Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-08-01, 20:47
  #13
Medlem
Sardinbruss avatar
Upplys mig, förpackningen ser alltså inte längre ut såhär: http://4.bp.blogspot.com/-hfvIR2V6Lj..._400x400ar.jpg ?
Citera
2014-08-07, 16:23
  #14
Medlem
Jag avskyr dem! Vad är det för design egentligen, sedan när anses användarvänlighet vara överskattat? Brukar sluta med att jag blir förbannad och skär upp hela förpackningen med en kniv, usch...
Citera
2014-08-08, 00:38
  #15
Medlem
lehirals avatar
http://www.youtube.com/watch?v=SMIkSKroKTI

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/hj...en_7881892.svd .. inte bara du som har problem
__________________
Senast redigerad av lehiral 2014-08-08 kl. 00:41.
Citera
2014-08-24, 18:46
  #16
Moderator
rotadents avatar
Förutom förpackningen undrar jag om de har förändrat receptet? Jag tycker att konsistensen är anorlunda numera. Blodpuddingen som jag minns den brukade vara blank utanpå och ge ett ganska så saftigt/fuktigt intryck när man skar i den. Nu tycker jag att den ser alldeles matt ut och verkar väldigt torr när man skär i den. Är det mitt minne som är dåligt, eller har den alltid varit som den är nu? Äter sällan blodpudding numera, men ibland blir jag sugen på det.
Citera
2014-08-24, 18:57
  #17
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Förutom förpackningen undrar jag om de har förändrat receptet? Jag tycker att konsistensen är anorlunda numera. Blodpuddingen som jag minns den brukade vara blank utanpå och ge ett ganska så saftigt/fuktigt intryck när man skar i den. Nu tycker jag att den ser alldeles matt ut och verkar väldigt torr när man skär i den. Är det mitt minne som är dåligt, eller har den alltid varit som den är nu? Äter sällan blodpudding numera, men ibland blir jag sugen på det.
Jag tror också att de bytt recept, smaken är inte alls vad den var förr. Det och den idiotiska förpackningen har gjort att jag numera inte köper GEA's blodpudding utan Vaggeryds. Visserligen kostar den ungefär dubbelt så mycket som GEA's, men blodpudding är ju svinbilligt iaf.
Citera
2014-08-25, 19:33
  #18
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Jag tror också att de bytt recept, smaken är inte alls vad den var förr. Det och den idiotiska förpackningen har gjort att jag numera inte köper GEA's blodpudding utan Vaggeryds. Visserligen kostar den ungefär dubbelt så mycket som GEA's, men blodpudding är ju svinbilligt iaf.

Då är jag åtminstone inte ensam om att känna så. Smaken är väl vad den är på den nya, men jag tycker att konsistensen känns grynig, torr och äcklig. Det är verkligen ingen höjdare. Där jag handlar tror jag inte att det finns något alternativ till GEA:s tyvärr, utan det är den som gäller. Jag ska hålla utkik nästa gång suget sätter in, står nästan hellre över annars.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback