2021-06-24, 15:22
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjurstark
Varför verkar ingen vilja köra sina sarms med testosteron? Sarms stänger ju ner testo, det bästa då är väll att köra lågdos testo till sarmsen, tänker att det också kan ge ännu bättre resultat.
Okunskap eller spruträdsla?

Man tar ju SARMs för att dom inte är olagliga och/eller för att man inte vill sticka nålar i sig och/eller man inte vill ha exogen testo i sin kropp som kan stänga ner din produktion förevigt.

Så hur löser man testosteron suppressionen?

Antingen kör man en SARM kur på max 10 veckor eller tills du mår skit, eller så börjar man käka pct under kuren, typ från vecka 4. Då kommer du tvinga din kropp att börja skapa testo som tar bort eventuella biverkningar. Enclo verkar vara bäst men annars går väl nolva an också.
Citera
2021-06-24, 20:19
Medlem
Mayordomos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Man tar ju SARMs för att dom inte är olagliga och/eller för att man inte vill sticka nålar i sig och/eller man inte vill ha exogen testo i sin kropp som kan stänga ner din produktion förevigt.

Så hur löser man testosteron suppressionen?

Antingen kör man en SARM kur på max 10 veckor eller tills du mår skit, eller så börjar man käka pct under kuren, typ från vecka 4. Då kommer du tvinga din kropp att börja skapa testo som tar bort eventuella biverkningar. Enclo verkar vara bäst men annars går väl nolva an också.

Hoppas att du menade Clomid (clomifene).
Citera
2021-06-24, 20:50
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayordomo
Hoppas att du menade Clomid (clomifene).

Varför hoppas du det? Clomid är troligtvis den sämsta PCTn. Jag menar givetvis Enclomiphene som är överlägsen att ta under en SARM kur.
Citera
2021-06-24, 21:29
Medlem
Mayordomos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Varför hoppas du det? Clomid är troligtvis den sämsta PCTn. Jag menar givetvis Enclomiphene som är överlägsen att ta under en SARM kur.

Det är tydligen samma sak förutom att Clomid innehåller zuclomiphene utöver enclomiphene. Zuclomiphene ska vara det det som att man får biverkningar av Clomid, så om man lyckas komma över Enclomiphene så är det bättre som du säger. Har dock själv aldrig sett det säljas någonstans.

Du hade ju dock uppenbarligen fel om att Clomid är den sämsta PCT'n.
Senast redigerad av Mayordomo 2021-06-24 kl. 21:52.
Citera
2021-06-25, 03:15
Medlem
MK677 Bästa alternativ för liten muskelökning med få sidoeffekter?

Hej! Vill höra era åsikter om "MK677" eller andra preparat som passar min fråga.

Vad tror ni det säkraste och bästa alternativet skulle vara att inta bara för att få en liten ökning i muskelmassa som även stannar kvar efter man slutat ta vad man nu tar? Samt som inte strular med testosteron nivåer eller östrogen osv.

Enligt vad jag läst så verkar alla anabola steroider strula med ens egna produktion av hormoner - något som jag inte är intresserad av, finner det för riskfullt. Verkar vara samma sak med alla "Sarms".

Däremot så verkar "MK677" vara ett intressant alternativ. Tydligen så gör det så att kroppen släpper ut mer tillväxthormon - alltså inte att man injicerar något externt hormon, utan snarare så signalerar det någon gland i hjärnan att skapa mer tillväxthormon "naturligt". Men eftersom det inte strular med testosteron eller östrogen så slipper man man ju risken för gynekomasti, finnar, att ens testosteron blir lägre osv. Sen har ju dock detta preparat självklart också sidoeffekter, men tycker de verkar bättre. Det som verkligen är oroande är ju effekterna på insulinet o blodsockret.

Men äter man väldigt cleant samt håller koll på blodsockret o kör en kort period på en medel dos så förhoppningsvis går det bra. O det bästa - när man slutar så behåller man musklerna, självklart är det inga stora mängder alls i jämförelse med traditionella steroider men 1 kilo eller 2 hade varit grymt på några månader samt slippa dipp på testo o förlorad muskelmassa. Vad har ni för tankar kring detta?

Kommentera vad DU tror är det säkraste, bästa sättet är att få en liten ökning av muskelmassa som stannar kvar efter man slutat. Bäst att jag tillägger "onaturellt", bästa är ju att bara träna o käka bra självklart - men om man skulle fuska det vill säga. Tack på förhand!
Citera
2021-06-25, 03:19
Medlem
Edit

Insåg att MK677 kan skapa "gyno"
Senast redigerad av Javisst00 2021-06-25 kl. 03:20. Anledning: fel
Citera
2021-06-25, 08:30
Medlem
Det enda man hör om MK677 är från dom som säljer skiten. Effekten är tveksamt och inget vet vad dom långsiktiga konsekvenserna är. Skit i genvägsmentaliteten och kör rent istället.
Citera
2021-06-25, 19:54
Medlem
Har kört MK 677 i två omgångar.

