2020-07-26, 02:26
Medlem
NordicWellnesss avatar
Nu blir jag irriterad. Jag valde att köra SARMs och nu har man förmodligen fått i sig steroider istället... Kommer skicka in produkten på analys hos Jano när helgen är över.
Senast redigerad av NordicWellness 2020-07-26 kl. 02:37.
Citera
2020-07-26, 12:16
Medlem
NordicWellnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aeona
Länk: https://www.reddit.com/r/sarmssourcetalk/comments/hx60pl/expresspct_update_on_sarms_steroids_found_in_sarms /

Bad Companies

Rewix Labs - These were found to contain either stanozolol or methandienone, commonly known as Winstrol and Dianabol. They all contained either 10mg of one or the other.

NovoSarms - These were found to contain methandienone, commonly known as Dianabol, mostly in the range of 17mg-20mg/ml. Some also contained absolutely nothing.

B.M. Pharmaceuticals - All of these were found to contain a very accurate dose of 10mg (within 5% range) of Stanozolol, commonly known as Winstrol.

For reference -

S-4, YK11, S-23, SR9009, RAD140, GW501516 & MK 677 were all Winstrol

LGD-4033 & MK-2866 were both Dianabol

They appear to have picked the closest oral steroid to the SARM to try match the effects. (LGD-4033 & Dianabol both result in a lot of water weigh but muscle mass too)

----

Rewix och NovoSarms har jag sett i svenska butiker, så en varningsflagg för dessa.

Hittade det här på HB, verkar som att Rewix och Novosarms ägs/är skapade av samma person, inte undra på att dem fuskar då.

Citat:
Jag har under en tid funderat lite på att prova på antingen rewix sarms eller novosarms, ivrig som jag är så gjorde jag lite research om dessa två märken.
Fick fram något väldigt intressant.

Novosarms sägs vara ett lab från Schweiz som gör flytande sarms.

Rewix Sarms sägs vara ett kan från Indien som gör sarms i tablett form.

Jag började med att researcha rewix och fick fram namn, email samt stad/land från den som har registrerat sidan.
Det jag fick fram var följande: namn ”Boris Fiodorov”
Email: bfiodorov@gmail.com
Stad/land: Balkan Welayaty Turkmenistan

Vilket kändes skumt då det sägs vara från Indien och vara receptbelagda sarms.

Fick sedan fram en lista från alla hemsidor som denna person har registrerat där fanns
NovoSarm.com
Sarm-tech.com
Sarmotech.com
Och flera andra som liknar försäljning av sarms.

Men jag har somsagt inte personligen använt mig av detta så kan ej uttala mig om dess effekt men detta är allt skumt.

Har bifogat bilder på länken nedan.

https://imgur.com/a/hfX7nGM
Citera
2020-07-27, 00:50
Medlem
mrxwls avatar
Jag har en kompis som precis har kört 8v LGD med ca 8mg dos/dag.
Träningen har varit progressiv push/pull/leg 4 dagar per vecka.
Vikten har varit ganska still då personen ville minska fett och öka muskler i den mån det går.
Startvikt runt 84 och dagsvikt på 86.

Ser mer grov ut och mer satt ut men inga natt/dag-förändringar som "ska" ske med LGD.
Inga biverkningar förutom extrem trötthet ca 3-4gånger (= somna i soffan efter jobbet) men det beror antagligen på de tunga passen mer än något annat.
Inga märkbara tydliga förändringar i styrka. Passen har varit jävligt tunga varje gång.

Brawn Nutrition var märket.

Tyvärr inga foton då tatueringar skulle vara väldigt avslöjande.
Kan lägga upp mätningar före och efter inom kort.
Citera
2020-07-27, 13:49
Medlem
Vet någon hur det ligger till rent lagmässigt för sarms just nu i Sverige? De står ej med i expertförtecknkng om substanser som utgör dopningsmedel och bör ej heller strida mot dopningslagen enligt dess definition? De har slumpmässiga urinprov(kokain, benzo, anabola etc det gamla standard)på jobbet så man är lite osäker på om man kan råka illa ut
Citera
2020-07-27, 14:47
Medlem
mymyselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenosanova
Vet någon hur det ligger till rent lagmässigt för sarms just nu i Sverige? De står ej med i expertförtecknkng om substanser som utgör dopningsmedel och bör ej heller strida mot dopningslagen enligt dess definition? De har slumpmässiga urinprov(kokain, benzo, anabola etc det gamla standard)på jobbet så man är lite osäker på om man kan råka illa ut

Med tanke på hur tex. Rad 140 är tänkt att påverka kroppen så strider den faktiskt mot dopningslagen.

1 § Denna lag gäller
1. syntetiska anabola steroider,
2. testosteron och dess "derivat"
3. tillväxthormon, och
4. kemiska substanser som ökar produktion eller frigörelse av testosteron och dess derivat eller av tillväxthormon.
Lag (2011:112).

