2014-04-24, 02:45
Medlem
diskretpunkts avatar
Skriver denna tråd i hopp om att få givande insiktsfulla svar.

1) Varför har folk i detta landet ett sådant djävulskt behov av att sätta stämplar på andra människor?
Tex "han var en riktig slusk", etc

2) vem har en framtid? Ofta är det sådant djävulskt fokus på framtiden att folk verkar glömma nuet.
Säger någon "han är 20 och bor hemma, han har ingen framtid"
"hon går barn å fritid, eller barn utan framtid" - vad vill folk ha för jävla framtid egentligen?
Är det bara så mycket cash som möjligt som räknas numera, så man kan köpa massa onödig skit och bo stort så man får städa mera?
Vad fan är meningen med det?

En polare till mig sade någonting jävligt vist en gång:
Kukmätning, det är det allt går ut på.
Mest pengar, störst hus, störst bil, störst kuk, sen dör man.
Citera
2014-04-24, 04:43
Medlem
Det är väl sällan någon kallas för slusk utan att ha betett sig som en slusk, liksom andra 'stämplar'. Detta förekommer inte bara i Sverige..

utan en framtid är nuet bortkastad, för hur mycket man än försöker kommer en framtid, såvida man inte tar kål på sig själv.. Det ena finns inte utan det andra. Med en framtid kan man skapa nuet man vill ha eller komma åt.

Ser inget fel med att vilja ha/tjäna pengar, då detta skapar möjligheter.

Vad anser du är meningen?
Citera
2014-04-24, 08:55
Medlem
MLEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskretpunkt
Skriver denna tråd i hopp om att få givande insiktsfulla svar.

1) Varför har folk i detta landet ett sådant djävulskt behov av att sätta stämplar på andra människor?
Tex "han var en riktig slusk", etc

2) vem har en framtid? Ofta är det sådant djävulskt fokus på framtiden att folk verkar glömma nuet.
Säger någon "han är 20 och bor hemma, han har ingen framtid"
"hon går barn å fritid, eller barn utan framtid" - vad vill folk ha för jävla framtid egentligen?
Är det bara så mycket cash som möjligt som räknas numera, så man kan köpa massa onödig skit och bo stort så man får städa mera?
Vad fan är meningen med det?

En polare till mig sade någonting jävligt vist en gång:
Kukmätning, det är det allt går ut på.
Mest pengar, störst hus, störst bil, störst kuk, sen dör man.

1) Det ger ett sken av trygghet.

2) Ingen vet det, naturligtvis. Det finns bara nuet, och det som har varit. Samtidigt är det svårt att leva i nuet i dagens samhälle. Man kan se tex på pensionsförsäkring systemet som har varit så framgångsrikt. Det är också en trygghet som är till salu. Vi är i desperat behov av trygghet då det inte finns någon att lita på.

Men man ser att dom börjar få det svårare och svårare att sälja sina pensionsförsäkringar, reklamen blir mer och mer desperat i sina försök att motivera till att så att säga skjuta livet på framtiden.
Citera
2014-04-24, 13:55
Medlem
Kickexs avatar
Det är inte bara i Sverige.
Citera
2014-04-29, 19:25
Medlem
Orjisols avatar
1. Det är enklare att placera folk i ett fack. 'Där är han negerknullaren!' 'Snubben är ett riktigt as'. Själv ser jag mig som en facklös person. Jag ser min verklighet utan massa fack och boxar jag placerar folk i.

2. Det är du som har fokus på framtid, som bara tänker på folks tankar om framtiden. Släpp sargen och lev i nuet istället.
Citera
2014-04-29, 19:43
Medlem
Luftmadrass1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimpanjimpan
Det är väl sällan någon kallas för slusk utan att ha betett sig som en slusk, liksom andra 'stämplar'.
Men "slusk" är ett påhittat ord som är till för att användas som Ts klagade på. För att stämpla folk som inte beter sig såsom stämplaren finner önskvärt. Vart kommer ordet ifrån? Måste varit en människa som betedde sig på ett visst sett. Sedan sa man att det beteendet är "slusk" och icke önskvärt. Tada, ett nytt skällsord kom till världen!
Senast redigerad av Luftmadrass1 2014-04-29 kl. 19:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in