• 1
  • 2
2014-04-22, 21:30
Avstängd
dag när jag åkte in till jobbet så rattades radion in på mix megapol. Där satt Gry med vänner och flamsade om det ena och det andra. Stojade, applåderade, och skrek i radion. Allt var totalt ointressant. Några minuter senare hade de något block med kändisskvaller där de pratade om Lasse kroners skilsmässa. Då var jag tvungen att stänga av.

När jag sedan åker hem sätter jag på radion och fortfarande står radion rattad på Mix megapol. Nu har de något som heter " 10 saker som du inte vill höra när xxxxx". Maken till tillgjorda skratt har aldrig förut hörsammats. Nu bytte jag kanal

Hur fan kan det finnas människor som orkar lyssna på sån här skit. Alltså den människa som finner det som nöje kan verkligen inte ha många hjärnceller att stimulera. Skäms inte ni inför er själva?

Hade jag varit chef hade jag kastat ut dessa programledare på studs och satsat på musik och nyheter......herrejävlar vad usel det är
Citera
2014-04-22, 21:57
Medlem
8xxSeriess avatar
Håller med TS...

Tyvärr är inte de andra kanalerna mycket bättre. p3 är ju propagandakanal för mångkultur, manshat och homoglorifiering, p4 är mossigt, bandit rock blir enformigt och spelar jävligt tveksam "rock" (awalnation sail?? seriöst??) ...

Nu förtiden lyssnar jag på ett antal andra streams eller kanaler på tunein, utan reklam, utan flams, utan propaganda.
Citera
2014-04-22, 22:03
Medlem
Wajis avatar
Kanalerna har en tendens att bli sämre och sämre då det bara handlar om att försöka locka lyssnare och innehållet i programmet blir mer och mer patetiska.

P3 funkar bra på morgonen
Citera
2014-04-22, 22:10
Medlem
Hellre de än reklam som de andra radiokanalerna sänder...
Citera
2014-04-22, 22:20
Medlem
frihetskrigares avatar
Brukar personligen lyssna på morgonen när jag äter frukost och fixar och det är knappt att man orkar stå ut cirka en halv timme. Det enda dom verkar göra är att hålla på och tramsa och snacka massa onödig skit. Ibland kommer det någon duglig låt och sen övergår det till tramset igen.

Jag håller med dig ts det är svårt att tänka sig att folk orkar lyssna på detta.
Citera
2014-04-22, 22:36
Medlem
SexSexSexs avatar
jävligt skönt att äntligen ventilera något av det här som svar på någon annan som hatar skavradio (för det skaver i själen på en)

eliten skapar sådana här kanaler för att skapa tryck på att människor ska kunna relatera till radiopratarnas perspektiv och underhållas av det som finns tillgängligt samt inte bli utanför på t ex arbetsplatsen. för att kunna relatera till det det pratas om måste man vara dun i hvidet...

men jag tror inter att det fungerar mer än två tre år till öfr dessa kanaler, jag menar, dom är ju trots allt reklamfinancierade, och när lyssnarna försvinner...och sen vänder sr kappan efter vinden som dom alltid gör
Citera
2014-04-22, 22:39
Medlem
surfacings avatar
Jag kan inte annat än att instämma. Public service i mitt rövhål! Kommersiell hets i nonstop puls där allting endast underbygger exploatering och profitering. Det gör mig så jävla äcklad. Hur fan står de ut med sig själva? Hur fan står folk ut med att bli påtvingade hjärndött skräp? Varför flippar ingen ur och spränger Radiohuset eller SBS's huvudkontor? Frågorna radas upp...

Man brukar säga att bit inte den hand som föder dig. Men om hunden får rabies så spelar det ju inte så stor roll längre. Då ligger hela massmedia hyfsat risigt till den dagen man får för sig att begå terrordåd.
Citera
2014-04-22, 23:02
Medlem
Ja herregud vad radio idag är totalt värdelöst! Musik som avbryts med värdelöst flum, radiopratare som skrattar åt sina egna skämt och nån nisse som spelar dragspel. Tacka vet jag FM-sändare, rekommenderar alla att skaffa en!

"Vi avbryter din 45 minuters "non-stop"-musik för att berätta för dig om vår 45 minuters "non-stop"-musik!"
Citera
2014-04-22, 23:29
Medlem
För min del är det Nrj som gäller, håller helt med att det tramsas på tok för mycket på andra kanaler.
Citera
2014-04-23, 00:00
Medlem
Håller med trådskaparn, men de skrattar nog hela vägen till banken.

"Jobba", få betalt på det där sättet? Wow
Citera
2014-04-23, 00:14
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Tänkte också starta en tråd om detta radioprogram till elände som tyvärr kör i bakgrunden på mitt jobb. Har man ingen yrkesstolthet som producent/programledare när man släpper iväg sådan hjärndöd dynga? Om man nu förfögar över radiotid och når x antal tusen lyssnare varför inte göra något bestående av tiden med intressanta diskussioner t ex. Istället är det på lägsta möjliga nivå som får ett avsnitt av Ullared att verka intellektuellt stimulerande. Gry framstår som väldigt WT och Anders Timell är självgodheten själv.

Det är heller inte intelligensreserven som ringer in direkt. Känn som om att Mix Megapol går varmt på byggena så att säga.

Hade gärna haft klassisk musik i bakgrunden men då hade det väl blivit högljudda protester.
Citera
2014-04-23, 05:55
Bannlyst
Sätter på radion i bilen på NRJ eller Mix Megapol eller p4. Ytterst sällan man orkar ha på byter hela tiden emellan men ger upp och stänger av njuter av tystnaden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in