Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-23, 10:16
  #1
Medlem
Mr.Majestics avatar
Tjena!

Kikat runt på nætet och fastnat før en skjorta från Our Legacy! Dock ær jag lite osæker på storleken.

Hur står sig en L/50 i Our Legacy mot Acne? Anvænder M/48 i Acne.
Citera
2014-04-23, 19:34
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Majestic
Tjena!

Kikat runt på nætet och fastnat før en skjorta från Our Legacy! Dock ær jag lite osæker på storleken.

Hur står sig en L/50 i Our Legacy mot Acne? Anvænder M/48 i Acne.

Du ska åtminstone inte ha större i OL om du vill ha samma passform.
Citera
2014-04-23, 22:38
  #3
Medlem
Mr.Majestics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branson
Du ska åtminstone inte ha större i OL om du vill ha samma passform.

Så storlekarna på OL är ungefär att likna vid Acne? Nu skiljer sig ju passformen rejält (från vad jag har förstått) mellan 1940's, 1950's och First Shirt.
Citera
2014-04-24, 09:35
  #4
Medlem
Ganska säker på att dom ska vara TTS men jag har aldrig testat en OL skjorta personligen.
Citera
2014-04-24, 15:51
  #5
Medlem
Mr.Majestics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Higgins1
Ganska säker på att dom ska vara TTS men jag har aldrig testat en OL skjorta personligen.

Tackar!

Någon som æger en OL och kan bekræfta?
Citera
2014-04-25, 08:06
  #6
Medlem
Untouchables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Majestic
Tackar!

Någon som æger en OL och kan bekræfta?

Har några skjortor från OL, men som du säger så upplever jag storlekarna variera mellan modellerna. Vad är det för modell på skjortan du är intresserad av?
Citera
2014-04-25, 08:17
  #7
Medlem
Esurals avatar
Jag har storlek 50 både på Acne och OL. Precis som ni är inne på variera storleken på OL ganska mycket mellan de olika modellerna, alltifrån att sitta "normalt" till att vara oversize.
Citera
2014-04-25, 09:16
  #8
Medlem
Mr.Majestics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Untouchable
Har några skjortor från OL, men som du säger så upplever jag storlekarna variera mellan modellerna. Vad är det för modell på skjortan du är intresserad av?

Det ær First Shirt som jag ær intresserad av. Som jag har forstått så ær den "fitten" en av de smalare?
Citera
2014-04-25, 17:07
  #9
Medlem
Untouchables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Majestic
Det ær First Shirt som jag ær intresserad av. Som jag har forstått så ær den "fitten" en av de smalare?
Ja, det stämmer. Skulle grovt räknat säga att en L/50 hos first shirt motsvarar en M/48 hos deras övriga modeller, eller en M/48 hos exempelvis en Acne Pop Classics.
Citera
2014-04-27, 21:15
  #10
Medlem
Mr.Majestics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Untouchable
Ja, det stämmer. Skulle grovt räknat säga att en L/50 hos first shirt motsvarar en M/48 hos deras övriga modeller, eller en M/48 hos exempelvis en Acne Pop Classics.

Tackar och Bockar!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback