• 1
  • 2
2014-04-24, 17:08
Medlem
Jag råkade tappa mobilen i toaletten, den låg där i kanske 10 sek innan jag tog upp den och drog ur batteri och simkort. Jag har en reservmobil hemma men behöver veta om jag kan sätta i simkortet så kort inpå? Det har legat på tork i kanske en halvtimme nu.
Citera
2014-04-24, 17:09
Medlem
ganglere2s avatar
Kortet är inte så känsligt. Det är själva telefonen som är det. Sätts kortet i en annan telefon så ska det gå bra vad jag vet.
Citera
2014-04-24, 17:09
Medlem
Det ska gå bra.
Citera
2014-04-24, 17:18
Medlem
Provade nu och det fungerar. Tack!
Citera
2014-04-24, 17:19
Medlem
bl-gr-ns avatar
Kommer antagligen att funka.
Tappade en Samsung i900 mobil i toalettstolen, mobilen dog men både minneskortet och SIM-kortet överlevde.

16GB minneskort var svindyra 2008 men det fungerar än idag, nu används det i en Lenovo Ideapad A10 Androiddator/surfplatta med tangentbord.
Citera
2014-04-24, 17:45
Medlem
Brain-Levels avatar
Perfekt. Tappar man i fler får man en SIM-bassäng.
Citera
2014-04-24, 17:47
Medlem
Tappat SIM-kort i vattnet

Hahahaha!

Edit: Fan också!
Tvekan gjorde mig tvåa.
Citera
2014-04-24, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Perfekt. Tappar man i fler får man en SIM-bassäng.

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
Tappat SIM-kort i vattnet

Hahahaha!

Edit: Fan också!
Tvekan gjorde mig tvåa.

min typ av humor.
Citera
2014-04-24, 18:07
Medlem
Angående själva telefonen.. jag har låtit den ligga på tork i snart 2 timmar. Skulle jag kunna testa att sätta igång den för att se om den fungerar? Eller är det för tidigt? Jag har sökt lite info och har hittat berättelser från vissa som har kunnat sätta igång och använda sina telefoner tätt inpå utan några problem, trots vatten. Ska jag isåfall prova att sätta igång den utan simkortet i (kan det ta skada på något sätt?) eller ska jag sätta i simkortet också?
Citera
2014-04-24, 18:09
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capps
Angående själva telefonen.. jag har låtit den ligga på tork i snart 2 timmar. Skulle jag kunna testa att sätta igång den för att se om den fungerar? Eller är det för tidigt? Jag har sökt lite info och har hittat berättelser från vissa som har kunnat sätta igång och använda sina telefoner tätt inpå utan några problem, trots vatten. Ska jag isåfall prova att sätta igång den utan simkortet i (kan det ta skada på något sätt?) eller ska jag sätta i simkortet också?

Lägg telefonen i en påse ris. Riset attraherar asiater som fixar telefonen när du sover. Låt den ligga i rispåsen till imorgon bitti och starta den först då.
Citera
2014-04-24, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Lägg telefonen i en påse ris. Riset attraherar asiater som fixar telefonen när du sover. Låt den ligga i rispåsen till imorgon bitti och starta den först då.

Haha, den ligger faktiskt i en påse ris redan och har gjort det i två timmar som sagt. Vet inte om det kom in så mycket vatten i den.. jag var ganska snabb med att plocka ur batteri och simkort, och det mesta rann ut. Men jag vet inte. Får väl vänta.
Citera
2014-04-24, 18:41
Medlem
Gabriel Knights avatar
Simkortet är det ingen fara med men telefonen luktar väl både kiss och bajs efter att ha varit i toan och är en bakteriehärd som måste rengöras innan användning. Byt skal på den åtminstone och ta en tops med desinfektionsmedel på och använd på knappar och hörlur/mic annars kan du ju bli sjuk
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in