Hej alla. Ar det nagon har som vet nagot om hur man gor for att importera bilar fran ett icke-EUland? Jag har hittat min drombil i Japan men jag har inte den blekaste om hur det gar till att importera till Sverige... Exportera ar inga problem, men hur far man in den, lagligt, i Sverige?
Jasså, du har tänkt dig att göra ett klipp på en Skyline från Nippon? Strul, strul, strul säger jag. Ett betydligt enklare alternativ är att importera från england i stället, fast från japan. Tusentals bilar importeras från Japan till England varje år och en stor del av dem är prestandabilar som Skyline, Supra och NSX till mycket humana priser. När bilen väl är reggad och klar i England så är den skitenkel att plocka in till Sverige. De flesta Skylines som finns i Sverige har kommit den vägen.
Hej och tack for alla lankar och vetting info. Jag fragar eftersom jag bor i Japan och fastnat totalt for Nissans lyxiga "President" (om det nu ar nagon som vet vilken bil jag talar om) och den ar inte till salu utanfor Ryssland men aldrig att jag tanker kopa bil i Ryssland... haha...
Har du bott i landet och ägt bilen tillräckligt länge kan du nog ta den som flyttgods.
Tänk bara på att en bil som inte säljs i sverige kan kräva en hel del intyg plus att den kan bli MYCKET dyr att äga eftersom alla reservdelar måste specialbeställas.
Hej och tack for alla lankar och vetting info. Jag fragar eftersom jag bor i Japan och fastnat totalt for Nissans lyxiga "President" (om det nu ar nagon som vet vilken bil jag talar om) och den ar inte till salu utanfor Ryssland men aldrig att jag tanker kopa bil i Ryssland... haha...
Jag vet exakt vad en Nissan President är. Vi har skrattat åt namnet i många år. Den säljs som Infinity i USA så det borde gå att bygga om strålkastarna med hjälp av Infinitydelar. Får man fråga vad en bättre begagnad President kostar? Jag är även väldigt nyfiken på Toyota Century - vad kan en sån kosta?. Jag hade nog valt den sistnämnda om den inte är allt för dyr men en President är också kanon. Köp! Köp!
Jag vet exakt Jag är även väldigt nyfiken på Toyota Century - vad kan en sån kosta?. Jag hade nog valt den sistnämnda om den inte är allt för dyr men en President är också kanon. Köp! Köp!
Mycket mytomspunnen bil. Jag har för mig att bilen kostar runt två miljoner kr på ett ungefär. En representationslimousine för japanska företag och hotell.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!