• 4
  • 5
2010-11-17, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big89Daddy
Stämmer inte, det räknas som ett brott, "att förringa" förintelsen dvs. om man försöker bevisa att dödstalet är fabricerat eller att gaskammare aldrig existerat. Ernst Zundel och tom. utlänningen Irving är några exempel. Det är fullständigt löjligt, rena sovjetfasoner att skicka folk till fängelse för att de inte tror på den officiellt accepterade versionen. Ska vi skicka folk som tror på UFO:n till fängelset också?
Så har vi mage att kritisera Kina, vi gör precis samma sak här, det fria ordet existerar bara på internet där man kan vara anonym och säga vad man egentligen tycker och tänker.
Vem som helst kan gå ut och påstå att jorden faktiskt är universums centrum, folk skulle tro att denne person var galen men inte fan tror jag att någon skulle vilja slänga personen i fängelse.
Och kom inte med snyfthistorier om att det är tufft för de överlevande, jag värdesätter det fria ordet mer än 6 miljoner judar.

Ja det räknas som ett brott att förringa förintelsen, något annat har jag heller aldrig påstått.

Men, att föra seriös forskning i vilken man får fram nya indicier på att revision av den rådande etablerande åsikten om förintelsens skeden kan komma på tal, och man kan lägga fram nog med konkreta stöd för detta, är inte att förringa förintelsen utan att bedriva helt normal historieforskning. Och det är fullt tillåtet.

Att Zündel och andra revisionistiska gökar fått problem rättsligt beror ju helt enkelt på att de har basunerat ut att förintelsen inte har hänt och påstått att de har bevis för det, men aldrig någonsin kunnat uppvisa några bevis utan allt de kommit med har visat sig vara rena rökridåerna och misshandel av redan kända historiska fakta.

Dr Tinnitus
Citera
2010-11-18, 00:00
Medlem
Big89Daddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Är det samma matematiska formler du använder dig utan som du hänvisade till i ett inlägg nyligen när du kommer fram till resultatet 'Löjligt'?
Är det en summa eller en produkt kan man undra?

Vadå man valde?
Det är bla de tyskar som var väktare i lägret som vittnat om saken.
Inte under några rättegångar utan som fria män i efterhand.
Inte alls några 'man' som valde att säga något ur tomma luften utan faktiskt vad de var med om på plats när det inträffade.

Dina matematiska bevis fungerar inte här.

/VV

Nej. De formlerna är inte mina, de finns i boken "Debunking the Holocaust" som är skriven av en amerikan som varken är högerextrem eller talar om några judekonspiratörer. Kort sagt så handlar det om hur många ugnar det fanns, hur kallt det var och hur lång tid det då skulle ta för en människokropp att brinna upp.

Precis, man valde. Det fanns från början massgravar sa man under rättegångarna men när utgrävningar skulle ske så fanns det plötsligt INGA kvarlevor kvar utan ALLA hade grävts upp och kremerats.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Ja det räknas som ett brott att förringa förintelsen, något annat har jag heller aldrig påstått.

Men, att föra seriös forskning i vilken man får fram nya indicier på att revision av den rådande etablerande åsikten om förintelsens skeden kan komma på tal, och man kan lägga fram nog med konkreta stöd för detta, är inte att förringa förintelsen utan att bedriva helt normal historieforskning. Och det är fullt tillåtet.

Att Zündel och andra revisionistiska gökar fått problem rättsligt beror ju helt enkelt på att de har basunerat ut att förintelsen inte har hänt och påstått att de har bevis för det, men aldrig någonsin kunnat uppvisa några bevis utan allt de kommit med har visat sig vara rena rökridåerna och misshandel av redan kända historiska fakta.

Dr Tinnitus
Men det är just däri som problemet ligger, man förringar förintelsen om man hävdar att dokument från koncentrationslägren tyder på att dödstalen ligger långt under de påstådda. Och sådant är inte tillåtet, Zündel hamnade i fängelse för detta och inte för att han påstodd att judar aldrig dödats. Vet inte vad han anser om endlösung men jag tror inte heller att något sådant funnits, och inte fan ska jag behöva sitta i fängelse för det. Helt absurt. Jag får tro på spaghettimonstret om jag har lust staten ska inte komma och säga till mig vad jag får och inte får tro.
Tvärtom så har folk som Zündel varit de ledande som bevisade att rena lögner blev berättade under rättegångarna, man berättade om att man gjort lampor av människohud och skurit ut hjärtan som fortfarande pumpar ur människor, givetvis skitsnack och omöjligt att göra.
Allt detta var sant tills att någon vågade forska om det, ser inte att det skulle vara annorlunda med det heliga talet 6'000'000.
Citera
2010-11-18, 00:31
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big89Daddy
Nej. De formlerna är inte mina, de finns i boken "Debunking the Holocaust" som är skriven av en amerikan som varken är högerextrem eller talar om några judekonspiratörer. Kort sagt så handlar det om hur många ugnar det fanns, hur kallt det var och hur lång tid det då skulle ta för en människokropp att brinna upp.

