2014-04-19, 14:09
Medlem
En man döms i hovrätten till fängelse i 2 år och 6 månader för två fall av våldtäkt gentemot en kvinna som han träffat ute på en nattklubb och följt med hem. Tingsrätten framhöll vid bedömning av straffvärdet att våldtäkterna ägt rum i målsägandens hem genom att den tilltalade utnyttjat det förtroende som getts då han bjöds in i bostaden, men att händelseförloppet varit sådan att det låg nära till hands att se brotten som ett.

Tilltalad
Ki*gsley Ogbo**a-*joku
Medborgare i Nigeria

Får man skylla sig själv eller är det bara för djävligt?
Citera
2014-04-19, 14:12
Moderator
blomvattnares avatar
Någon länk till källa?
Citera
2014-04-19, 14:14
Medlem
Du behöver inte använda asterisker när det finns en dom på honom, egentligen inte annars heller. Anledningen att man gör det är för att google inte ska hitta hans namn när man söker och det är väl inget man behöver försvara honom ifrån efter en sån vidrig handling.
Citera
2014-04-19, 14:48
Medlem
Sebzors avatar
Jag hade också velat ha en källa...

Har någon domen på detta?
Citera
2014-04-19, 14:58
Medlem
TeleporteraTalibans avatar
Att följa med en neger vid namn ogabooga hem är dömt att gå åt helvete.
Citera
2014-04-19, 15:02
Bannlyst
Egentligen tycker jag man får skylla sig själv som bjuder hem en neger.
Men eftersom hon säkert blivit hjärntvättad av släkt, skola och media så är det inte hennes fel, jag tycker synd om henne.
Men om hon inte vaknar upp efter detta och utsätter sina barn och andra för propaganda att det bara var just den negern alla andra kan man bjuda hem eller att hon fortsätter bjud hem och det händer igen, ja då får hon skylla sig själv.
Sen tycker jag de som inte tycker om negrer och våldtas av dem ska betraktas som allvarligare, det är fan som att bli våldtagen av en gorilla.
Citera
2014-04-19, 15:08
Medlem
Tjack-i-starkols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dilutin
En man döms i hovrätten till fängelse i 2 år och 6 månader för två fall av våldtäkt gentemot en kvinna som han träffat ute på en nattklubb och följt med hem. Tingsrätten framhöll vid bedömning av straffvärdet att våldtäkterna ägt rum i målsägandens hem genom att den tilltalade utnyttjat det förtroende som getts då han bjöds in i bostaden, men att händelseförloppet varit sådan att det låg nära till hands att se brotten som ett.

Tilltalad
Ki*gsley Ogbo**a-*joku
Medborgare i Nigeria

Får man skylla sig själv eller är det bara för djävligt?

Är namnet på våldtäktsmannen Kingsley Ogbonna-Njoku?
Citera
2014-04-19, 15:16
Medlem
pocahontas väns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjack-i-starkol
Är namnet på våldtäktsmannen Kingsley Ogbonna-Njoku?
Personen i fråga finns i Lexbase, någon som har medlemskap och lust att lägga upp domen?
Citera
2014-04-19, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanna33
Sen tycker jag de som inte tycker om negrer och våldtas av dem ska betraktas som allvarligare, det är fan som att bli våldtagen av en gorilla.

Vad menar du egentligen. Det du skriver är helt obegripligt. Om du inte menar att det måste betraktas som allvarligare att bli våldtagen av någon som man inte tycker om. Det är ingen juridisk skillnad om man blir våldtagen av någon som man tycker om eller någon som man inte tycker om. Oavsett om GM är en vit eller svart gorilla.
Citera
2014-04-19, 15:33
Medlem
Smokey-the-bears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pocahontas vän
Personen i fråga finns i Lexbase, någon som har medlemskap och lust att lägga upp domen?
Eller så skaffar du en själv om du är så nyfiken.
Inte för att jag fattar hur det skulle gynna dig men....
Citera
2014-04-19, 15:42
Medlem
Angelicimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pocahontas vän

https://anonfiles.com/file/a19e16d2e...55a7fd0093bf50

STOCKHOLMS TINGSRÄTT
Avdelning 3
DOM B 10843-13
2013-11-14
Citera
2014-04-19, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strangelife
Ordet "neger" är inte rasistiskt.

Ordet neger kan uppfattas som rasistiskt. Oavsett om det är rasistiskt eller inte så är det i alla fall ovidkommande här. Eftersom det som har hänt är att en kvinna bjöd hem en man som hon inte kände tillräckligt väl och som sedan våldtog henne. En vardaglig händelse, fast oftast är det Linda och Mats som möts igen i Tingsrätten.
Senast redigerad av nantale 2014-04-19 kl. 15:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in