• 1
  • 2
2014-04-24, 17:08
Medlem
Hej

Det kanske lter som en konstig frga men, jag r ovan vid att ge kompliment till andra om utseendet, srskillt killar.

I en sdan situation;
Nr en tjej visar en bild p sig sjlv fr en kille, vet jag att han antingen kan sga att hon r snygg eller vacker, om han verkligen tycker det. Eller s kan han sga att hon r st, ifall han inte tycker att hon ser s vrst bra ut. (Om det inte r s att tjejen verkligen r st)

Men vad ska man sga till en kille om han visar en bild p sig sjlv?

S klart, om jag tycker att han ser bra ut skulle jag kunna bara sga att han r snygg. Men vad ska jag sga om jag inte tycker att han ser bra ut, och jag vill inte riktigt ljuga. (Men sjlvklart sger jag inte att han r ful)

Ocks, vad tnker en kille om en tjej sger att han r st? r det opassande?

Vad mer kan man sga om man vill ge en kille komplimang om hans utseende... om man inte vill vara aldeles fr tydlig (som att sga 'omg du ser s snygg ut') fr jag r ganska blyg.

Typ, vad vill killarna hra en tjej sga verhuvudtaget om hans utseende (speciellt om ansiktet)?

Tack fr hjlpen!
Citera
2014-04-24, 17:11
Medlem
Stilig
Citera
2014-04-24, 17:13
Medlem
Hundvalpar och spdbarn r sta, sledes tar jag det inte som en komplimang om ngon sger att jag r st. Skall du ge en komplimang s var specifik och sg ngot du verkligen menar, mycket bttre n att bara ge ett generellt "Vad snygg du r.." En komplimang behver ju inte heller avgrnsas till t ex specifikt ansiktet, det kan vara kroppen, hllningen, rsten, klderna, personlighet osv. Som sagt var bara specifik och sg ngot du verkligen menar s kommer det uppskattas!
Citera
2014-04-24, 17:14
Medlem
Snrt
Citera
2014-04-24, 17:17
Medlem
Sg aldrig ngonsin till en kille att han ser st ut, han kommer ta det som en grov frolmpning, d r det bttre att sga att han ser fet ut. Katter r sta, hundar r sta, tjejer kan vara sta, en handling kan vara st (ven frn en kille).

Nr en kille dremot sger att en tjej ser st ut s betyder det inte att hon ser mindre bra ut n om man hade valt ordet snygg skillnaden r typ samma som i sexig vs snygg (i mina kretsar iaf).

Snygg, het, cool, manlig, sexig finns massor. Manlig hade jag valt i ditt fall.

Edit: Frsk undvika feminina ord nr du kommenterar en mans utseende s som st, vacker o.s.v
Senast redigerad av Chilledippen 2014-04-24 kl. 17:23.
Citera
2014-04-24, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dr.Van-Imo
Skall du ge en komplimang s var specifik och sg ngot du verkligen menar, mycket bttre n att bara ge ett generellt "Vad snygg du r.."

S sant! Om du nu inte tycker att han rent generellt r snygg, s kan han ju fortfarande ha features du uppskattar som du kan kommentera. Ljug aldrig utan frsk hitta nya vinklar p saker.
Citera
2014-04-24, 17:18
Medlem
Sichtis avatar
Kvinnor ger mig komplimanger hela tiden och det r inte alla jag ligger med. Det jag fr hra r:

Snygg, st, sexig, vacker, mystisk, bedrande, majesttisk, gudalik, alfa, prime and the list goes on.

Go girls!
Citera
2014-04-24, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glasskopan
S sant! Om du nu inte tycker att han rent generellt r snygg, s kan han ju fortfarande ha features du uppskattar som du kan kommentera. Ljug aldrig utan frsk hitta nya vinklar p saker.

Exakt, de mest ovntade komplimangerna r alltid de bsta imo!
Citera
2014-04-24, 17:21
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Jag antar att du menar komplimang? Sg att han r snygg och vad du tycker r snyggt. Snygg stjrt eller snygg kuk!

Om det r ett komplement du vill ge s vet jag inte.
Citera
2014-04-24, 17:26
Bannlyst
Du sger bara;
Du r s jvla snygg att jag vill hoppa p och vldta dig
Str han dessutom inom armavstnd s sliter du ven upp skjortan/sliter snder hans t-shirt.
Citera
2014-04-24, 17:35
Medlem
Sichtis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanna33
Du sger bara;
Du r s jvla snygg att jag vill hoppa p och vldta dig
Str han dessutom inom armavstnd s sliter du ven upp skjortan/sliter snder hans t-shirt.

Troligtvis r han beta och d fr man g den lnga gra vgen.

Hey baby!

Ligga?
Citera
2014-04-24, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sichti
Troligtvis r han beta och d fr man g den lnga gra vgen.

Hey baby!

Ligga?
ja, men d kan hon inte ens sga ligga, d fr hon sga urskta men jag tror jag r allergisk mot dina byxor, kan du vara snll och ta av dom.
eller kan du ta av dig dom dr jvla fulla brallorna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in