2014-04-22, 22:25
Bannlyst
Hej,

Nu har jag äntligen lyckats, haha! Jag satt och grejade runt lite och provade installera något som kallas "Levantin Lynx Black OSX". Gick sådär, då min version inte stöddes. Men det stora problemet nu när jag ska återställa är att mappen "/System/library/coreservices/Menu Extras" är borta. Jag tog backups på allt, men den försvann på något sätt.

Hur kan man få tag på sådana filer?
Citera
2014-04-23, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagringen
Hej,

Nu har jag äntligen lyckats, haha! Jag satt och grejade runt lite och provade installera något som kallas "Levantin Lynx Black OSX". Gick sådär, då min version inte stöddes. Men det stora problemet nu när jag ska återställa är att mappen "/System/library/coreservices/Menu Extras" är borta. Jag tog backups på allt, men den försvann på något sätt.

Hur kan man få tag på sådana filer?

Tog backup? Hur då? Time Machine?
Har du gjort en backup på hela disken så har du den mappen på backupen, har du inte gjort det så har du den inte?

Nåväl, hittar du den inte i din backup så installera om OSX (rakt av, utan att formatera) så får du en ny
Citera
2014-04-23, 13:06
Bannlyst
Nej, det jag gjorde var att kopiera mappen till ett annat ställe. Men iallafall.. Så då måste man uppdatera OSX genom appstore då?

Finns det inget manuellt sätt att få tag på filerna?
Citera
2014-04-23, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagringen
Nej, det jag gjorde var att kopiera mappen till ett annat ställe. Men iallafall.. Så då måste man uppdatera OSX genom appstore då?

Finns det inget manuellt sätt att få tag på filerna?

Ligger inte den mappen i backupen så har du uppenbarligen inte gjort en säkerhetskopia.
En uppdatering kommer inte att hjälpa, utan du får starta upp datorn med CMD+R och installera om
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in