2006-05-11, 21:35
Medlem
Det jag har mått mest illa av var en riktigt läbbig kombination.
Vi gick och käkade en pizza+2 bärs efter plugget, jag läste sista året på gymnasiet. Precis när jag var klar sprang jag på sångerskan i bandet, som prompt skulle bjuda på tagliatelle med fetaost och oliver. För artighetens skull tryckte jag i mig en rejäl portion uppe hos henne, det var rätt gott, men sedan var jag spräckmätt. Men just då kom jag på att jag lovat morsan att äta middag hos henne så jag var tvungen att åka dit och artighetsäta...
Fan vad illa jag mådde efteråt. Först fick jag ont i magen av att töja ut magsäcken, sedan mådde jag illa men spydde inte.
Allt tog 40 minuter ungefär.
Citera
2006-05-11, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av munsår
Här kommer ett par gamla länktips för er "rutinerade grabbar".

1. 8 500 kaloriers mansmörgåsen
http://www.jengajam.com/r/Giant-Sandwich

2. 30 000 kaloriers besten
http://www.nanbelegorn.com/sandwich/

3. Bonustaco
Taco?

När jag var konsult på SAAB hade vi fikabrödstävling varje fredag eftermiddag klockan 15. Det gällde att prestera något med maximalt med fett och socker.
Jag kom på andra plats med en långpanna baclava, då jag missade den i sammanhanget självklara Oscars-tårtan.

För den som inte vet vad baklava är.
Man tar ett lager filodeg, som är en tunn tunn deg som påminner lite om smördeg, men den är fettfri. Den beter sig ungefär som wienerbrödsdeg när man gräddar den. OK, så långt är det ingen hit.
MEN på detta ska man blanda 1 kg finkrossade valnötter och 500 gram smör, alltså i princip 1200 gram fett eller nåt åt det hållet. Sedan brer man ut ett tjockt lager på filodegen , lägger på ett lager filo till ovanpå nöt&smörmojset, och gräddar i ugnen. Flottet flödar och sugs upp i filon.
Sedan ska man koka en vrålstark sockerlag, 1 kg socker och 1 liter vatten. När baclavan är klar i ugnen ska man dränka den i sockerlagen, alltihop ska på.

Fullkomligt vidrigt, det är illsött och jätteflottigt.

OK, om man räknar lite på det då?
Smör innehåller 680 kcal på 100g
Valnötter 694 kcal på 100g
Socker 400 kcal på 100g
Filodegen kan man bortse ifrån i sammanhanget...

500 gram smör = 3400 kcal
1000 gram valnötter = 6940 kcal
1000 gram socker = 4000 kcal
---------------------------------
Summa = 14340 kcal.
Säg 16000 med filodegen (vetemjöl+vatten)

Och på det får man ut 20 bitar, 800 kcal per bit. En del tar 2 bitar...
Ett wienerbröd har ca 310 kcal enligt ICA-kuriren...
Citera
2006-05-12, 01:10
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzifer
Jag käkar jävligt klent nuförtiden men har haft en period av frosseri. För två år sedan jobbade jag på mcd, långa dagar och stressigt som fan gjorde att kroppen blev enormt hungrig. En typisk lunch för mig kunde innehålla:
1 grilled chicken sallad med krutonger och dressing.
1 bigmac
1 QP
4-5 cheeseburgare med extra ost och tomat.
Pommes
Glass
Kaffe

Brukade också jobba över för att få gratis käk!

Tjänade inte så fasligt med pengar då jag hade ett matkonto på 3000 per månad på enbart lunchen (vi fick 50% rabatt så den faktiska kostnaden är 1500)

Jag blev så hungrig av den här tråden att jag smällt in en potatisgratäng i ugnen.

min polare jobbar på max och hon känner däremot inga direkta hunger känslor för att det är så pass stressigt och sen stressar de så mycket att hon spyr när hon kommer hem, tydligen är det fler som gör det också. Knaske inte det allra bästa, eller det är helt sjukt. Men i enbart vikt synpunkt om man är kraftig fungerar det ju bra ett litet tag.
Citera
2008-11-18, 19:24
Medlem
Mortal Sins avatar
4 x 300g blodiga entrecotes med sallad och rödvinsås så 1200g kött det var matorgasm. Vägde dem innan stekning alla var 300g eller några gram över.
Mådde som en kung efteråt det var underbart gott.

