2020-01-12, 01:43
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Citat Moment22:

"Man bör aldrig ta sig rätten att göra någonting fysiskt mot en annan människa utan dennes medgivande, oavsett om det handlar om våld, sex el. annat. Gör man det så får man räkna med konsekvenserna, oavsett vad de blir. "

Att polisen ska existera och att de ska ha rätt att bruka våld är så fullkomligt självklart att det inte behöver skrivas ens.

Så när du skrev: "För mig är det till exempel att ingen ska ha laglig rätt att våldföra sig på en annan människa, eller döda en annan människa." så var inte det så genomtänkt då?

Detta var ju så starkt för dig att folket inte ens skulle få bestämma över det.
Citera
2020-01-12, 01:47
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Så när du skrev: "För mig är det till exempel att ingen ska ha laglig rätt att våldföra sig på en annan människa, eller döda en annan människa." så var inte det så genomtänkt då?

Detta var ju så starkt för dig att folket inte ens skulle få bestämma över det.

Ja, och det står jag fast vid. Du kan lägga till "om det inte handlar om att man måste ta till självförsvar eller att polisen måste använda sitt våldskapital", eftersom din enkelspåriga hjärna behöver det för att kunna förstå. De flesta som läser här kan nog utan problem förstå första gången jag skrev det.
Citera
2020-01-12, 01:52
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ja, och det står jag fast vid. Du kan lägga till "om det inte handlar om att man måste ta till självförsvar eller att polisen måste använda sitt våldskapital", eftersom din enkelspåriga hjärna behöver det för att kunna förstå. De flesta som läser här kan nog utan problem förstå första gången jag skrev det.

Och de här kriterierna för när man ska få använda våld, ska folket få styra över det eller vem ska bestämma detta?
Citera
2020-01-12, 07:20
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Alltså jag har öht inte sagt att man inte ska använda våld när man behöver. Tvärtom så har jag sagt precis just det, att man ska använda våld till självförsvar. Dock inte ge sig på någon oprovocerat.
Vad håller du på med nu?!

Vad jag håller på med?. Det skulle du nog gärna vilja veta men det får du inte.

Nä, jag förstod vad du skrev, jag svarade bananen. Men även svenska kvinnor gillar män med våldskapital som de är beredda att använda. Det skäms ni lite för på grund av att det är lika jävla primitivt att gå igång på våld som att faktiskt bruka det.
Men ni behöver inte skämmas, det är nedärvt och inget ni rår för.

Bananen vet nog mycket väl vad du menar, han vill bara käbbla. Det går nog emot de flestas moral att oprovocerat skada någon fysiskt, lika mycket som de flesta anser att en rejäl omgång med stryk kan vara en lämplig läxa för de som bryter mot moralkoderna.

Vad jag håller på med förresten? Nu sitter jag och snackar om moral, det trodde du inte va?
Citera
2020-01-12, 09:30
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Vad jag håller på med?. Det skulle du nog gärna vilja veta men det får du inte.

Nä, jag förstod vad du skrev, jag svarade bananen. Men även svenska kvinnor gillar män med våldskapital som de är beredda att använda. Det skäms ni lite för på grund av att det är lika jävla primitivt att gå igång på våld som att faktiskt bruka det.
Men ni behöver inte skämmas, det är nedärvt och inget ni rår för.

Bananen vet nog mycket väl vad du menar, han vill bara käbbla. Det går nog emot de flestas moral att oprovocerat skada någon fysiskt, lika mycket som de flesta anser att en rejäl omgång med stryk kan vara en lämplig läxa för de som bryter mot moralkoderna.

Vad jag håller på med förresten? Nu sitter jag och snackar om moral, det trodde du inte va?

Skönt att kommunicera med en "normalt" kodad man, d.v.s en som förstår en helhet och inte medvetet missförstår.

Och javisst gillar vi män med våldskapital, men våldskapitalet sitter i det mentala till rätt stor del också. Det är väl därför de flesta inte dras till så kallade mesproppar. Det är ju dock skillnad på att inneha ett våldskapital som används vid rätt tillfälle, och att oprovocerat bruka våld mot andra människor. Det sistnämnda går nog inte så många kvinnor igång på, så länge de inte lider av personlighets och empatistörningar.