Han hade fel.
Input var felaktig och hans resultat var därmed också felaktigt.
Matematik med felaktiga invärden blir nästan obönhörligen fel i slutändan, surru.

/VV
Citera
2010-11-18, 22:50
Medlem
Big89Daddys avatar
Citat:
Han hade fel.
Matematik med felaktiga invärden blir nästan obönhörligen fel i slutändan, surru.

/VV
Okej om du säger det så måste det vara sant.
Citera
2010-11-25, 10:00
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Som jag minns syftet med den här tråden från början så skulle det inte bli en debattråd, utan en utveckling av den revisionistiska verklighetsberättelsen. Det finns ju som bekant ganska många debattrådar att debattera i.

De gaskammartroende hade en motsvarande möjlighet att i en egen tråd utveckla den gaskammartroende verklighetsberättelsen. Det var dock ingen där som orkade/ville, så det blev bara en revisionistisk tråd.

Ja, det är verkligen synd att det spårade ur så totalt. Dina inlägg i början var utmärkta, och en sån här tråd - utan käbbel, utan enbart skeptikers bild och syn på saken - skulle behövt vara en sticky i forumet. Märk väl - jag säger inte att det inte ska diskuteras, bara att sådant ju görs i samtliga andra trådar. Det är viktigt för oss som vill sätta oss in i saken - att titta på exempelvis din text, och sedan själv gå vidare och studera deltaljerna, helt enkelt själv sätta oss in i ämnet, men för att göra det måste vi ju veta vad ni säger och inte säger.

För ett par år sedan började jag äntligen att sätta mig in i ämnet - men jävlar vad man fick bläddra i gamla trådar för att få fram en bild över hur skeptikernas bild ser ut!

Om någon sen känner sig hågad att diskutera saken så är det ju bara att starta en tråd baserad på något som är hämtad ur skeptikernas texter eller påståenden. Vad är poängen med att bryta mot Ruskigbuss uttryckliga och rimliga förhållningsregler, när detta låter sig göras överallt annars i forumdelen?

Hur svårt kan det vara?
Citera
2010-11-25, 21:38
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Ja, det är verkligen synd att det spårade ur så totalt. Dina inlägg i början var utmärkta, och en sån här tråd - utan käbbel, utan enbart skeptikers bild och syn på saken - skulle behövt vara en sticky i forumet. Märk väl - jag säger inte att det inte ska diskuteras, bara att sådant ju görs i samtliga andra trådar. Det är viktigt för oss som vill sätta oss in i saken - att titta på exempelvis din text, och sedan själv gå vidare och studera deltaljerna, helt enkelt själv sätta oss in i ämnet, men för att göra det måste vi ju veta vad ni säger och inte säger.

För ett par år sedan började jag äntligen att sätta mig in i ämnet - men jävlar vad man fick bläddra i gamla trådar för att få fram en bild över hur skeptikernas bild ser ut!

Om någon sen känner sig hågad att diskutera saken så är det ju bara att starta en tråd baserad på något som är hämtad ur skeptikernas texter eller påståenden. Vad är poängen med att bryta mot Ruskigbuss uttryckliga och rimliga förhållningsregler, när detta låter sig göras överallt annars i forumdelen?

Hur svårt kan det vara?
Du har så rätt.

Problematiken uppstår när försvararna av något som till synes verkar omöjligt gensvarar med dessa ord:
Citat:
Han hade fel.
Discussion over! Eller?
Citera
2010-11-25, 22:39
Medlem
Ronaldinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Du har så rätt.

Problematiken uppstår när försvararna av något som till synes verkar omöjligt gensvarar med dessa ord:

Discussion over! Eller?
Hej Blizzard, det här kanske kan vara en bra tråd för dig att utveckla dina demografitankar.
Vänlig hälsning.
Citera
2010-11-25, 23:19
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronaldinho
Hej Blizzard, det här kanske kan vara en bra tråd för dig att utveckla dina demografitankar.
Vänlig hälsning.
Ja det är i vart fall fel tråd för dig att utveckla din "vänliga hälsning"

Vänligast

Undertecknad
Citera
2010-11-26, 06:52
Medlem
Ronaldinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Ja det är i vart fall fel tråd för dig att utveckla din "vänliga hälsning"

Vänligast

Undertecknad
Jag skulle verkligen uppskatta om du gör ett försök att visa det rimliga i det du hävdar om just demografin. Här finns en tråd där du kan göra det ostört. Om du väljer att inte göra det vill jag ha en bra förklaring.

Vänligen,
R
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här