Citat:
Ursprungligen postat av
OneWayTicket
Jag finns uthängd med namn och personnummer i en tråd om en brottsutredning (som jag senare blev friad ifrån) och detta har ställt till stora problem för mig privat och nu vill jag prata med någon om ifall det finns någon möjlighet att få detta raderat. Men jag har skrivit både till moderatorer och flashbacks support utan att ens få ett svar tillbaka, så nu frågar jag här istället; Vart ska jag vända mig med det här?
Bra att du tar upp det! Det här grisbeteendet att slänga ut namn, personnummer, adress, osv osv i trådar har sedan länge passerat vad som är ok. Tyvärr anser moderatorerna och admin att det är helt ok. Annars hade man sedan länge satt stopp för det.
Gömmer man sig bakom anonymitet så är det klart att man kan skriva ut vad som helst i en tråd och slippa ansvaret för att man förstör människors liv.
De som har högsta ansvaret är just admin och moderatorer. Att lägga upp offentliga handlingar är en sak. Att skriva ut alla uppgifter jag pekat på är en helt annan och gör mig, uppriktigt sagt, spyfärdig.
Jag lider med alla som får sina liv förstörda och speciellt i alla dessa fall där man har friats av domstol.
Det är oerhört bråttom att slänga ut så mycket uppgifter som möjligt i en tråd så att man tillfredsställer det egna fega egot när man gömmer sig bakom fullständig anonymitet.
Dags att flashback en gång för alla tar tag i detta och stoppar det här sjuka publicerandet av de uppgifter jag nämnt.