• 1
  • 2
2014-04-23, 21:20
Medlem
Ska sälja en dator på blocket. En riktigt fet dator värd ca. 10'000 kr. En kille har hört av sig och vill byta mot ädelstenar som han påstår är värda mer än 10 papp. Jag kan inte ett skit om ädelstenar, vad fan gör jag? Jag vill inte stå med en näve värdelös skit efter att ha lämnat ifrån mig datorn.

Han säger att han fått dem värderade, men han har inget underlag. Känns jävligt risky att bara lita på honom...
Citera
2014-04-23, 21:22
Medlem
Extremt jävligt risky...
Citera
2014-04-23, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurka1991
Ska sälja en dator på blocket. En riktigt fet dator värd ca. 10'000 kr. En kille har hört av sig och vill byta mot ädelstenar som han påstår är värda mer än 10 papp. Jag kan inte ett skit om ädelstenar, vad fan gör jag? Jag vill inte stå med en näve värdelös skit efter att ha lämnat ifrån mig datorn.

Han säger att han fått dem värderade, men han har inget underlag. Känns jävligt risky att bara lita på honom...

Vad säger din magkänsla?
Citera
2014-04-23, 21:24
Medlem
KattPerssons avatar
Du kommer garanterat att få en påse med skit eller dylikt. Den där har sett för mycket medeltidsfilm
Citera
Medlem
Be mannen byta stenarna mot kontanter. Byt sedan kontanterna mot datorn. Har du inte själv rejält bra koll på ädelstenar är det annars ett bra sätt att bli skinnad.

Gå. Inte. På. Det.
Citera
Medlem
Gå med honom till lokala juveleraren och få dom värderade innan ni gör affären, eller be honom sälja stenarna till juveleraren och så betalar han dig cashen.. Gör inget förhastat bara!!!
Citera
2014-04-23, 21:26
Medlem
SexSexSexs avatar
är det familjen hedenhös som vill köpa datorn?

om det inte är det, gå tillsammans med smyckena till en juvelerare och be om en värdering,,,annars ska du inte gå med på erbjudandet...
Senast redigerad av SexSexSex 2014-04-23 kl. 21:28.
Citera
2014-04-23, 21:33
Medlem
ManJuices avatar
Vem fan köper en dator med ädelstenar?

Och ädelstenar är värdelösa även om de så skulle vara "äkta" och slipade. Dessa för att nästan alla juvelerare köper direkt från källan alltså från företagen i t.ex. Thailand eller Afrika. Det krävs förstoringsglas och en mycket kunnig juvelerare för att värdera varenda sten.
Citera
2014-04-23, 21:36
Medlem
I så fall ska herr Flinta ge dig kontanter för värdet av ädelstenarna, då kan du ju vara säker på att du faktiskt får pengar för datorn... Annars är det inte en risk jag själv skulle tagit...
Citera
2014-04-23, 21:38
Medlem
Snilleblixten.s avatar
Som folk tidigare sagt. Låt honom först byta det mot kontanter innan han kommer på dig så slipper du massa onödigt krångel.
Citera
2014-04-23, 22:44
Medlem
kekomis avatar
Har snubben specificerat vad för slags "ädelstenar" det gäller? Och jag instämmer med övriga i tråden, be honom byta stenarna mot kontanter helt klart. Men antagligen är han bara full av skit tyvärr.
Citera
2014-04-23, 23:08
Medlem
hahhahaahahaha, känns som om du kommer bli lurad big time!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in