2020-01-11, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maestroman
Jag funderar på att köra en nybörjarkur RAD-140 om 10mg/dag i 8v, för att känna efter hur kroppen reagerar på ämnet. Vad rekommenderas för PCT? Verkar råda delade meningar om det ens behövs.

Jag hoppas ingen rekar att det inte behövs någon PCT, även om det kanske kan vara så för dig. Innan du ens tänker på vilken AAS eller SARM du ska köra, så beställer du hem Hcg, Nolva, AI och Letro.
Om och vilken PCT du ska köra beror på hur du reagerat på kuren. Känner du din kropp väl, kan det räcka för att veta svaret. Annars kan ett test innan kur och efter 8v ge dig mer info.
Jag fattar inte kommentarer som "- Jag får väl beställa hem lite nolva så jag har när det är dags." Det är inget jäkla godis och kan lätt ge men för livet, eller värre, dåligt muskeltillväxt- eller deffresultat.
Citera
2020-01-11, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Om du enbart kör RAD140 på 10mg/dag så tvivlar jag på att du kommer behöva någon riktig PCT. Möjligtvis zink-tillskott och 1000mg bockhornsklöver (Fenugreek) om dagen, för att hjälpa testosteronproduktionen att komma igång igen.

Där kom den ja .... Expert efter läst 10 dagar på internet.
Tycker du ska använda lite först, testa dig några gånger, umgås i kretsar där andra använder med så du får perspektiv, ELLER hålla en hyfsat passiv inställning till de råd du ger andra.
SARM's må vara mildare efter vad man tror sig veta såhär långt. Men som redan en del skrivit om i tråden är det inget kosttillskott.
Citera
2020-01-12, 08:53
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaoLaowei
Där kom den ja .... Expert efter läst 10 dagar på internet.
Tycker du ska använda lite först, testa dig några gånger, umgås i kretsar där andra använder med så du får perspektiv, ELLER hålla en hyfsat passiv inställning till de råd du ger andra.
SARM's må vara mildare efter vad man tror sig veta såhär långt. Men som redan en del skrivit om i tråden är det inget kosttillskott.

Wow... Hur dum är du egentligen om du tror att jag har läst på om SARMs i tio dagar. Jag har använt SARMS i tio dagar nu. Innan jag ens bestämde mig för att använda SARMs läste jag på i cirka två månader.

Måste man ha använt en substans för att ha kunskap om den? Allt du skriver är sånt som händer när folk tror de köper SARMs men får något helt annat. Ibland får man tom riktiga AAS i burkar som ska innehålla SARMs, eftersom AAS är billigare att tillverka.

Visa mig en källa som säger att man behöver en riktigt PCT (Nolva, Clomid) efter 10mg RAD ED i 8 veckor.

Sen är HCG inte en PCT, utan något man tar under kuren, men det hoppas jag att du visste.
Senast redigerad av Jagozar 2020-01-12 kl. 09:17.
Citera
2020-01-12, 09:53
Medlem
Citat:
Jag hoppas ingen rekar att det inte behövs någon PCT, även om det kanske kan vara så för dig. Innan du ens tänker på vilken AAS eller SARM du ska köra, så beställer du hem Hcg, Nolva, AI och Letro.
Om och vilken PCT du ska köra beror på hur du reagerat på kuren. Känner du din kropp väl, kan det räcka för att veta svaret. Annars kan ett test innan kur och efter 8v ge dig mer info.
Jag fattar inte kommentarer som "- Jag får väl beställa hem lite nolva så jag har när det är dags." Det är inget jäkla godis och kan lätt ge men för livet, eller värre, dåligt muskeltillväxt- eller deffresultat.

Tycker du inte att du tar i när det gäller sarms att säga köp hem nolva, hcg, AI och Letro (som är AI det med men iaf)?? Visst kan det vara som du skriver om man använder "vanliga" aas.... Förutom hcg om det inte är något du planerar in i kuren.

Hur vida pct är nödvändigt eller inte på dom olika sarms som finns ska jag ha osagt (anvönder enbart mk-677 och kommer nog aldrig använda annan sarm, aas är melodin för mig) Men det kan man ju läsa lite rekommendationer om.
Citera
2020-01-12, 14:08
Medlem
mymyselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urandir
Har googlat och försökt hitta SARMS + skador men hittar ingenting, gått igenom varenda sida på Google och brukar oftast kunna hitta saker väldigt lätt. Kan du länka?

Hoppas du återhämtar dig snabbt. Om du har kvar din produkt bör du skicka in den på analys för att säkerhetsställa att den inte innehåller något annat.

https://aasldpubs.onlinelibrary.wiley.com/action/doSearch?ContribAuthorStored=Flores%2C+Joan+Ericka
Citera
2020-01-12, 14:09
Medlem
mymyselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbadmotherfucker
Jag själv fick ta en paus från rad140 då urinet blev såpass brunt att jag blev orolig för levern. Skall du undersöka detta vidare eller är du nöjd med utfallet som de är nu? Krya på dig mannen!

