• 1
  • 2
2014-04-23, 16:02
Medlem
Copterss avatar
Citat:
I förhandlingarna inför nedläggningsbeslutet har Bonnierledningen aktualiserat frågan om att utreda en utflaggning av TV4 om reklamtiden minskas. Konkurrenterna MTG och SBS Discovery sänder från England och har där rätt att sända tolv minuter per timma, vilket är taket enligt EUs AV-direktiv.
http://www.resume.se/nyheter/media/2...tta-utomlands/
Nu har Bonnier blivit lite gnälliga, inte nog med att man verkar förvånad över den negativa respons man har fått på nedläggningarna av lokala nyhetsredaktioner utan nu finns en flytt med i bilden om man får sänkt reklamtid. De kan gott flytta är min åsikt.
Citera
2014-04-23, 16:08
Medlem
bra.
Ut med den vidriga familjen från sveriges gränser!
Citera
2014-04-23, 16:47
Medlem
OggeOJs avatar
Andra regelverk, blir det fritt fram för smutskastnings-tv där regimkritik flyger & far?
Citera
2014-04-23, 16:52
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copters
http://www.resume.se/nyheter/media/2...tta-utomlands/
Nu har Bonnier blivit lite gnälliga, inte nog med att man verkar förvånad över den negativa respons man har fått på nedläggningarna av lokala nyhetsredaktioner utan nu finns en flytt med i bilden om man får sänkt reklamtid. De kan gott flytta är min åsikt.

Det är väl inte särskilt konstigt. TV 4 handlar om vinst, och man går miste om reklamintäkter. Och eftersom man helt släppt iden att göra någon kvalitets-tv utan enbart fokuserar på skit som ska få zombiemedborgaren att stanna framför rutan så länge som möjligt och vara så såsig i hjärnan som möjligt när reklamen hamras in vill man ju både kunna sälja och sända så stora reklamblock som möjligt.

Att det kommer bli lika plågsamt att titta på en sönderhackad film eller serie som hos MTGs kanaler skiter jag personligen i, då jag streamar eller laddar ner det jag vill se när jag vill se det.

TV är för människor som vill att någon annan ska välja och tänka åt dem.
Citera
2014-04-23, 17:07
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahsurexxx
bra.
Ut med den vidriga familjen från sveriges gränser!

Vilken familj menar du, TV4 familjen ?
Citera
2014-04-23, 17:17
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Antar att han menar Bonnier.
Citera
2014-04-23, 18:58
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Varför nöja sig med bara 12 minuters reklamtid med sändningar från England. Flytta hela rasket, redaktioner och allt, till Svalbard. Där finns inga som helst restriktioner. Därifrån kan TV4 sända 60 minuter reklam per timma. Och det är väl så Bonnier ser på det hela, ser programmen som ett onödigt ont. Det är reklamen man vill sända. Och från Svalbard kan Bonnier sända bara reklam, dygnet runt, hela veckan, månaden lång, året ut.

När Bonnier ändå är igång, kan man också göra om DN och Expressen och all annan sin tryckta media, till reklamblad. Bonnier kan trycka reklamposei och ge ut i 1 000 exemplar. Lovar att det blir succé. Och här lovar jag att det inte finns några begränsingar ens i Sverige, vad gäller andelen reklam. Sen kan Bonnier krydda sina tryckta reklamblad med lite agendasättande reportage.
Senast redigerad av Naranbaatarkhan 2014-04-23 kl. 19:10. Anledning: utbyte av ord: runt > ut
Citera
2014-04-23, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora

Bonnier.
Citera
2014-04-24, 02:10
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Är det fortfarande folk som tittar på TV4? Netflix och nedladdning för hela slanten, låt TV-bolagen dö
Citera
2014-04-24, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Är det fortfarande folk som tittar på TV4? Netflix och nedladdning för hela slanten, låt TV-bolagen dö

Netflix är ju judar!
Citera
2014-04-24, 13:00
Medlem
02-02-2012s avatar
Jag tror inte att Bonnier kan flytta, de har skydd i Sverige men kommer utanför gränserna att möta ett regelverk som de förväntas följa och en stat som inte skriver om lagen för att passa dem eller skickar iväg skatteverket för att krossa uppstickare. Om inte Bonnier är beredda att ge upp all kontroll av sina bolag kommer de nog inte finnas kvar, Bonnier-kids idag kommer knappast ha lika lätt som sina föräldrar.

Att andra bolag lagt sig i UK kommer av att Bonnier skickat diverse hantlangare på dem, det har inte haft ett skit att göra med reklam eller annat utan att man helt enklet fått sina bolag tvångssålda till Bonnier om de tagit någon märkbar del av marknaden.
Citera
2014-04-24, 13:56
Medlem
padrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Jag tror inte att Bonnier kan flytta, de har skydd i Sverige men kommer utanför gränserna att möta ett regelverk som de förväntas följa och en stat som inte skriver om lagen för att passa dem eller skickar iväg skatteverket för att krossa uppstickare. Om inte Bonnier är beredda att ge upp all kontroll av sina bolag kommer de nog inte finnas kvar, Bonnier-kids idag kommer knappast ha lika lätt som sina föräldrar.

Att andra bolag lagt sig i UK kommer av att Bonnier skickat diverse hantlangare på dem, det har inte haft ett skit att göra med reklam eller annat utan att man helt enklet fått sina bolag tvångssålda till Bonnier om de tagit någon märkbar del av marknaden.

Nja, det är fullt möjligt för TV4 att sända från London utan några som helst problem. På precis samma sätt som MTG (tex TV3) eller Kanal 5 gör idag. Och samtidigt som Bonniers tryckta delar fortsätter håva in presstöd.

Bonnier sitter just nu i en rätt så knivig sits där den tekniska utvecklingen (läs internet) håller på att sänka i stort sett samtliga delar av koncernen. Det är uppenbart att man ser TV4 som kassakon som håller de övriga delarna under armarna. Tyvärr lär vi få fortsätta leva med TV4 under lång tid framöver, folks TV-vanor är inget som ändras över en natt. Men på sikt är de lika dödsdömda som Expressen, DN, förlagen mfl.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in