2014-04-20, 22:27
Medlem
Zroxs avatar
Jag ska softa i Dubai i två veckor och vill helst inte ha för mycket kontanter i plånboken.

Jag undrar om det är safe att ta ut pengar från ATM i Dubai? Är det mer säkert i köpcentrum än ute på allmänna platser? Finns det förresten någon uttagsgräns på hur mycket man kan ta ut dagligen? Är jag för paranoid?
Citera
2014-04-20, 22:36
Medlem
-=Magnus=-s avatar
Du kan vara helt trygg, men visst köpcenter bättre än mitt i natten ute i någon gränd.

Straffen är rätt hårda där nere för personrån. Se upp för avgifterna bara, risken är större att din bank rånar dig..
Citera
2014-04-20, 23:58
Medlem
Risken att du blir bestulen är större i Sverige, tyvärr.
Citera
2014-04-21, 14:04
Medlem
haha sist läste jag om en brittisk lärare som sitter på livstid i Förenade Arabemiraten , han råkade trampa på en 0.05g hasch som fastnade under hans skor och upptäcktes i flygplatsen på väg in i landet.

Så det sista du behöver oroa dig över är att bli rånad.
Citera
2014-04-21, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abu-hajar
haha sist läste jag om en brittisk lärare som sitter på livstid i Förenade Arabemiraten , han råkade trampa på en 0.05g hasch som fastnade under hans skor och upptäcktes i flygplatsen på väg in i landet.

Så det sista du behöver oroa dig över är att bli rånad.

Källa?
Citera
2014-04-25, 00:27
Medlem
FooFighterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ER433
Källa?
http://lmgtfy.com/?q=british+teacher+dubai+marijuana
Citera
2014-04-25, 09:20
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Uttagsgransen har med din bank att gora, inte Dubai. Sen ar det ju vart att kolla vad avgiften ar for kontantuttag utomlands oxa, Nordea tar 40 kr eller nat at det hallet sa det ar ju inte sa fiffigt att ta ut pengar jatteofta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in