• 1
  • 2
2014-04-23, 17:27
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crash
Kan du inte skicka pm till den som skrivit ditt namn så kanske han tar bort det

Man kan inte redigera inläggen efter en tid. Bäst är att rapportera aktuellt inlägg eller skicka pm till någon admin.

#admin
#admin4
#admin5
Citera
2014-04-23, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Man kan inte redigera inläggen efter en tid. Bäst är att rapportera aktuellt inlägg eller skicka pm till någon admin.

#admin
#admin4
#admin5

Ska skriva till dessa och se om dom svarar, tack för tipset!
Citera
2014-04-23, 18:12
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneWayTicket
Har skrivit till moderatorer om det här, men dom svarar inte ens.

Kan tyvärr inte se någon specifik regel som inlägget bryter emot mer än sunt jävla förnuft och personlig integritet. Finns det ingen möjlighet att kunna resonera med någon ansvarig och se om dom på något sätt kan göra ett undantag?

Jag lever idag ett helt vanligt svenssonliv och har lagt alla former av kriminalitet bakom mig. Och då är det inte så kul när flickvänner dumpar en och arbetsgivare dissar en för att ens namn är kopplat till ett grovt brott för flera år sen som man inte ens begått. Och jag är inte direkt sugen på att mina framtida barn ska få se något sånt heller.

Vore ju inte alltför kul att behöva byta namn på grund av ett jävla foruminlägg.
Det finns en rapportfunktion som är till för just detta, så rappoprtera de inlägg som bryter mot reglerna så sker det på rätt sätt. Det är en riktigt dålig idé att alla ska skicka PM kors och tvärs istället för att använda rätt funktion.

Klicka som sagt på "Rapportera"-länken i det inlägget det handlar om och följ instruktionerna.
Citera
2014-04-24, 08:48
Medlem
LFEs avatar
Tyvärr är Flashback lite dåliga på att ens radera inlägg som skribenter själva sen inser ej stämmer; inget jag personligen frågat om men en vän till mig gjorde det en gång.

Jag skulle be en ansvarig mod att redigera TS där eller sagda inlägg genom att lägga in eventuell länk till bevis eller dokument från domstol som visar på att du är oskyldig, exempelvis.
Citera
2014-04-24, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LFE
Tyvärr är Flashback lite dåliga på att ens radera inlägg som skribenter själva sen inser ej stämmer; inget jag personligen frågat om men en vän till mig gjorde det en gång.

Jag skulle be en ansvarig mod att redigera TS där eller sagda inlägg genom att lägga in eventuell länk till bevis eller dokument från domstol som visar på att du är oskyldig, exempelvis.

Det finns redan länkar till nyhetsartiklar i tråden som följer utvecklingen av utredningen och vad domen blev och där man ser klart och tydligt hur jag blev friad och en annan person fälld. Men detta verkar inte spela någon roll, inte ens Admin svarar på mina meddelanden. Otroligt dålig stil när Admins och moderatorer inte ens bemödar sig med att svara på meddelanden från medlemmar.
Senast redigerad av OneWayTicket 2014-04-24 kl. 15:53.
Citera
2014-04-24, 15:55
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Det finns redan länkar till nyhetsartiklar i tråden som följer utvecklingen av utredningen och vad domen blev och där man ser klart och tydligt hur jag blev friad och en annan person fälld. Men detta verkar inte spela någon roll, inte ens Admin svarar på mina meddelanden. Otroligt dålig stil när Admins och moderatorer inte ens bemödar sig med att svara på meddelanden från medlemmar.

Det kan ta upp till en vecka eller två för admin att svara på pm, så du får vänta lite.
Citera
2014-04-24, 16:09
Medlem
Jiiimboohs avatar
Mitt förslag är att leta upp alla inlägg där namnet förekommer, trycka på rapportera och be om att få namnet maskerat, t ex Sv*n Sv*nsson istället för Sven Svensson. Skriv en liten motivering där du nämner att du blivit friad. Då kommer namnet åtminstone inte synas i sökmotorer.

Det finns ingen regel som säger att man måste maskera namn, men det står i reglerna att man ska överväga det:
Citat:
Var försiktig med personuppgifter. När icke offentliga personer utsättas för andras missaktning så bör man överväga att delvis maskera personuppgifterna, där en stjärna ersätter minst en bokstav alternativt siffra i varje del. Gör en intresseavvägning där den enskildes intresse av en fredad privat sfär vägs mot motstående intressen som informations- och yttrandefriheten.

Eftersom du blivit friad för brottet efter namngivningen tycker åtminstone jag att det är självklart att "den enskildes intresse av en fredad sfär" väger tyngst och att namnet borde maskeras.
Citera
2014-04-24, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiiimbooh
Mitt förslag är att leta upp alla inlägg där namnet förekommer, trycka på rapportera och be om att få namnet maskerat, t ex Sv*n Sv*nsson istället för Sven Svensson. Skriv en liten motivering där du nämner att du blivit friad. Då kommer namnet åtminstone inte synas i sökmotorer.

Det finns ingen regel som säger att man måste maskera namn, men det står i reglerna att man ska överväga det:

Eftersom du blivit friad för brottet efter namngivningen tycker åtminstone jag att det är självklart att "den enskildes intresse av en fredad sfär" väger tyngst och att namnet borde maskeras.

Bra idé, ska testa det!
Citera
2014-05-18, 09:15
Medlem
Citat:
Jag finns uthängd med namn och personnummer i en tråd om en brottsutredning (som jag senare blev friad ifrån) och detta har ställt till stora problem för mig privat och nu vill jag prata med någon om ifall det finns någon möjlighet att få detta raderat. Men jag har skrivit både till moderatorer och flashbacks support utan att ens få ett svar tillbaka, så nu frågar jag här istället; Vart ska jag vända mig med det här?

Bra att du tar upp det! Det här grisbeteendet att slänga ut namn, personnummer, adress, osv osv i trådar har sedan länge passerat vad som är ok. Tyvärr anser moderatorerna och admin att det är helt ok. Annars hade man sedan länge satt stopp för det.

Gömmer man sig bakom anonymitet så är det klart att man kan skriva ut vad som helst i en tråd och slippa ansvaret för att man förstör människors liv.

De som har högsta ansvaret är just admin och moderatorer. Att lägga upp offentliga handlingar är en sak. Att skriva ut alla uppgifter jag pekat på är en helt annan och gör mig, uppriktigt sagt, spyfärdig.

Jag lider med alla som får sina liv förstörda och speciellt i alla dessa fall där man har friats av domstol.

Det är oerhört bråttom att slänga ut så mycket uppgifter som möjligt i en tråd så att man tillfredsställer det egna fega egot när man gömmer sig bakom fullständig anonymitet.

Dags att flashback en gång för alla tar tag i detta och stoppar det här sjuka publicerandet av de uppgifter jag nämnt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in