är känsligt så känns det bra för stunden, men efter några minuter får jag panik, ångest och vill nästan inte ha med människan jag berättade det för att göra. Dålig förklaring kanske, menmen.. någon som känner igen sig ? och varför beter jag mig såhär :/
Citera
2014-04-25, 00:23
  #2
Avstängd
ZLAKOWSKIs avatar
Jag hatar också folk, oftast så hatar jag dom jag är med mest, det är fan sjukt jag kan ju inte ha en kompis i mer en 1 vecka innan jag får damp på han.
Citera
2014-04-25, 00:25
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZLAKOWSKI
Jag hatar också folk, oftast så hatar jag dom jag är med mest, det är fan sjukt jag kan ju inte ha en kompis i mer en 1 vecka innan jag får damp på han.

brukar dock inte ta ut hur jag känner på mina kompisar, men att jag känner som jag gör efter att jag har berättat något gör att jag får ännu svårare att öppna mig för folk.
Citera
2014-04-25, 00:35
  #4
Medlem
MonkeysOnParoles avatar
Är det så att du känner att personen riskerar ändra uppfattning om dig, eller ligger problemet i att du blir obekväm i själva intimiteten?
Citera
2014-04-25, 00:43
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonkeysOnParole
Är det så att du känner att personen riskerar ändra uppfattning om dig, eller ligger problemet i att du blir obekväm i själva intimiteten?

Jag vet inte... Jag bara tar avstånd och får grymt mycket ångest. Att dom kan ändra uppfattning bryr jag mig nog inte så mycket om,
Citera
2014-04-25, 01:07
  #6
Medlem
MonkeysOnParoles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sprattels
Jag vet inte... Jag bara tar avstånd och får grymt mycket ångest. Att dom kan ändra uppfattning bryr jag mig nog inte så mycket om,
När du säger ta avstånd, betyder det inför just den personen du pratat med, eller allt socialt? Har du svårt att lita på människor i allmänhet?
Gäller detta även vid fysisk närhet?
Citera
2014-04-25, 01:24
  #7
Medlem
Maldorors avatar
Du tycker inte om dig själv och undrar vad den här människan kan tänkas göra med informationen.
Citera
2014-04-25, 02:50
  #8
Medlem
Vill du ens ha folk runt omkring dig? Känner du att det är ett "måste" bara för att verka normal?

Ps Släpp ångesten.
Citera
2014-04-25, 08:05
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrashigPsycho
Vill du ens ha folk runt omkring dig? Känner du att det är ett "måste" bara för att verka normal?

Ps Släpp ångesten.

Har inte tänk på det innan.. Jo det är väl lite ett måste.
Citera
2014-04-25, 16:36
  #10
Medlem
imperatrixs avatar
Antagligen känner du att du sagt "för mycket" och privata saker och känner dig utlämnad. Kan det stämma?
Citera
2014-04-26, 00:39
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sprattels
Har inte tänk på det innan.. Jo det är väl lite ett måste.

Testa att släppa lite på det, och släpp bara in OM du vill och behöver det, delvis att du får ut något av det! Sitta och identifiera sig med människor bara för att man känner att det är ett måste är dömt att misslyckas och du kommer sluta olycklig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback