2014-04-23, 01:44
Medlem
Framtyrs avatar
Trevligt. Skall det komma mer mördarsvartskallar med mord i blick på oss Svenskars bekostnad
Senast redigerad av Framtyr 2014-04-23 kl. 01:50.
Citera
2014-04-23, 01:52
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U.Yojimbo
Hans poäng är inte särskilt den olik den på flashback ofta framförda önskningen att inhysa ensamkommande flyktingbarn på Södermalm. Alltså att även de svenskar som har det bättre beställt, vilka ju till större del än Svensson är ansvariga för invandringsstormen, också borde vara med och ta kostnaderna av att släppa in en massa människor som egentligen inte har något vettigt i landet att göra. Han formulerar sig bara lite annorlunda.

I praktiken så skulle det nog bara bli folk utan politiska kontakter som skulle få sina egendomar exproprierade, men det verkar inte vara hans avsikt.

Hur som helst är utspel som det här något de som förespråkar invandringsbromsning bör vara väldigt tacksamma för; få saker torde få medborgarna så uppmärksamma på invandringsproblematiken som högljutt tal om att sparka ut dem från sina hem. Ungefär som vänstern blir skitglada varje gång nazisterna gör väsen av sig.

Jag har förväntat mig att de svenska politikerna kommer att vänta på den annalkande ekonomiska kris och spräckt bostadsbubbla, kombinerat med att en väldig majoritet av svenskarna sitter på bostadslån som de inte är ens i närheten att betala av (störst andel av befolkningen bland alla EU-länder), som deras politik kommer att skapa. Då kan de göra inhysandet av asylsökande "frivillig" i den mån att folk kan få bo kvar i större hem de inte har råd med genom att låta asylsökande bo som inneboende. En av anledningarna till att jag har gissat på den utvecklingen har varit att det skulle sticka folk mer i ögonen om man börjar tvångsnationalisera folks hem med tvång, eller påtvinga folk att ta emot asylsökande i sina hem, samtidigt som man givetvis inte kommer att göra det med partistyrelseledamöternas hem, samt inte heller med många andra beslutsfattares hem som är kopplade till den politiska eliten. Förvisso har politikerna ständigt undantagit sig från lagar som gäller för hela resten av befolkningen, som t.ex. bedrägerilagen, utan att svenskar någonsin har klagat på det, men jag tror att just att ge sig på folks hem kan vara så pass känsligt att det t.o.m. skulle kunna bli problem med svenskarna, jordens förmodligen mest blint överhetstroende och ryggradslösa folk.
Citera
2014-04-23, 02:07
Medlem
kattsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige2025
Det är samma skit.. Svenska FP är smygkommunister så stänker om det.. Varför tro du vi inte få veta vilka som jobbade åt STASI för? Kanske Bengt Westb*rg (fp) finns ibland namnen där.

Se på Cecilia Malmström hon kallas för Hippie i EU och hennes politik är en skam för hela Europa.
Du säger ju själv att FP är smygkommunister? Folkpartiet är inte liberaler...
Citera
2014-04-23, 02:30
Medlem
SilentVictorys avatar
Nu ska ni se på fan här, om någon kommer gå ut och kritisera detta så dras rasistkortet fram och man kommer riskera att bli utfryst ur samhället och bli av med jobbet.

Så jävla många år av hjärntvätt har skadat det svenska folket totalt.

Jag kan lova er att det nu finns folk i denna tråd som röstat för detta, men nu helt plötsligt när verkligheten går upp för dom blir förvånade och lovar dyrt och heligt att stå beredd med sina högafflar.

Det är snart val nu, ska ni fortsätta rösta fram denna galenskap?
Detta skulle aldrig ens komma på tal i ett annat land förutom i det skeva Sverige.
Citera
2014-04-23, 02:39
Medlem
Steffestekares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Jag vet inte om du har märkt det men:

Du vet att vi bor i Sverige va?

I Sverige så kan allting hända. Varför skulle detta inte kunna gå igenom? Det finns så många stollar på höga positioner i detta land att vad som helst skulle kunna hända som sagt.

Vet du vad jag tror och som jag till och med är rätt säker på. Folk i alla världens hörn har på deras motsvarande internetforum har skrivit precis som du: "Du vet att vi bor i azerbadjan/kongo/USA/ryssland/Nordkorea/Somalia/Peru/Eritrea va?" Sannolikt så har flera av dem gott fog för det. Även bättre en dig skulle jag tro. Faktum är som du kanske vet att trots att saker inte är helt perfekt i Sverige så tillhör det fortfarande oavsett vad du tycker om saken ett av världens bästa länder gällande många saker så som yttrandefrihet, plats att leva och mycket, mycket mer.

Så det du just skrev blir väldigt meningslöst och intetsägande.

Vi skulle faktiskt kunna skriva vad som helst.

"En kille som sitter i styrelsen för något i Alvesta har lagt fram förslaget att måla alla fågelholkar i turkos för att får mer edge"

"Å du vet ju... Här i Sverige så kan vad som helst hända. Det sitter ju så många stollar på höga positioner här "

Jag säger nej till dig och det du skriver.
Citera
2014-04-23, 02:42
Medlem
Steffestekares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag förväntade mig i och för sig att de svenska politikerna skulle vänta till landet hamnar i ekonomisk kris och en sprucken bostadsbubbla innan de framför liknande förslag och undviker rent tvång så länge det går, men menar du att dessa förslag aldrig kommer att genomföras? Varifrån har du tänkt att Migrationsverket ska fortsätta få tak över huvud för ett par hundra nya personer varje dag, när det knappast byggs bostäder i den takten? Redan nu pröjsar Migrationsverket hyresvärdar som hyr ut rivningskåkar på landsbygden som asylboenden upp till närmare 60 tusen för varje mindre rum i hyra per månad.

Min teori var, som jag t.ex. skrev i en annan tråd, att de kommer att i största möjliga mån försöka få svenskarna att frivilligt ta in asylsökande:

Men uppenbarligen vill några börja ta upp svenskars hem redan nu med tvång. Förvisso närmar sig den punkten då det kommer krävas mer radikala metoder för att kunna inhysa de inströmmande asylsökande, för jag tvivlar på att Migrationsverket vågar sig på att hysa dem i t.ex. skogen i tält.

Men om du anser att alla som tror att något liknande kan genomföras är idioter, trots att folk redan har blivit avhysta i delar av landet från t.ex. hyresrätter, så får du gärna berätta för oss idioter vilka beslut politikerna kommer att ta för att klara av asylmottagandet. Kommer svenska regeringen besluta om ett totalstopp när det gäller asylinvandring när det inte finns några lediga bostäder längre? Eller kommer man att hysa asylsökande utomhus? Eller kommer man helt enkelt att sluta ta emot asylsökande, införa fri invandring och låta alla klara sig bäst de kan utan offentlig hjälp? Det är inte som vi tvivlar på att du är extremt smart och alla vi andra är idioter, men det är så klart ändå önskvärt att du även backar upp dina påståenden om vad politikerna kommer att ta för beslut med något verifierbart eller åtminstone logiskt sammanhängande som passar ihop med regimens politik hittills.

Edit: I förbigående borde du kanske vårda ditt språk, för det ger onekligen bilden av någon ouppfostrad unge under 18 år?

Tjena. tänkte att jag skulle svara på ditt långa inlägg där men sen ser jag att du kommer med löjliga pikar om mitt språk och min ålder och då blir det bara.......
Citera
2014-04-23, 02:43
Medlem
kattsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Nu ska ni se på fan här, om någon kommer gå ut och kritisera detta så dras rasistkortet fram och man kommer riskera att bli utfryst ur samhället och bli av med jobbet.

Så jävla många år av hjärntvätt har skadat det svenska folket totalt.

Jag kan lova er att det nu finns folk i denna tråd som röstat för detta, men nu helt plötsligt när verkligheten går upp för dom blir förvånade och lovar dyrt och heligt att stå beredd med sina högafflar.

Det är snart val nu, ska ni fortsätta rösta fram denna galenskap?
Detta skulle aldrig ens komma på tal i ett annat land förutom i det skeva Sverige.
Frågan är ju vem som är mest hjärntvättad, det är en okänd socialsekreterare i Halmstad som kommit med ett efterblivet förslag, tror inte ens dom mest inbitna massinvandrings-vurmarna tycker att det är en bra idé. Så du tror på allvar att man riskerar att utfryst från samhället och bli av med jobbet om man tycker att det är ett dåligt förslag?
Citera
2014-04-23, 02:43
Medlem
Per.G.Olas avatar
Alternativt så kan man ju utgå från att karln uttryckt sig på det här sättet för att väcka debatt. En debatt som tydligen uteblev i andra medier än just så kallat alternativa.

Det kan också ha varit ett uttryck för hur hopplös han upplever situationen med att försöka skaka fram bostäder till nyanlända.

Det kan ha varit en variant på temat multikultivurmare som bor i reservat ska hålla käft.
Citera
2014-04-23, 02:50
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattsvin
Frågan är ju vem som är mest hjärntvättad, det är en okänd socialsekreterare i Halmstad som kommit med ett efterblivet förslag, tror inte ens dom mest inbitna massinvandrings-vurmarna tycker att det är en bra idé. Så du tror på allvar att man riskerar att utfryst från samhället och bli av med jobbet om man tycker att det är ett dåligt förslag?
Absolut tror jag det. Man fick och får inte kritisera det som hände i Grums när svenskarna fick lämna sina hem där, du får inte kritisera det som sker när äldreboenden bytet inriktning och satsar på ensamkommande flyktingbarn, eller det som sker nu när dessa två grupper ska dela boende.

Eftetblivet förslag eller inte, det finns i grundlagen.
Du får inte kritisera ett dugg som har med invandringen till Sverige att göra.
Har du inte fattat det?
Citera
2014-04-23, 03:09
Medlem
kattsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Absolut tror jag det. Man fick och får inte kritisera det som hände i Grums när svenskarna fick lämna sina hem där, du får inte kritisera det som sker när äldreboenden bytet inriktning och satsar på ensamkommande flyktingbarn, eller det som sker nu när dessa två grupper ska dela boende.

Eftetblivet förslag eller inte, det finns i grundlagen.
Du får inte kritisera ett dugg som har med invandringen till Sverige att göra.
Har du inte fattat det?
Vad menar du när du säger att man inte får kritisera invandringspolitiken? Bor i Sveriges största vänsterstad och har aldrig haft något problem med att kritisera invandringen. Är det bara så att du är rädd att folk säger emot? SD är ett av våra största partier och gör det dagligen.
Citera
2014-04-23, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per.G.Ola
Alternativt så kan man ju utgå från att karln uttryckt sig på det här sättet för att väcka debatt. En debatt som tydligen uteblev i andra medier än just så kallat alternativa.

Det kan också ha varit ett uttryck för hur hopplös han upplever situationen med att försöka skaka fram bostäder till nyanlända.

Det kan ha varit en variant på temat multikultivurmare som bor i reservat ska hålla käft.

Skulle nog snarare tippa på att det är friatider som försökte väcka debatt genom att, likt Aftonbladet, leta upp en ensam dåre med en kontroversiell ide och framhäva det som om hela den politiska eliten är med på förslaget.
Citera
2014-04-23, 03:59
Medlem
kuntakinte55s avatar
Detta är inget nytt. Möjligtvis det psykologiska i metoden direkt expropriering.

Svenskar har tidvis haft världens högsta skatter är och fortfarande nära toppen, kombinerat med kanske världens högsta bidrag till invandrare. Den naturliga följden är en successiv transferering av allt ägande från svenskar till invandrare, även om det inte ser ut så. Exempel är att genomsnittlig svensk är enormt skuldsatt och totala ägandet närmar sig noll. Det räcker med en tillräcklig räntehöjning så är stor del av svenska folket hemlöst samtidigt som bidragsberoende och därmed skuldfria invandre fortfarande har rätt till sina bostäder.

Samtidigt som över 100 000 nya invandrare per år får nya bostäder i sverige så bor många unga svenskar kvar hos sina föräldrar istället för att flytta, och många svenskar flyr utomlands. Det innebär redan en storskalig expropriering även om den är indirekt och inte lika tydlig.

På motsvarande sätt upplevs det som helt ok att ta 1000 kr per dag av din lön i skatt från arbetsgivaren utan att du ser det, men extremt kränkande att ta hälften av din mat på din tallrik just när du ska äta den, även om man i första fallet tar 10 gånger mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in