Lite kämpigare var 16 slicar på pizza hut och en såndär dubbelinbakad pizza. Den sistnämnda var riktigt äcklig mot slutet eftersom det var lite väl mycket svamp tror fan det var 2-3 burkar.
Citera
2008-11-18, 19:30
Medlem
Yeah!!s avatar
1400g flintastek med pomme och andra tillbehör.
Citera
2008-11-18, 22:16
Medlem
Aioloss avatar
Förr om åren brukade det bli en extra stor panpizza, runt 50 cm i diameter och 6 cm tjock, varje helg. Givetvis med runt 1,5 liter cola. Det har blivit 2 fläskfiléer nån gång, runt 30 tacos nån annan gång. Nuförtiden äter jag mer normala portioner.
Citera
2008-11-18, 23:31
Medlem
På restaurang i Danmark. Beställde in nachos som förrätt och det var en rejäl portion. Sedan beställde jag hotwings, skulle vara 15 stycken stod det men det var runt 40 stycken. Tryckte i mig detta ackompanjerat med två stora glas lemonad och avrundade kvällen med en stor tallrik glass "hemma" på hotellet.

Jag var 13 år gammal.
Citera
2008-11-18, 23:49
Medlem
nollans avatar
Har vi inga sushirekord då? De är förstås lite varierande storleksmässigt men jag var hyfsat nöjd med 36 bitar förra fredagen till lunch!
Citera
2008-11-19, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Har vi inga sushirekord då? De är förstås lite varierande storleksmässigt men jag var hyfsat nöjd med 36 bitar förra fredagen till lunch!

För några år sedan när jag fortfarande var riktigt stor i maten satt jag i två timmar med en bok på en sushi buffé och beställde in omgång efter omgång, slutade väl på 60-70 bitar i slutändan men det var under lång tid och sen var jag riktigt mätt. Var väl inte så uppskattat av restaurangen men vad ska dom göra Idag skulle jag aldrig fixa den laddningen...
Citera
2011-01-25, 19:38
Medlem
Bravellis avatar
för något år sedan stack jag å några kompisar iväg för att mätta magarna med pizza, vart hungrig som fan å åt upp min pizza med oxfilé, bearnaisesås å sparris på 5-10 min därefter en vesuvio, något bröd som man kunde doppa i sås (ca 3-4st) och en talrik med pizza sallad
Citera
2015-02-28, 02:41
Medlem
KungLustigs avatar
När jag var 10-12, år jag 24 pannkakor från en medelstor stekpanna.

Sen åt jag 1,3 kilo friterad fläskfilé under en hel natt. Vill tillägga att jag gick och smååt under hela natten samtidigt som jag försökte klara ut Meta Gear Solid 2 sons of libery. Var väl 13 då ungefär. Min farsa var smått road åt att jag åtminstone hade lämnat kvar en liten köttbit till honom.

Jag har även gjort en och annan sjuk prestation när jag gick i grundskolan på skolans matsal. Däremot minns jag inga exakta siffror, förutom att jag slog mina konkurrenter med hästlängder.
Citera
2015-03-01, 23:37
Medlem
Triremers avatar
Jag vet inte vad som är det mesta jag ätit men ibland blir jag fruktansvärt hungrig. Ofta efter benpass. annars äter jag inte extremt mycket.

Här nedan följer ett urval av de extrema måltider som jag minns:

* Julbord 2 tallrikar sill, ägg, lax osv. 2 tallrikar det andra och 7 tallrikar risgrynsgröt.

* 600 gram lax, ett halvt kilo potatis, romsås och två broccolihuvuden. Då jag konstigt nog fortfarande var hungrig köpte jag en kebabpizza och åt upp den också.

* Cirka 1,5kg grillat kött, 500 gram potatis, sallad, sås, bröd och sedan en hel brie, ett paket kex och vindruvor.

* 8 portioner fläskpannkaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in