2014-04-22, 03:11
Medlem
DevilGods avatar
Har letat runt lite men hittar inte vart man kan lämna in den för att få den ljudisolerad? Jag har inte tummen mitt i handen, men är lite lat och bekväm - men vad skulle ett sådant kalas gå på och vart finns firmor som utför detta?
Citera
2014-04-22, 07:13
Medlem
De som mopnterar ljud i bilar. Man får ofta demontera dörrsidor oich sånt ändå för att montera högtalare och dra kablar till slutsteg.
Citera
2014-04-22, 15:49
Medlem
DevilGods avatar
Demontera själv låter ju helt absurt om man lämnar in bilen. Men nu handlar det bara om ljudisolering - inte bygga nytt ljudsystem.
Citera
2014-04-22, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DevilGod
Demontera själv låter ju helt absurt om man lämnar in bilen. Men nu handlar det bara om ljudisolering - inte bygga nytt ljudsystem.
Nej, DE måste demontera dörrsidor för att montera högtalare. Så om det finns nån som kan det är de såna som instalerar ljud. Själv är inte bäste dräng i det här fallet...
Citera
2014-04-22, 22:57
Medlem
DevilGods avatar
Ah, då är jag med. Får leta runt lite då
Citera
2014-04-22, 23:04
Medlem
SexSexSexs avatar
jag hörde om en firma i göteborg som sprutade in ngt slags isoleringsskum i alla balkar samt sprayade alla tllgängliga övriga ytor ( som under tak och i dörrar med ljudisolerande skumplast av ngt slag. fråga runt bland mackar i industriområdena efter denna
Citera
2014-04-23, 03:51
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexSexSex
jag hörde om en firma i göteborg som sprutade in ngt slags isoleringsskum i alla balkar..
Kan det va pu-skum kanske, används bl.a i bostäder runt fönsterkarmar.
Citera
2014-04-23, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Kan det va pu-skum kanske, används bl.a i bostäder runt fönsterkarmar.
Nej. Det har slutna porer och därför ingen ljudabsorberande förmåga. Det ska ha öppna porer som skumgummi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in