2005-08-14, 10:51
Medlem
bebleboxs avatar
Jag kan hänvisa till den där filmen i en tidigare tråd i forumet med filmen där någon knäcker wep och wpa genom att smyglyssna på datorns paket.

jag har laddat hem windowsvesionen. (se guide: http://airsnort.shmoo.com/windows.html )

jag har fått igång airsnort och aircrack. men kan inte börja läsa av lanen airopeek för att de inte utvecklat alternativa drivrutiner till mitt wlan-kort som är ett dlink airplus dwl-650+ (tror det är ver.3). ver b har stöd då det sitter ett annat chip i den.

i airopeeks forum finns det några som har fått igång d-linkkort som inte har stöd genom att installera andra företags alternativa drivrutiner (tex atheros) och liknande. därför tänkte jag kolla med er om ni har något tips om hur jag kan gå till väga. och om någon vet vart det kan finnas drivrutiner till min modell som inte är inhemska. jag är ganska ny på wlan men lär mig fort som det mnesta.

airopeek tänker inte lansera alternativa drivrutiner till mitt kort förrerns längre fram till höst och jag känner att jag vill sniffa och cracka wlan innan dess. jag är inte sådär värst sugen på att springa och köpa ett nytt wlankort enbart för det här.
Citera
2005-08-14, 23:38
Medlem
Nikolajevitjs avatar
Tråden handlar om wlan-korts drivrutiner och har alltså inget med datasäkerhet att göra.

*tråd flyttad från datorsäkerhet till övriga dator och it-diskussioner samt titeln ändrad*

/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in