"Derivat" i allmän mening är något som är bildat eller härlett ur något annat.
Inom kemin är derivat ett ämne som bildas ur ett annat, eller som kan teoretiskt härledas ur ett annat genom mindre förändringar i den kemiska strukturen. Den sistnämnda betydelsen är vanlig inom den organiska kemin, medan man inom biokemin oftast avser molekyler som reellt bildas i biologiska processer.
Senast redigerad av mymyself 2020-07-27 kl. 14:52.
Citera
2020-07-27, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mymyself
Med tanke på hur tex. Rad 140 är tänkt att påverka kroppen så strider den faktiskt mot dopningslagen.

1 § Denna lag gäller
1. syntetiska anabola steroider,
2. testosteron och dess derivat,
3. tillväxthormon, och
4. kemiska substanser som ökar produktion eller frigörelse av testosteron och dess derivat eller av tillväxthormon.
Lag (2011:112).

Lgd t.ex stämmer inte överrens med ovanstående beskrivning, heller inte ostarine
Citera
2020-07-27, 14:53
Medlem
mymyselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenosanova
Lgd t.ex stämmer inte överrens med ovanstående beskrivning, heller inte ostarine

Jo det gör det tyvärr.

Derivat i allmän mening är något som är bildat eller härlett ur något annat.

Inom kemin är derivat ett ämne som bildas ur ett annat, eller som kan teoretiskt härledas ur ett annat genom mindre förändringar i den kemiska strukturen. Den sistnämnda betydelsen är vanlig inom den organiska kemin, medan man inom biokemin oftast avser molekyler som reellt bildas i biologiska processer.
Citera
2020-07-27, 15:15
Medlem
Aldrig tidigare hört att sarms är derivat från testosteron men där ser man
Citera
2020-07-27, 15:17
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Jo det gör det tyvärr.

Derivat i allmän mening är något som är bildat eller härlett ur något annat.

Det har du rätt i, men är LGD och Ostarine "härlett" ur någon substans som är dopingklassad sen innan? LGD och Ostarine är dock redan läkemedelsklassade i Sverige så det är olagligt att importera och använda då båda fortfarande är läkemedelskandidater.

Edit: Ostarine verkar för övrigt inte vara ett derivat av någonting, utan är framtagen från scratch. Ostarines molekylära uppbyggnad är inte känd utanför de som uppfunnit den, Merck & Company.
Senast redigerad av Jagozar 2020-07-27 kl. 15:41.
Citera
2020-07-27, 17:57
Medlem
mymyselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Det har du rätt i, men är LGD och Ostarine "härlett" ur någon substans som är dopingklassad sen innan? LGD och Ostarine är dock redan läkemedelsklassade i Sverige så det är olagligt att importera och använda då båda fortfarande är läkemedelskandidater.

Edit: Ostarine verkar för övrigt inte vara ett derivat av någonting, utan är framtagen från scratch. Ostarines molekylära uppbyggnad är inte känd utanför de som uppfunnit den, Merck & Company.

Tänker att det också handlar om vad preparatet kan åstadkomma i kroppen, samma påverkan/utveckling som steroider eller andra förbjudna preparat.
Citera
2020-07-27, 19:37
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Tänker att det också handlar om vad preparatet kan åstadkomma i kroppen, samma påverkan/utveckling som steroider eller andra förbjudna preparat.

Ostarine har inget med testosteron att göra, men dess syfte är att efterlikna testosteron. Ingen av punkterna i dopningslagen uppfyller kriteriet att efterlikna ett hormon såsom testosteron.

Ostarine räknas heller inte som syntetisk anabol steroid så vitt jag har förstått.
Citera
2020-07-27, 22:19
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aeona
Länk: https://www.reddit.com/r/sarmssourcetalk/comments/hx60pl/expresspct_update_on_sarms_steroids_found_in_sarms /

Bad Companies

Rewix Labs - These were found to contain either stanozolol or methandienone, commonly known as Winstrol and Dianabol. They all contained either 10mg of one or the other.

NovoSarms - These were found to contain methandienone, commonly known as Dianabol, mostly in the range of 17mg-20mg/ml. Some also contained absolutely nothing.

B.M. Pharmaceuticals - All of these were found to contain a very accurate dose of 10mg (within 5% range) of Stanozolol, commonly known as Winstrol.

For reference -

S-4, YK11, S-23, SR9009, RAD140, GW501516 & MK 677 were all Winstrol

LGD-4033 & MK-2866 were both Dianabol

They appear to have picked the closest oral steroid to the SARM to try match the effects. (LGD-4033 & Dianabol both result in a lot of water weigh but muscle mass too)

----

Rewix och NovoSarms har jag sett i svenska butiker, så en varningsflagg för dessa.

Inte för att jag är överraskad, jag har ju tidigare varant för exakt detta men vad jag kan se så anges inga direkta källor på reddit. Ser jag fel?

Man får ha i åtanke att den internationella doping/steroidbranschen är ruskigt smutsig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in