Gett mig utmärkta resultat. Har svårt att gå upp I vikt och mk677 Har hjälpt mig något enormt. Gått upp 5-8 kg per kur. 20/90 kurer. Du måste köra minst 90 dagar skulle jag säga för bra resultat.

Har kollat blodsockret och inte haft några som helst problem. Och nej, har inte käkat cleant. Testade mig 2-3 ggr u veckan genom hela kuren utan problem.

Så kan starkt rekommendera
Citera
2021-06-25, 19:56
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayordomo
Det är tydligen samma sak förutom att Clomid innehåller zuclomiphene utöver enclomiphene. Zuclomiphene ska vara det det som att man får biverkningar av Clomid, så om man lyckas komma över Enclomiphene så är det bättre som du säger. Har dock själv aldrig sett det säljas någonstans.

Du hade ju dock uppenbarligen fel om att Clomid är den sämsta PCT'n.

Clomid ger stygga bieffekter. Nolva rekommenderas i förstahand som standard PCT.
Citera
2021-06-29, 20:45
Medlem
CarlXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miniarnold1

Har kollat blodsockret och inte haft några som helst problem. Och nej, har inte käkat cleant. Testade mig 2-3 ggr u veckan genom hela kuren utan problem.

Så kan starkt rekommendera
Har du kollat sockret efter avslutad kur då? Bör ju bli högre då, förenklat är det som att ta insulin och sedan sluta med det. Men visst, tränar man tungt så är sockret säkert bra.
Citera
2021-06-30, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlXII
Har du kollat sockret efter avslutad kur då? Bör ju bli högre då, förenklat är det som att ta insulin och sedan sluta med det. Men visst, tränar man tungt så är sockret säkert bra.

Japp. Kollar frekvent med egen mätare då jag kommer köra vidare på MK 677 lång tid framöver.

Visst gick det upp lite men knappt märkbart. Tränar tungt och är aktivt. Äter mycket carbs. Så just för mig är det inga problem iaf.
Citera
2021-06-30, 23:17
Medlem
coxhuvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Javisst00
Hej! Vill höra era åsikter om "MK677" eller andra preparat som passar min fråga.

Vad tror ni det säkraste och bästa alternativet skulle vara att inta bara för att få en liten ökning i muskelmassa som även stannar kvar efter man slutat ta vad man nu tar? Samt som inte strular med testosteron nivåer eller östrogen osv.

Enligt vad jag läst så verkar alla anabola steroider strula med ens egna produktion av hormoner - något som jag inte är intresserad av, finner det för riskfullt. Verkar vara samma sak med alla "Sarms".

Däremot så verkar "MK677" vara ett intressant alternativ. Tydligen så gör det så att kroppen släpper ut mer tillväxthormon - alltså inte att man injicerar något externt hormon, utan snarare så signalerar det någon gland i hjärnan att skapa mer tillväxthormon "naturligt". Men eftersom det inte strular med testosteron eller östrogen så slipper man man ju risken för gynekomasti, finnar, att ens testosteron blir lägre osv. Sen har ju dock detta preparat självklart också sidoeffekter, men tycker de verkar bättre. Det som verkligen är oroande är ju effekterna på insulinet o blodsockret.

Men äter man väldigt cleant samt håller koll på blodsockret o kör en kort period på en medel dos så förhoppningsvis går det bra. O det bästa - när man slutar så behåller man musklerna, självklart är det inga stora mängder alls i jämförelse med traditionella steroider men 1 kilo eller 2 hade varit grymt på några månader samt slippa dipp på testo o förlorad muskelmassa. Vad har ni för tankar kring detta?

Kommentera vad DU tror är det säkraste, bästa sättet är att få en liten ökning av muskelmassa som stannar kvar efter man slutat. Bäst att jag tillägger "onaturellt", bästa är ju att bara träna o käka bra självklart - men om man skulle fuska det vill säga. Tack på förhand!

HEJ! Jag har själv tagit mk677 från ett bra labb och effekten fanns där. Vad som hände: Första veckan var det inte en enda liten jävla effekt. Vecka 2 däremot, då började det hända grejer. Jag blev riktigt jävla hungrig under dagarna och min sömn var så grym. Vaknade utvilad varje morgon och drömmarna var lite mer livliga

Ja visst du kan få gyno av mk677 men det är förmodligen av prolaktin och inte Sexhormoner.

Du kommer knappt få muskler av mk677, endast vatten. Om du vill ha mer muskler onaturligt men inte vill sabba den hormonella balansen har jag svårt att rekommendera något till dig min vän...

Värt att tillägga, jag tog 15mg på morgonen innan frukost och hade det under tungan i 2 minuter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in