2010-11-17, 08:42
Citat:
Ursprungligen postat av Big89Daddy
Stämmer inte, det räknas som ett brott, "att förringa" förintelsen dvs. om man försöker bevisa att dödstalet är fabricerat eller att gaskammare aldrig existerat. Ernst Zundel och tom. utlänningen Irving är några exempel. Det är fullständigt löjligt, rena sovjetfasoner att skicka folk till fängelse för att de inte tror på den officiellt accepterade versionen. Ska vi skicka folk som tror på UFO:n till fängelset också?
Så har vi mage att kritisera Kina, vi gör precis samma sak här, det fria ordet existerar bara på internet där man kan vara anonym och säga vad man egentligen tycker och tänker.
Vem som helst kan gå ut och påstå att jorden faktiskt är universums centrum, folk skulle tro att denne person var galen men inte fan tror jag att någon skulle vilja slänga personen i fängelse.
Och kom inte med snyfthistorier om att det är tufft för de överlevande, jag värdesätter det fria ordet mer än 6 miljoner judar.
Så har vi mage att kritisera Kina, vi gör precis samma sak här, det fria ordet existerar bara på internet där man kan vara anonym och säga vad man egentligen tycker och tänker.
Vem som helst kan gå ut och påstå att jorden faktiskt är universums centrum, folk skulle tro att denne person var galen men inte fan tror jag att någon skulle vilja slänga personen i fängelse.
Och kom inte med snyfthistorier om att det är tufft för de överlevande, jag värdesätter det fria ordet mer än 6 miljoner judar.
Ja det räknas som ett brott att förringa förintelsen, något annat har jag heller aldrig påstått.
Men, att föra seriös forskning i vilken man får fram nya indicier på att revision av den rådande etablerande åsikten om förintelsens skeden kan komma på tal, och man kan lägga fram nog med konkreta stöd för detta, är inte att förringa förintelsen utan att bedriva helt normal historieforskning. Och det är fullt tillåtet.
Att Zündel och andra revisionistiska gökar fått problem rättsligt beror ju helt enkelt på att de har basunerat ut att förintelsen inte har hänt och påstått att de har bevis för det, men aldrig någonsin kunnat uppvisa några bevis utan allt de kommit med har visat sig vara rena rökridåerna och misshandel av redan kända historiska fakta.
Dr Tinnitus