Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2014-04-20, 20:52
Medlem
krokons avatar
Jag undrar vilket sömnpiller som är det starkaste man kan få på recept här i Sverige?
Citera
2014-04-20, 21:12
Medlem
Imsososorrys avatar
Haldol eller Stilnoct gissar jag p
Citera
2014-04-20, 21:29
Medlem
flun, haldol, imovane, stilnoct ? de e väl typ de, skulle säkerligen kunna komma på andra mediciner men så blev det inte nu
Citera
2014-04-20, 21:55
Medlem
krokons avatar
Just nu tar jag 3 Propavan och 2 Imovane för sömnen, men jag har trots detta mycket problem med sömnen. Skall till min läkare på Fredag och tänkte fråga om jag kunde få testa något annat, så vill gärna ha lite förslag själv att komma med.
Stilnoct har jag provat tidigare, men då fick jag "black-outs". Gick upp på natten och ringde upp släktingar och pratade strunt och nästa dag mindes jag inte ens jag gjort det. Theralen har ingen effekt på mig.
Kan tillägga att jag tar 10 mg Cipralex varje morgon.
Citera
2014-04-20, 22:15
Medlem
E.W.s avatar
Det starkaste man kan få är generellt Flunitrazepam. Men det skrivs väldigt sällan ut.

Haldol nämner några ovan. Det är visserligen ett stark antipsykotikum. Men effekten på sömnen är inte jättestark.
Senast redigerad av E.W. 2014-04-20 kl. 22:17.
Citera
2014-04-20, 22:20
Medlem
E.W.s avatar
Du skulle kunna diskutera med läkaren om nitrazepam vore värt att prova.

Eftersom du tar Cipralex så antar jag att du är deprimerad eller har ångest. Lindrar/behandlar man dessa sjukdomar blir även sömnen bättre.
Citera
2014-04-20, 22:48
Medlem
Hattpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krokon
Jag undrar vilket sömnpiller som är det starkaste man kan få på recept här i Sverige?
Om vi utgår från vad du har utskrivet idag där jag antar att tanken är "en för insomning och en för att inte vakna mitt i natten" så borde kombinationen triazolam (Halcion) + levomepromazin (Nozinan) räknas bland de som du säger "starkaste man kan få på recept här i Sverige".

Sen om din läkare faktiskt skulle skriva ut triazolam är en annan femma. Tror som E.W. att nitrazepam kan vara värt att pröva.
Citera
2014-04-20, 22:55
Medlem
Isildurrrrs avatar
Kolla upp Mirtazapin. Det är egentligen en (ganska mild) antidepp men verkar numera även skrivas ut som "sömnpiller". Den har jag sovit otroligt bra på, och man bygger inte upp någon tolerans heller som är fallet med de flesta andra mediciner som nämnts i tråden.
Citera
2014-04-21, 03:53
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isildurrrr
Kolla upp Mirtazapin. Det är egentligen en (ganska mild) antidepp men verkar numera även skrivas ut som "sömnpiller". Den har jag sovit otroligt bra på,
Halveringstid 20-40 timmar, som sömnpiller borde den ha effekt även dagtid
Citera
2014-04-21, 04:29
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isildurrrr
Kolla upp Mirtazapin. Det är egentligen en (ganska mild) antidepp men verkar numera även skrivas ut som "sömnpiller". Den har jag sovit otroligt bra på, och man bygger inte upp någon tolerans heller som är fallet med de flesta andra mediciner som nämnts i tråden.

Hade den ett tag, är väl mer lugnande (som theralen) än nån knockout som zopiklon/zolpidem

Eller så upplevde jag den, men det är kanske olika.
Citera
2014-04-21, 11:05
Medlem
HarmonicAces avatar
Flunitrazepam.
Citera
2014-04-21, 12:04
Jag tar 120 mg Theralen och 7,5 mg Imovane, o det sover jag hyfsat bra på. Tar även 4 mg Iktorivil (lugnande) och 4 mg Haldol (mot psykoser) på kvällen.

Men jag känner inget som helst trötthet av bara Haldol (har ibland tagit det på morgonen).

Nozinan (100 mg) hade jag ett tag, det blev jag klubbad av, tyvärr dagen efter också, så det slutade jag med ganska snabbt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in