2015-03-02, 00:01
Medlem
bigpetes avatar
Nyår 2013/14 gjorde jag middag hemma hos brorsan, a la EMT.

Blev en lasagne beståendes av:

12 McD dubbla cheeseburgare med lökringar
2 kg mac n cheese
2 påsar krossade nacho chips
12 chicken nuggets
12 mozarella-fingar
12 chili cheese
4 kg bacon
2 flaskor bbq-sås blandat med en flaska Jim Bean Honey
2 kg riven ost
4 burkar ostdippa
4 burkar skivade jalapenos

Den delade vi på tre pers, två braspannor blev det. Sen gjorde jag en vegetarisk variant med McD bönburgare till brorsans tjej, sojabacon, o ingen kyckling.
Citera
2015-03-06, 18:35
Medlem
Snigelfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigpete
Blev en lasagne beståendes av:

Infarkt

Fantastiskt! Du har inga bilder på skapelserna?
Citera
2015-03-06, 20:13
Medlem
Är väl rätt känd för att äta mycket, men grymt många här man skulle bli slagna av.

Åt taco buffé på ett känt ställe i stan där jag bor. Jag äter alltid med mjuka tortilla bröd. Sen lastar jag på allt gott på tallriken och tar tre bröd på sidan av och fyller dessa från min tallrik. Så man slipper springa fram och tillbaka hela tiden. Efter tallrik nr 11 så frågade servitrisen om det inte var bra nu.

Så jag tog en tallrik till och sedan gick jag hem.
Citera
2015-03-07, 00:30
Medlem
sinkaduss avatar
En 400 grams entrecote med tillbehör och ett gäng pils på Texas Longhorn var inga problem. Nu har jag siktat in mig på deras Sitting Bull som är en grillad biff på ett kilo. Tänkte köra det som examensmiddag i slutet på maj. Pompan lär man nog få beställa in en extra korg av så det räcker...
Citera
2015-03-08, 16:48
Medlem
Dead-Skin-Masks avatar
Jag är ingen tungviktare som ni, men mitt personbästa klådde jag i sommaren när vi festat en hel natt i Berlin.
Två dönerkebaber, en stor currywurstmeny och rundade av det hela med att äta polarens pommes

Och då hade jag ändå druckit väldigt mycket öl under kvällen. Toabesöken dagen efter ger mig fortfarande mardrömmar
Citera
2015-03-08, 17:38
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dead-Skin-Mask
Jag är ingen tungviktare som ni, men mitt personbästa klådde jag i sommaren när vi festat en hel natt i Berlin.
Två dönerkebaber, en stor currywurstmeny och rundade av det hela med att äta polarens pommes

Och då hade jag ändå druckit väldigt mycket öl under kvällen. Toabesöken dagen efter ger mig fortfarande mardrömmar

Många säger att de blir mätta på öl, för mig är det oftast så att jag blir mätt först och sen jävligt hungrig av ölen... Det kan verkligen suga i magen. Jag har aldrig tryckt i mig mängderna som många här i tråden har fått i sig, men att käka efter en jäkla massa öl är verkligen en höjdare. Då sitter det hur fint som helst med mat. Brukade oftast käka en hel rätt rejäl middag mitt i natten när jag kom hem från krogen.
Citera
2015-03-08, 17:48
Medlem
Dead-Skin-Masks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Många säger att de blir mätta på öl, för mig är det oftast så att jag blir mätt först och sen jävligt hungrig av ölen... Det kan verkligen suga i magen. Jag har aldrig tryckt i mig mängderna som många här i tråden har fått i sig, men att käka efter en jäkla massa öl är verkligen en höjdare. Då sitter det hur fint som helst med mat. Brukade oftast käka en hel rätt rejäl middag mitt i natten när jag kom hem från krogen.

För att gå lite off-topic så antar jag att du liksom jag dricker mest ljus öl? Har kompisar som beskriver samma som du, medans de som dricker mycket mörkt blir verkligen mätt-mätta. Oavsett hur mycket öl man har druckit på en utekväll så glider ju fyllekraset ned som en smörad ål.
Citera
2015-03-08, 23:32
Medlem
Zastroznjemjes avatar
34 bitar sushi till lunch och sedan en vanlig middag några timmar senare. Detta har jag gjort två gånger.

3 big mac, en mellanläsk och en mellan pommes, också till lunch.

Det roliga i detta är att jag på den här tiden vägde strax under 65 kilo och var 25 år (kille). Jag var fan bottenlös på den tiden och galenskaperna pågick dag efter dag månad efter månad utan att jag gick upp i vikt. Idag äter jag inte ens hälften av vad jag åt då.

EDIT: Kom just på att jag vid den här tiden utan vidare kunde trycka i mig en familjepizza själv utan att bli mätt.
Senast redigerad av Zastroznjemje 2015-03-08 kl. 23:34.
Citera
2015-03-11, 05:48
Medlem
Bondpojkens avatar
Dagens mål.

250g okokt ris
300g kyckling
300g sommarmix
asiatisk sås

Efterätt
500g keso
2 äpplen
50g havregryn
20g whey

1 tortilla med cream cheese
250g kvarg
Citera
2015-03-15, 20:40
Medlem
raantanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bondpojken
Dagens mål.

250g okokt ris
300g kyckling
300g sommarmix
asiatisk sås

Efterätt
500g keso
2 äpplen
50g havregryn
20g whey

1 tortilla med cream cheese
250g kvarg
Du äter okokt ris? Måste knastra godt mellan tänderna....
Citera
2015-03-15, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raantanen
Du äter okokt ris? Måste knastra godt mellan tänderna....

Första "vettiga" inlägget där något faktiskt skriver ner i gram hur mycket dom äter och inte bara "jag åt 2 jättestora hamburgare med extra pommes" som inte säger något alls..

Givetvis så om man ska jämföra kcal med andra personer så väger man maten okokt, hur ska man annars kontrollera för vatten och dylikt?
Citera
2015-03-15, 21:07
Medlem
pepsi haxs avatar
Aldrig maxat riktigt men kan lägga till några måltider som folk omkring mig tycker är helt sjukt.

Varje gång jag lagar köttfärs går det åt 1 kg bara köttfärs och sedan tillbehör, detta intalar jag mig ska räcka till matlådor till de kommande arbetsdagarna, äter hälften och känner mig fortfarande hungrig och drar i mig resten också samtidigt som jag tänker "äsch kan gå ut och käka på jobbet imorgon"
Måltiderna brukar vara hamburgare, köttfärsås m spagetti, burrito m ris m.m, moussaka

När jag käkar ute har jag käkat:

Kina restaurang: ca 40 sushi bitar följt av 2 överfulla tallrikar varm mat.

McD: 2 big tasty menyer 4 dbl cheese och en kyckling burgare.

BK: Big king XXL meny med 3 extra kött = 565g bara kött och en kycklingburgar meny (burgaren och brödet är avlångt, kommer ej ihåg vad den heter)

Pizzahut: 4 pizzor på buffé, sedan gick jag då polaren var uttråkad och jag skämdes, var dock fortfarande hungrig

Helenes krog: gambas till förrätt (räkor och vitlök i olja) varmrätt 900g sirloine med potatis och whiskey sås och beá sås och lite grönt, efterrätt var marängsviss (största efterrätten jag någonsin sett glassen fick knappt plats på tallriken och var format som ett torn på 20-25 cm )

Pizzaonline: 150 minimum för beställning så ja... 2 pizzor är standard och dra i sig till lunch, rena barnleken
Senast redigerad av pepsi hax 2015-03-15 kl. 21:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in