• 1
  • 2
2014-04-20, 00:56
Medlem
Trött på att jämnställas med knarkare och andra missbrukare. Dom flesta av oss tar dessa mediciner för att bli ångestfria och att behandla nervösa besvär. Jag skulle inte klarar mitt jobb att körs budbil, om jag inte hade min medicinering. Jag med andra behöver vår medicin för att fungera.Många av oss har viktiga jobb
Citera
2014-04-20, 00:59
Medlem
Matberoendes avatar
Hur skiljer det sig från "knarkare och andra missbrukare", förutom att dina besvär kan behandlas med rimliga doser som möjliggör fortsatt arbete till skillnad från grava missbrukare?
Citera
2014-04-20, 01:00
Medlem
Vad tar du då? och för vilka besvär?
Citera
2014-04-20, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matberoende
Hur skiljer det sig från "knarkare och andra missbrukare", förutom att dina besvär kan behandlas med rimliga doser som möjliggör fortsatt arbete till skillnad från grava missbrukare?
Jag har har det under kontroll, jag kör budbild och fungerar socialt som jobbet kvräver . Jag är hjälpt av stedolid och xanor, lite lagom citadon. En utslagen pundtare skulle inte orka att jobba , dom är farliga och kan ställa till dit.
Ingen vettigpersson ska kalla mig knarkare. Jag avskyr krankmissbruk.
Viktigt ni lär skilja på medinisckt bruk och alla jävla sundare
Skärp er och och mogna som människor.
Citera
2014-04-20, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenZoFlummaren
Vad tar du då? och för vilka besvär?
Xanor och diazepan ä, citadon stilnocht/treocomp och ibland lite heroin.
Citera
2014-04-20, 01:52
Medlem
Battery6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grismongis
Jag har har det under kontroll, jag kör budbild och fungerar socialt som jobbet kvräver . Jag är hjälpt av stedolid och xanor, lite lagom citadon. En utslagen pundtare skulle inte orka att jobba , dom är farliga och kan ställa till dit.
Ingen vettigpersson ska kalla mig knarkare. Jag avskyr krankmissbruk.
Viktigt ni lär skilja på medinisckt bruk och alla jävla sundare
Skärp er och och mogna som människor.

Vafan vet du om folk som tar knark i rekreationssyfte? Jag vet många såna du vill kalla knarkare som också har sitt drogBRUK under kontroll och sköter sitt liv och fungerar socialt. Bara för att det står på en lapp att du får ta din medicin enligt lagen gör det dig fan inte bättre än dom som tar knark olagligt. Visst finns det folk som inte har kontroll över sitt knarkande men inte fan behöver man ett jvla recept för att det ska vara så.
Citera
2014-04-20, 02:57
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grismongis
Xanor och diazepan ä, citadon stilnocht/treocomp och ibland lite heroin.
Ja, heroin skrivs ju frikostigt ut för medicinskt bruk i Sverige ...

Jag är rädd att du själv är en "krankmissbrukare" (verkar som om du fått för mycket av både det ena och andra ikväll), enligt din egen syn på vad som utgör ett substansmissbruk.
Citera
2014-04-20, 05:40
Medlem
"alla djävla sundare"?

Gör som alla andra använd orwelliskt nyspråk. Jag är så glad att jag knarkar så jag funkar i samhället!
Men jag är nog inte narkoman, dvs den egentliga formen för knarkare. Det kräver beroende.
Missbrukare? Troligen. Men skadan fysiskt vet jag inte riktigt...Tror rökning ä det jag skadats mest av och ingen pissar på rökare som "knarkare". Sunkiga idioter, sure, men inte "äckelknarkare" a la svenssonåsikt.
Citera
2014-04-20, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Battery6
Vafan vet du om folk som tar knark i rekreationssyfte? Jag vet många såna du vill kalla knarkare som också har sitt drogBRUK under kontroll och sköter sitt liv och fungerar socialt. Bara för att det står på en lapp att du får ta din medicin enligt lagen gör det dig fan inte bättre än dom som tar knark olagligt. Visst finns det folk som inte har kontroll över sitt knarkande men inte fan behöver man ett jvla recept för att det ska vara så.
Det svåra med det är kontrollen över substanserna. Vad är det i påsen? Vad innehåller CB-t?`
Annars är det ju som du säger, men nu måste överheten godkänna saken, det skulle räcka med att man utlovar kvalitet.
Citera
2014-04-20, 09:10
Medlem
Big.Bangs avatar
Du är en knarkare. Vad ska du göra när toleransen stiger och drogerna inte fungerar längre? Höja dosen i i en oändlighet och sopa dina problem under mattan? Om du inte visste så är det precis det knarkare gör, de medicinerar sig själva för att "fungera" och glömma sina besvär för stunden. Du är en knarkare.
Senast redigerad av Big.Bang 2014-04-20 kl. 09:12.
Citera
2014-04-20, 09:43
Medlem
härligt att läsa sånna här trådar såhär på morgon kvisten haha,
fråga: vilken läkare är det som skriver ut heroinet! och för vad ? din ångest ? haha. du är nog i den fasen där du förnekar verkligheten.
Citera
2014-04-20, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreeNHolligaN
härligt att läsa sånna här trådar såhär på morgon kvisten haha,
fråga: vilken läkare är det som skriver ut heroinet! och för vad ? din ångest ? haha. du är nog i den fasen där du förnekar verkligheten.

Om man tittar på andra länder som kommit längre än Sverige när det gäller vård av missbrukare så får du ditt heroin ordinerat av läkare.

Eftersom du är ute efter att provocera hakar jag på.

Jag tar droger ibland, lyckades t.o.m ta en överdos och ändå tjänar jag dubbelt så mycket som dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in