2014-04-23, 12:50
Medlem
Tjena, är en kille som är ganska inriktad på house. Och är så trött på hur det ser ut idag, det är samma skit(enligt mig) för det mesta. Är det så fel att göra musik från några år tillbaka? jag har gjort lite musik som låter mer åt det hållet house gjorde för nått år sen. Och jag gillar det så mycket mer, är det något fel med det? Jag blir så flamad(av vänner) för att jag inte "hänger med" i utveckligen av house. Och jag undrar om jag är helt ute o cyklar ? Känns lite väl ambitiöst om man tror att man ska kunna uppfinna hjulet hela tiden. eller som det känns idag, göra ett hjul som ser precis likadant ut, men har ett par andra mönster.

Dela gärna med er om era åsikter för jag är helt lost ärligt talat.

(vet ej om jag la denna i rätt kat, isf ber jag om ursäkt för det)
Ha det gött. Marcus
Citera
2014-04-23, 13:18
Medlem
Grankulas avatar
Asså om du vill bli så stor som möjligt så känns det som den modernare "bigroom" housen or det son gäller. Om du producerar för det är kul kör på den gamla housen " progressive" eller fan den kallas. Men å andra sidan kan ju bigroom vara en fluga , så försvinner väl om något år (hoppas jag)
Citera
2014-04-23, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grankula
Asså om du vill bli så stor som möjligt så känns det som den modernare "bigroom" housen or det son gäller. Om du producerar för det är kul kör på den gamla housen " progressive" eller fan den kallas. Men å andra sidan kan ju bigroom vara en fluga , så försvinner väl om något år (hoppas jag)

Vill kunna leva på musik, hur stor jag blir är inte lika viktigt som att göra musik som jag faktiskt gillar själv. Men jag tycker du har en poäng ändå.
Citera
2014-04-23, 13:28
Medlem
Personligen hänger jag aldrig med i populärmusiken, utan jag lyssnar på det jag gillar helt enkelt. Sen vad folk tycker om det bryr jag mig inte om.

Om du gillar äldre house ska du självklart lyssna och skapa sådan musik oavsett vad dina vänner tycker.
Citera
2014-04-23, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sether
Vill kunna leva på musik, hur stor jag blir är inte lika viktigt som att göra musik som jag faktiskt gillar själv. Men jag tycker du har en poäng ändå.
Låter sunt tycker jag.
Personligen tycker jag att man ska känna av artistens passionen och känslor i musiken och detta går ju inte lika bra om man gör något man inte gillar.
Men sen kan du ju självklart lyckas som musiker ändå, det finns ju en målgrupp för allt.
Citera
2014-04-23, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av h234
Låter sunt tycker jag.
Personligen tycker jag att man ska känna av artistens passionen och känslor i musiken och detta går ju inte lika bra om man gör något man inte gillar.
Men sen kan du ju självklart lyckas som musiker ändå, det finns ju en målgrupp för allt.

Ja, jag tror det är så också. Du blir ju aldrig riktigt duktig på nått om du inte gillar det.

Jag bryr mig inte så mycket, en del visst. För man vill ju uppskattas också. Det är därför jag skrev här, spelat hockey hela livet och därav har jag väl mindre fantasifulla åsikter kring mig. för det är inte nödvändigtvis så att dom tycker det suger, bara att dom förväntar sig att något ska låta på ett speciellt sätt. Vilket jag tycker är så jävla ruttet. Hur kan det ens va kul o lyssna på musik som man vet på ett ungefär hur det kommer låta? Känns som att många av dagens "musiktyckare" är lite halvt hjärntvättade.
Citera
2014-04-23, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sether
Ja, jag tror det är så också. Du blir ju aldrig riktigt duktig på nått om du inte gillar det.

Jag bryr mig inte så mycket, en del visst. För man vill ju uppskattas också. Det är därför jag skrev här, spelat hockey hela livet och därav har jag väl mindre fantasifulla åsikter kring mig. för det är inte nödvändigtvis så att dom tycker det suger, bara att dom förväntar sig att något ska låta på ett speciellt sätt. Vilket jag tycker är så jävla ruttet. Hur kan det ens va kul o lyssna på musik som man vet på ett ungefär hur det kommer låta? Känns som att många av dagens "musiktyckare" är lite halvt hjärntvättade.
Håller helt med dig om det. Men som sagt kör ditt race bara så ska det nog lösa sig.

Lycka till med musiken!
Citera
2014-04-23, 13:54
Medlem
Bazecoons avatar
Håller med dig.Skit i trender egentligen.Gör den musiken du vill göra
Citera
2014-04-23, 14:06
Medlem
Zabuzas avatar
Gör vad du känner för! Själv hatar jag den här "inne housen" som i mitt tycke smutsar ner den "riktiga" housen namn

Kolla min sig där har du en riktigt fet låt och den är från 96!
Citera
2014-04-23, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zabuza
Gör vad du känner för! Själv hatar jag den här "inne housen" som i mitt tycke smutsar ner den "riktiga" housen namn

Kolla min sig där har du en riktigt fet låt och den är från 96!
Det där lät ju riktigt bra, iallafall om jag är i rätt mood för det.

Tackar och bugar.
Citera
2014-04-24, 20:32
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Tillägg i rubrik + flytt till rätt delforum.

/Mod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in