2014-04-19, 10:46
Medlem
Jag nominerar: http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle18744507.ab

I stora drag handlar den om att Persbrandt ska vara glad att han döms som man - för hade han varit kvinna hade karriären varit över.
Det är så klart fel, men man kan säkert tycka så.

Till saken hör att Persbrandt, om han varit kvinna, förmodligen inte ens fått fängelse.
Sen jämför hon på allvar Persbrandt med Mona Sahlin, som efter att ha stulit 50 000 av skattemedel blev partiledare och aspirerade på att bli statsminister.
Hennes karriär var väl över efter snedsteget?

Som lax på löken försöker hon jämställa Sanna Bråding med Persbrandt och låtsas att Bråding i dag inte finns, trots att hon har ett bra radiojobb som hon sköter fint.
Jag vill ju ändå påstå att Persbrandt har en lite annan historia att falla tillbaka på.

Hela krönikan år fylld av ganska absurda låtsasresonemang som bygger på en upplevd verklighet, på gränsen till vanföreställning.

Jag undrar även varför hon inte berättar hur lätt det varit för Kokain-Ola att göra comeback?

Jag anser att det är det sämsta skit jag läst i år av en krönikör.
Vad anser ni?
Finns det något i någon större tidning som toppar det 2014?
Citera
2014-04-19, 10:56
Medlem
Nu stängdes kommentarerna. Som av ett under...
Citera
2014-04-19, 11:11
Medlem
Om det är den sämsta krönikan i år vet jag inte, men det är nog en av de mest pinsamma - särskilt efter de stängde av möjligheten att kommentera och tog bort kommentarerna.

Skräp är vad det är. Man borde inte bli så provocerad som man blir av skiten.

Aftonbladet är Sveriges svar på Fox News (med annan politisk färg, så klart).
Citera
2014-04-19, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funkofoben
..Till saken hör att Persbrandt, om han varit kvinna, förmodligen inte ens fått fängelse. ..

Exakt detta tänkte jag på när jag läste krönikan. Hade han varit kvinna hade han inte fått ett lika hårt straff. Typiskt feminist gnäll.
Citera
2014-04-19, 11:30
Medlem
Paijters avatar
Grattis Persbrandt, nu kan karriären ta fart eller som hon egentligen skriver, Grattis Persbrandt, du missbrukar och vi hånar dig för det.
Citera
2014-04-19, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paijter
Grattis Persbrandt, nu kan karriären ta fart eller som hon egentligen skriver, Grattis Persbrandt, du missbrukar och vi hånar dig för det.

Precis så.
Man ska i och för sig inte glorifiera knarkande, men att öppet håna någon som uppenbarligen har problem känns fel.
Även om personen råkar vara känd och duktig i sitt skrå.

Det räcker med att berätta nyheten och redogöra för domen. Hur livet yttrar sig efteråt är löjligt att spekulera i.
Citera
2014-04-19, 13:45
Medlem
Mikojans avatar
Läser inte krönikor, men jo otroligt låg kvalite, och exakt så fördomsfull som man förväntar sig en kvinnlig skribent idag.
Apropå efternamnet...är hon också nån avföring efter alkoholpoeten? Intressanta Lars Norenmiddagar i så fall
Citera
2014-04-20, 16:38
Medlem
Butterss avatar
Sug på denna
http://www.aftonbladet.se/kultur/kro...cle18680467.ab
Citera
2014-04-20, 18:15
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butters
Sug på denna
http://www.aftonbladet.se/kultur/kro...cle18680467.ab

"Vi hade fel, och just därför har vi rätt!!!". Kort sammanfattning för de som inte vill läsa artikeln. 1984 newspeak i sin prydno..
Citera
2014-04-20, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funkofoben
Nu stängdes kommentarerna. Som av ett under...
För mig ser det ut som en betal-artikel? Är det ett nytt sätt att gömma undan redaktionellt material som slår fel? Det låter inte strategiskt för dom som betalar?
Citera
2014-04-20, 22:11
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sius
För mig ser det ut som en betal-artikel? Är det ett nytt sätt att gömma undan redaktionellt material som slår fel? Det låter inte strategiskt för dom som betalar?

Den var "öppen" hela gårdagen åtminstone. Jag gissar på att den antingen har blivit klickad såpass mycket att de vill försöka tjäna pengar på skiten eller så fattar de att krönikan inte håller. Alternativt en blandning på båda.
Citera
2014-04-20, 22:32
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sius
Inte första gången det händer. Förra gången var det Flashbacks Dagens Hitler som fick stryka på foten när Jakten på naziguldet blev en betalartikel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in