• 1
  • 2
2014-04-22, 19:53
Medlem
RomanesEuntDomuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CruZiFex
Skönt att höra måste jag ju säga hehe, men finns det botemedel mot detta?
Sluta använda tvål i badrummet.
Citera
2014-04-22, 23:07
Medlem
Cholsas avatar
Det beror på... Tar du den i tvåan?
Citera
2014-04-22, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CruZiFex
Jag är sjukt nojig nu när jag läst på olika sidor att det spridit sig till sverige och norge.
Hur stor risk är det att bli smittad och t.om dö?

För er som inte vet vad ebola är:
http://en.wikipedia.org/wiki/2014_We...Ebola_outbreak

Enligt nya expertuppgifter har statistiker räknat ut att den nya virusstammen bär på en mutation som gör den luftburen i kallare klimat. Det innebär att om ebolaviruset får fäste i europa (vilket det är på god väg att göra) kommer det att sprida sig 27 gånger snabbare än i afrika enligt beräkningar. Med den spridningstakten riskerar 65% av europas befolkning att smittas. Utan botemedel vore det givetvis ett fruktansvärt framtida scenario som enligt dessa forskare ligger närmare än vad man kan tro.

Med andra ord. Du bör vara jävligt orolig för ebola.
Citera
2014-04-23, 08:03
Medlem
GalFisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FimpeDimpen
Enligt nya expertuppgifter har statistiker räknat ut att den nya virusstammen bär på en mutation som gör den luftburen i kallare klimat. Det innebär att om ebolaviruset får fäste i europa (vilket det är på god väg att göra) kommer det att sprida sig 27 gånger snabbare än i afrika enligt beräkningar. Med den spridningstakten riskerar 65% av europas befolkning att smittas. Utan botemedel vore det givetvis ett fruktansvärt framtida scenario som enligt dessa forskare ligger närmare än vad man kan tro.

Med andra ord. Du bör vara jävligt orolig för ebola.
Källa på det? "Enligt nya expertuppgifter" låter extremt luddigt, och viruset har inte påvisats i Europa (se tråden i olyckor&katastrofer för källor på det), så det verkar mer som du är ute efter att skrämmas än att informera.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in