Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2008-11-09, 23:25
  #49
Medlem
haloklins avatar
Jag har bland annat hittat kvitton, fotografier (varav ett med nålstick i personens ansikte), visitkort, reklamblad både från förlaget och annorstädes, brev på både svenska och tyska, torkade blommor lagda mellan sidorna samt lappar med telefonnummer och hjärtan på.

Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Du får ju knappast HIV i alla fall.

I en biblioteksbok har jag hittat rätt stora blodfläckar (tänk ett tredjedels uppslag, kanske). Därmed inte sagt att blodet var på något sätt smittat, men det var inte speciellt trevligt.
Citera
2008-11-09, 23:32
  #50
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haloklin
I en biblioteksbok har jag hittat rätt stora blodfläckar (tänk ett tredjedels uppslag, kanske). Därmed inte sagt att blodet var på något sätt smittat, men det var inte speciellt trevligt.

Det inlägget som du citerar var mestadels lite skämtsamt utlagt ifrån min sida... så du vet.
Citera
2008-11-09, 23:33
  #51
Medlem
Dr.Knarks avatar
Jag är en frenetiskt portionssnunsade kvinna och hinner ofta lägga in/ut ett par snusar per bok.
Detta gör att jag i min läsiver ofta lämnar brunkladdiga spår i böckerna så hittar ni nåt brunt, dont worry. Det är bara min saliv
Citera
2008-11-09, 23:33
  #52
Medlem
sickpuppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haloklin
Jag har bland annat hittat kvitton, fotografier (varav ett med nålstick i personens ansikte), visitkort, reklamblad både från förlaget och annorstädes, brev på både svenska och tyska, torkade blommor lagda mellan sidorna samt lappar med telefonnummer och hjärtan på.



I en biblioteksbok har jag hittat rätt stora blodfläckar (tänk ett tredjedels uppslag, kanske). Därmed inte sagt att blodet var på något sätt smittat, men det var inte speciellt trevligt.

Så länge inte blodet är alldeles färskt och du gnider boken mot ett öppet sår eller valfri kroppsöppning finns ingen chans att du blir hivsmittad.

Men särskilt trevligt är det ju inte.
Citera
2008-11-10, 00:40
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haloklin
I en biblioteksbok har jag hittat rätt stora blodfläckar (tänk ett tredjedels uppslag, kanske). Därmed inte sagt att blodet var på något sätt smittat, men det var inte speciellt trevligt.

jag har köpt en bok på antikvariat en gång bara för att det fanns blodfläckar på nån sida.
Skulle alltså ha köpt titeln ändå men valde det använda exemplaret framför det nya. Känndes bättre av nån anledning, lite romantiskt.
Citera
2021-09-14, 12:54
  #54
Medlem
I går fann jag ett hårstrå som på något sätt hade fastnat. (gick ej att peta bort). Jag ska låta DNA-analysera det för att leta upp vederbörande och låta meddela att det där var ju lite onödigt.
Citera
2021-09-21, 20:52
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
I går fann jag ett hårstrå som på något sätt hade fastnat. (gick ej att peta bort). Jag ska låta DNA-analysera det för att leta upp vederbörande och låta meddela att det där var ju lite onödigt.
Du kan också begära att få ut bibliotekets statistik över vilka som har lånat boken. Säkert något skumt med samtliga.
Jag hittade en liten lapp med förteckning, och karakteristik, över bokens huvudpersoner. Den underlättade betydligt…
En gång i tiden glömde jag fyrtiotusen italienska lire i en lånebok 🥺. Tragiskt.
Citera
2021-09-21, 21:39
  #56
Medlem
Eoppoyzs avatar
Jag har hittat mycket. Oftast är det pappersbitar som fungerat som bokmärken. Ibland är det kvitton etc. I sällsynta fall har jag hittat vykort samt nyhetsartiklar. I boken Rötter hittade jag en artikel om just en av skådespelarna, när det hade precis kommit ut på TV. I en annan bok hittade jag en biljett till någon tillställning där författaren skulle vara där och prata om boken. Det roliga var att boken var signerad av författaren. Biljetten var från 50-talet, och författaren dog samma årtionde.
Citera
2021-09-21, 21:40
  #57
Avstängd
Atthaenhobbys avatar
Har lagt nakenbilder på mina ex i böcker
Citera
2021-09-22, 08:45
  #58
Medlem
Rakiis avatar
Senaste "fyndet" som jag kan komma på är en post-it med tillhörande meddelande:

Citat:
19/3
11:40
Kissnödig
Citera
2023-03-15, 11:21
  #59
Medlem
Hittills har det bara hänt mig en gång att jag hittat något i en bok. Det var ett fotografi i storleken 10x15 som föreställde en liten flicka i röd jacka. En del av bilden hade klippts bort av någon anledning och det händer att jag funderar på vad som fanns på den bortklippta delen och varför någon klippt bort det.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback