2020-02-02, 12:43
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Ja, här är det mest män som spyr på kvinnor. Det är endast här det är tillåtet. Överallt i övriga samhället är det mest kvinnor som spyr på män. Men snart förbjuds säkert kritik av kvinnor även på nätet

Trevligt dock att du inte har något emot män som söker fru eller köper sex utomlands. De flesta kvinnor verkar inte kunna hantera det.

Jag tycker du överdriver något enormt. Och det är ju faktiskt rätt stor skillnad på kritiken, eller snarare smutskastningen av specifikt då svenska kvinnor, fast även kvinnor i allmänhet till viss del.
Det är spaltmeter av allt som kvinnor enligt er inte kan göra och hur värdelösa de är på grund av detta. Och om de faktiskt kan göra något av dessa saker så är hon en feministskadad hen med penisavund.

Summering av detta blir att oavsett hur kvinnan gör så är hon enligt er sämre än mannen och bör vara lägre stående som samhällsmedborgare. Det finns otaliga trådar och exempel på kommentarer som styrker detta...be mig inte leta.

Det är inte så att kvinnor i samma utsträckning som män håller på med detta jag beskrev ovan. Jag är rätt så förvånad över att det finns män 2020 som har sådana åsikter, men det har ju börjat sjunka in och det är bara att acceptera att det inte går att ändra på dessa män.
Att de sen inte kan se ett samband mellan sitt eget förakt för kvinnor och att de har svårigheter med kvinnor relationellt och i andra sammanhang är egentligen synd om dem. En sanning är iallafall att det är hatarna som mår sämst.
Jag känner mig även övertygad om att inte någon av dessa män har döttrar, även om de påstår det. Ingen man som är pappa skulle häva ur sig sånt här, så länge det inte är något fel i skallen på honom.
Citera
2020-02-02, 13:29
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag tycker du överdriver något enormt.

Kan du peka på var den överdriften fanns?
Du kanske bara upplever det så för att du som kvinna ignorerar feministernas hat under årtionden mot den vita mannen.
Citera
2020-02-02, 13:34
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Kan du peka på var den överdriften fanns?
Du kanske bara upplever det så för att du som kvinna ignorerar feministernas hat under årtionden mot den vita mannen.

Jadå det kan jag.
Jag kan inte riktigt förstå hur det faktum att feminister skriver insändare i media där de uttrycker sitt hat mot män kan bli till att kvinnor rent generellt i samhället hatar män.
Det finns inga lagar som är diskriminerande mot män då lagstiftningen gäller samma för båda könen. Att det sen faller domar i olika fall som man inte begriper skulle kunna ses som en diskriminering, men all diskriminering som inte existerar på papper existerar inte per fakta, utan det handlar om spekulationer och antaganden.
Citera
2020-02-02, 13:42
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jadå det kan jag.
Jag kan inte riktigt förstå hur det faktum att feminister skriver insändare i media där de uttrycker sitt hat mot män kan bli till att kvinnor rent generellt i samhället hatar män.

Det hade varit en rimlig åsikt om kvinnor i allmänhet hade tagit avstånd från detta men det händer ytterst sällan.

Citat:
Det finns inga lagar som är diskriminerande mot män då lagstiftningen gäller samma för båda könen. Att det sen faller domar i olika fall som man inte begriper skulle kunna ses som en diskriminering, men all diskriminering som inte existerar på papper existerar inte per fakta, utan det handlar om spekulationer och antaganden.

Det här är nog fel eller har åtminstone varit fel under långa perioder, samhället har diskriminerat män på flera punkter men nu gällde inte frågan diskriminering så varför pratar du om det i detta inlägg?
Citera
2020-02-02, 13:50
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det hade varit en rimlig åsikt om kvinnor i allmänhet hade tagit avstånd från detta men det händer ytterst sällan.

Det här är nog fel eller har åtminstone varit fel under långa perioder, samhället har diskriminerat män på flera punkter men nu gällde inte frågan diskriminering så varför pratar du om det i detta inlägg?

Eftersom att hardusettminapa upplever att han ser manshat överallt, så tänkte jag inom vilka områden han kan ha menat.
Då tänker jag att media är ett. Ett annat sätt att visa hat kan ju vara att per lag diskriminera vissa grupper av människor.
Utöver detta så vet jag inte vad han menar med manshat. Är det olika kvinnors personliga åsikter om män då?
Ja det finns säkert en del som hatar män, liksom det finns män som hatar kvinnor. Låt dem hata varandra,. det spelar inte så stor roll för oss övriga.
Citera
2020-02-02, 13:52
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Eftersom att hardusettminapa upplever att han ser manshat överallt, så tänkte jag inom vilka områden han kan ha menat.
Då tänker jag att media är ett. Ett annat sätt att visa hat kan ju vara att per lag diskriminera vissa grupper av människor.
Utöver detta så vet jag inte vad han menar med manshat. Är det olika kvinnors personliga åsikter om män då?
Ja det finns säkert en del som hatar män, liksom det finns män som hatar kvinnor. Låt dem hata varandra,. det spelar inte så stor roll för oss övriga.

Låter inte som några överdrifter som sagt, åtminstone inte om vi pratar om hat mot den svenske mannen, MENA-män gullas det däremot alltid med.

Ma n behöver heller inte lagar för detta hat när det genomsyrar så många utan tvång, märkligt tänk från dig där även om kvotering förekommer frekvent.
Citera
2020-02-02, 15:35
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Låter inte som några överdrifter som sagt, åtminstone inte om vi pratar om hat mot den svenske mannen, MENA-män gullas det däremot alltid med.

Ma n behöver heller inte lagar för detta hat när det genomsyrar så många utan tvång, märkligt tänk från dig där även om kvotering förekommer frekvent.

Ska vi in på stigen där vi spekulerar och antar så kan vi prata om löneskillnader i olika yrkesgrupper mansdominerade vs kvinnodominerade, "patriarkatet" och andra begrepp som inte finns på papper men som många är övertygade existerar i verkligheten.
Citera
2020-02-02, 15:37
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ska vi in på stigen där vi spekulerar och antar så kan vi prata om löneskillnader i olika yrkesgrupper mansdominerade vs kvinnodominerade, "patriarkatet" och andra begrepp som inte finns på papper men som många är övertygade existerar i verkligheten.

Löneskillnaderna är för låga och motsvarar inte faktorer som att män väljer andra yrken, prioriterar jobbet hårdare osv. Alla seriösa studier visar att kvinnor inte lönediskrimineras, tvärtom.
Citera
2020-02-02, 15:53
Medlem
Tycker att många svenska kvinnor överget oss
Citera
2020-02-02, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Tycker att många svenska kvinnor överget oss

Hur då?
Citera
2020-02-02, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Tvärtom så har blandäktenskap i Sverige varit extremt ovanligt de senaste 1000 åren.

Fast det är ju BS. Människor har både sex, bildar par och skaffar barn med någon med en annan etnicitet lite överallt. Och ja har gjort så under hela den mänskliga historien.
Människor har bevisligen tom skaffat barn med andra arter av människor, när dessa existerade.
Citera
2020-02-02, 16:15
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Löneskillnaderna är för låga och motsvarar inte faktorer som att män väljer andra yrken, prioriterar jobbet hårdare osv. Alla seriösa studier visar att kvinnor inte lönediskrimineras, tvärtom.

Jag pratar om att kvinnodominerade yrken alltid har lägre lön än mansdominerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in