2014-04-20, 19:19
Medlem
Hej Nu äre det så här att jag ringde 112 för att jag och min bror hade slagits typ och sen hotade vi varandra att vi skulle slå ihjäl varandra och hämtade golfklubbor och så vidare och sen efter att vi hade slagits och sånt då ringde jag 112 och sa att min brorsa va sjuk i huvudet och grejer och att han skulle döda mig och sen la jag på. Sen ringde dom upp igen sen svarade jag inte, kommer dom göra nån utredning om det här nu om dom aldrig får veta vad som hände?? Min brorsa är jätte nojig nu och tror han kommer få fängelse nu haha.

Jag är ny och ni får flytta den om den är på fel ställe..
Citera
2014-04-20, 19:21
Moderator
blomvattnares avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2014-04-20, 19:26
Medlem
Hej,

Om du väljer att upprätta en polisanmälan gällande misshandel, då kommer polisen att starta en utredning gällande ärendet.

Men om du väljer att inte upprätta en anmälan, och det inte finns några vittnen som gärna pratar med polisen, då kommer ingen utredning att startas. Så varken du eller din bror behöver inte vara oroliga för någonting.

/W
Citera
2014-04-20, 19:28
Medlem
Wa-do-Themss avatar
Har för mig att de måste åka till dig nu eftersom du inte svarade. Nu kan du ju säga att han hotade dig men du vill inte göra en anmälan. Om du nu inte vill anmäla honom
Citera
2014-04-20, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wa-do-Thems
Nu kan du ju säga att han hotade dig men du vill inte göra en anmälan. Om du nu inte vill anmäla honom
I Sverige kan man inte välja om man ska anmäla/dra tillbaka en anmälan osv. Får en Polis kännedom om ett brott som hör under allmänt åtal så skrivs en anmälan oavsett. Sen försvåras ju givetvis utredningen om ingen vill medverka. Oftast läggs ärendet ner då. Men inte alltid. Det beror på vittnen och annat som går att styrka.
Senast redigerad av spitvenom 2014-04-20 kl. 19:57.
Citera
2014-04-20, 20:20
Medlem
Tack så mycket för svaren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här