Så, du har nog faktiskt rätt i det mesta du skrivit i ditt inlägg. För en gångs skull
Citera
2020-01-12, 09:38
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Och de här kriterierna för när man ska få använda våld, ska folket få styra över det eller vem ska bestämma detta?

Det finns ingenting annat än människor på jorden så oavsett hur vi gör så är det "folket" som bestämmer angående detta.
Det finns olika alternativ, antingen kan folket bestämma om det genom att man röstar specifikt kring dessa frågor, vilket vore rimligt.
Sen kan man göra som vi gör idag, rösta på partier som bestämmer angående detta, men det tycks inte fungera särskilt väl eftersom att om man röstar för en hjärtefråga så får man massa annat på köpet som man inte vill ha. Dessutom håller de inte vad de lovat, ändrar konstellationer, och löftena är många gånger diffusa. "Skärpta straff", jaha och vad skulle det innebära? En månad? Tio år?
Citera
2020-01-12, 10:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Pffft hahaha den var bra

Inte alla men minst 80% av Sveriges kvinnor är eller eventuellt blir feminismskadad även om det finns några få procent som kan live action role playa duktig tjej som är på mäns sida.

Bor iförsig utomlands och de svenska kvinnor jag umgåtts med har ju iförsig lämnat Sverige av en anledning,kanske jag omgivit mig med andra dissidenter
Citera
2020-01-12, 23:56
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Och du uttalar dig som om det fanns något som tyder på att de skulle vara villiga att slopa sin rösträtt om de tvingades göra lumpen. Jag ser ingenting som tyder på det.

"Israel is one of only a few countries in the world with a mandatory military service requirement for women."

https://en.wikipedia.org/wiki/Women_in_the_Israel_Defense_Forces
Jag ger mig. Du begriper ändå ingenting utan kommer dragandes med något totalt annat, som att det skulle vara ett argument för eller emot kvinnlig värnplikt i Sverige.
Män har varit tvungna i fem generationer. Det var en förutsättning för att de skulle få rösta. Kvinnor har aldrig varit tvungna och kommer inte bli det heller. Det går inte att ställa krav på kvinnor. Det räknas automatiskt som kvinnohat.

Bara tugga och svälj, okej?
De senaste femton åren har de försökt få till en mer jämlik fördelning i försvaret i Sverige, men det är fler som står utanför och skriker att de vill ha mer jämlikhet. än som faktiskt kliver in och gör sitt år.

Jag avslöjade bara hyckleriet.
Citera
2020-01-12, 23:58
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Nej det kan jag inte. Kan du?
Ja.
Jag har gjort det i flera år nu. Nästintill dagligen.
Citera
2020-01-13, 00:01
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Än så länge är det inte mycket på det bordet. Mest beskyllningar, offerkoftor och lögner som det ser ut hittills.
Tja, du har aldritg motbevisat mig om något, så den föll. Offerkofta verkar du inte riktigt veta hur begreppet används, så jag låter dig fundera på den ett tag och sen säger du beskyllningar?
Jag styrker varje påstående med antingen bevis eller tankeexperiment.
Det är helt upp till dig att visa att jag har fel.
Jag välkomnar det till och med.
Citera
2020-01-13, 00:04
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Tja, du har aldritg motbevisat mig om något, så den föll. Offerkofta verkar du inte riktigt veta hur begreppet används, så jag låter dig fundera på den ett tag och sen säger du beskyllningar?
Jag styrker varje påstående med antingen bevis eller tankeexperiment.
Det är helt upp till dig att visa att jag har fel.
Jag välkomnar det till och med.

Haha, komiskt. Verkligheten förhåller sig som så att du inte bevisat någonting överhuvudtaget. Kan inte komma på en gång då du presenterat någon källa som varit seriös alternativt grovt vinklad. Eller så har du tolkat ut någonting som inte fanns med.
Så du stryker ingenting här min herre.
Citera
2020-01-13, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Varför låtsas du vara invandrare ??😜
Gulligt att du inte inser att svennar inte ens kan skriva på det där urbota dumma blattesättet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in