Mvh

Hittade den här idag.

https://aasldpubs.onlinelibrary.wiley.com/action/doSearch?ContribAuthorStored=Flores%2C+Joan+Ericka
Citera
2020-01-12, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liteknepig
Tycker du inte att du tar i när det gäller sarms att säga köp hem nolva, hcg, AI och Letro (som är AI det med men iaf)?? Visst kan det vara som du skriver om man använder "vanliga" aas.... Förutom hcg om det inte är något du planerar in i kuren.

Hur vida pct är nödvändigt eller inte på dom olika sarms som finns ska jag ha osagt (anvönder enbart mk-677 och kommer nog aldrig använda annan sarm, aas är melodin för mig) Men det kan man ju läsa lite rekommendationer om.

Jo, du har helt rätt. Jag tar i så in i helv***.
Orsaken är vad jag själv upplevt och vad vänner runt mig upplevt. Hade vi inte haft rutinerade gubbar som hjälp, med saker redan hemma, så hade vi hamnat i värre situationer än vad som blev. Att "kunna få hem på 3-4 dagar" är en hel evighet när ens egen kropp överreagerar på något.
Har man inte råd eller tid att ha ordentligt med back-up försäkring hemma, ska man inte syssla med aas eller sarms, tycker jag.
I bästa och pålästa fall behöver du inte använda något. Tyvärr gäller det inte alla användare och därav mina råd i tråden.
Citera
2020-01-12, 21:58
Medlem
Citat:
Wow... Hur dum är du egentligen om du tror att jag har läst på om SARMs i tio dagar. Jag har använt SARMS i tio dagar nu. Innan jag ens bestämde mig för att använda SARMs läste jag på i cirka två månader.

Måste man ha använt en substans för att ha kunskap om den? Allt du skriver är sånt som händer när folk tror de köper SARMs men får något helt annat. Ibland får man tom riktiga AAS i burkar som ska innehålla SARMs, eftersom AAS är billigare att tillverka.

Visa mig en källa som säger att man behöver en riktigt PCT (Nolva, Clomid) efter 10mg RAD ED i 8 veckor.

Sen är HCG inte en PCT, utan något man tar under kuren, men det hoppas jag att du visste.

Jag är säkert jättedum, men tack och lov mindre naiv än du. Eller så tänker du inte på vad du skriver, eftersom du ger svaret själv varför du ska ha saker hemma INNAN du går på.
Ledtråd: " - Allt du skriver är sånt som händer när folk tror de köper SARMs men får något helt annat. Ibland får man tom riktiga AAS i burkar som ska innehålla SARMs, eftersom AAS är billigare att tillverka."
Kanske enklast att jag rotar fram något inlägg där någon shop i UK säljer fake SARM's trots att de påstår att det är 90+% rent.
Men du kan ju svara på vad du gör när du får ont i pungen efter 5 veckor och kli i bröstvårtorna efter 7 veckor. Skriver ett inlägg om att du bara nojjar eftersom det inte ska vara så enligt internet?
Citera
2020-01-13, 08:16
Medlem
Bigbadmotherfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mymyself
Hittade den här idag.

Jag är van användare av doping och testat de flesta sarms, men så dum som man är körde jag på med 30mg rad140 från start... Jag borde veta bättre, ska ta den lugnt nästa gång då jag faktiskt tyckte det var reko grejer.

Mvh
Citera
2020-01-13, 09:14
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Jo, du har helt rätt. Jag tar i så in i helv***.
Orsaken är vad jag själv upplevt och vad vänner runt mig upplevt. Hade vi inte haft rutinerade gubbar som hjälp, med saker redan hemma, så hade vi hamnat i värre situationer än vad som blev. Att "kunna få hem på 3-4 dagar" är en hel evighet när ens egen kropp överreagerar på något.
Har man inte råd eller tid att ha ordentligt med back-up försäkring hemma, ska man inte syssla med aas eller sarms, tycker jag.
I bästa och pålästa fall behöver du inte använda något. Tyvärr gäller det inte alla användare och därav mina råd i tråden.

Citat:
Jag är säkert jättedum, men tack och lov mindre naiv än du. Eller så tänker du inte på vad du skriver, eftersom du ger svaret själv varför du ska ha saker hemma INNAN du går på.
Ledtråd: " - Allt du skriver är sånt som händer när folk tror de köper SARMs men får något helt annat. Ibland får man tom riktiga AAS i burkar som ska innehålla SARMs, eftersom AAS är billigare att tillverka."
Kanske enklast att jag rotar fram något inlägg där någon shop i UK säljer fake SARM's trots att de påstår att det är 90+% rent.
Men du kan ju svara på vad du gör när du får ont i pungen efter 5 veckor och kli i bröstvårtorna efter 7 veckor. Skriver ett inlägg om att du bara nojjar eftersom det inte ska vara så enligt internet?

