Citat:
Ursprungligen postat av
Herr Bökberg
Att maximera livet är vad man kan få utträttat ihop troligtvis
Det som kan gynna mitt välbefinnandet vore att hitta någon som speglar mig.
Jag kan inte riktigt värdera nivån på min intellektualism, har inte träffat tillräckligt med kjoltyg för att kunna sätta olika nivåer på intellektualism..
Vad är det som maximerar din och andras tillvaro? som är ett alternativ till intellketualismen
Vad är det för biologiska drifter du talar om?..
Tror du att du kommer kunna värdera om en tjejs gångstil är bilogiskt attraktiv?. det blir inte
mycket till spegling iaf.
Klart man skulle ha oss på prov! och se om det stämmer, skulle inte du?
Jag tror stenhårt på intellektets matchning. Tror alla fritt tänkande, och väljande individer, söker efter ett utbyte som till stora delar bygger på intellektuell stimulans och givande och tagande. Men frågan är då fortfarande VAD som gör att vissa passar intellektuellt medan andra inte gör det? Vad som speglar dina intressen? Det finns en uppsjö smarta, charmiga, mystiska, frisinnade, udda, eftertänksamma, belästa och tänkande donnor i världen. När klickar det? Och vad ligger bakom? Är det invanda mönster, kulturella betingelser, ärftliga psykologiska drag etc. Något styr oss.
Biologiska drifter skulle exempelvis vara gångstil eller sättet hon rör sig då gångstilen bara är en del i ett sätt att föranich röra sig. Kanske påminner vi oss om hur vår egen mamma eller omhändertahande moster förde sig när vi växte upp? Däremot undrar man om det rent vetenskapligt går att mäta detta och hitta "sin" preferens. Eller så finns den bara där, omedvetet.
Doften är en annan sak. Googlade lite och enligt forskningen, precis somni djurriket, så är den naturliga doften viktig för hur vi både attraheras av en partner men också för hur starkt "lim" relationen har när det knakar. Fel doft och vi bryter lättare upp förenklat förklarat.
Någon som känner igen sig i detta? Minns att jag hade ett ex. vars naturliga doft man skulle kunna döda för. Eller sälja på burk. Magiskt. Att vi separerade var hennes initiativ...haha!
Skulle vara intressant att höra från personer i relationer ifall de tror att de är tillsammans med "en utifrån psykologi och biologi utmärkt matchning", även om det kan vara svårt att veta..

Herr Bökberg, du får väl ut och sätta damerna på prov...