Ja, du antog att jag läst på i tio dagar innan jag började med SARMs. Så antingen har du problem med läsförståelsen eller så gillar du att dra slutsatser utifrån information som inte finns. Det senare verkar vara fallet.

Du verkade även anta att jag skulle beställa PCT i slutet av min kur, när slutet av månaden/januari i själv verket är mitten av min kur. Därav varför jag tidigare skrivit "Får beställa Nolvadex i slutet på månaden så jag har det redo när det behövs då", vilket du parafraserade till något mycket mer idiotiskt i ett tidigare svar. Antagligen för att försöka få mig att framstå som en idiot

Rota fram något inlägg där det finns bevis för att UK baserade företag sålt fake SARMs då.
Väntar fortfarande även på en källa till att 10mg RAD-140 i 8 veckor kräver PCT så som Nolva och Clomid.
Senast redigerad av Jagozar 2020-01-13 kl. 09:18.
Citera
2020-01-13, 10:09
Medlem
Citat:
Ja, du antog att jag läst på i tio dagar innan jag började med SARMs. Så antingen har du problem med läsförståelsen eller så gillar du att dra slutsatser utifrån information som inte finns. Det senare verkar vara fallet.

Du verkade även anta att jag skulle beställa PCT i slutet av min kur, när slutet av månaden/januari i själv verket är mitten av min kur. Därav varför jag tidigare skrivit "Får beställa Nolvadex i slutet på månaden så jag har det redo när det behövs då", vilket du parafraserade till något mycket mer idiotiskt i ett tidigare svar. Antagligen för att försöka få mig att framstå som en idiot

Rota fram något inlägg där det finns bevis för att UK baserade företag sålt fake SARMs då.
Väntar fortfarande även på en källa till att 10mg RAD-140 i 8 veckor kräver PCT så som Nolva och Clomid.

Det stämmer att jag drar slutsatser av vad du skriver. Tydligen fel av mig. Du verkar ju ha dunderkoll på läget Självklart startade du tråden "- Vilken SARM ska jag välja?" bara för att dela med dig av din fleråriga kunskap av internetstudier i ämnet. Att man kan få fake från UK-shoppar är givetvis helt uteslutet. Sådant får man bara från jättedyra inhemska shoppar och det är då och endast då som noviser behöver fundera på vilken PCT som passar för just dem. Skulle det nu, mot förmodan, vara som så att någon novis ändå överreagerar på någon kombo av SARM's, kanske pga allergi eller annan överkänslighet, så ska de absolut inte oroa sig, för det finns ju ingen på internet som skrivit om det. Så de bara simulerar. Eller?

Jag önskar både dig och andra användare allt gott med så lite sides och så positiva effekter som möjligt! Men liksom jag har försäkring på mina fordon, kör mc och i tuffare pister med hjälm, tittar till höger och vänster innan jag går över gatan mm, så har jag ett bra lager försäkring hemma för mitt bruk av AAS och SARM's.
Jag hade inte det när jag gick på, men fick hjälp av rutinerade användare att hamna rätt. Efter det hade jag hemma OM något skulle hända. Idag har jag hemma för att vara beredd NÄR det händer. För det gör det, förr eller senare, för de flesta.
Internet är en fantastisk källa till information och med lite intresse kan man hitta info om både sides och fakes med. Att använda AAS och SARM's är inte svart eller vitt, utan ett grå massa av händelser i just din kropp. Effekter på samma prepp och doser kan variera mycket under din livstid. Får man till sitt bruk kan det helt klart vara värt det. Jag sover bättre om jag vet att jag kan kontra eventuella misstag som sker i mitt brukande av AAS och SARM's.
Senast redigerad av GaoLaowei 2020-01-13 kl. 10:27.
Citera
2020-01-13, 10:40
Medlem
Är nu inne i 7e veckan på kombon TC 150/w + RAD140 10mg/d + deff.
Såhär långt med väldigt positiva resultat. Viktnedgången har saktat ner betydligt de senaste veckorna, men spegelbilden ser mer och mer trevlig ut. Såhär ådrig med klart synligt sexpack på 105+ kg har jag aldrig varit förut. Grymt lätt att få bra tryck på gymmet med.
Får leta efter några negativa effekter, men är något tröttare och något svagare på topp. Kan lika gärna vara effekter av fler och längre pass per vecka, i kombo med dåligt med kalorier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in