2019-11-23, 21:51
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dingdingvarld
Kolla upp top100 i schack, skateboard, cs go, starcraft, go, osv osv osv osv. Du hittar inte många kvinnor där. Så du har två alternativ kvar.

Antingen så gillar kvinnor inte att tävla lika mycket, eller så suger dem. Hur skall du ha det?

Fuck vad du är dum i huvudet.

Kvinnor är i majoritet på majoriteten av alla universitet och högskolor, inte bara här i Sverige utan i många länder.

Och du drar upp några få toppmän och presenterar det som att kvinnor inte är tävlingsinriktade.

Citera
2019-11-23, 21:52
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getmink
Nog är kvinnor avundsjuka på män idag. När det kommer till västländska kvinnor det vill säga, för att kvinnor från väst har ingen egen roll att fylla längre, dom har kastat bort moders och fru-rollen, dvs det som gjorde dom till kvinnor.

Nu försöker dom tävla med män, vilket är onaturligt, samhället har lurat dom att dom ska göra detta, vilket gör dom olyckliga, men kvinnor lyder alltid samhället så dom bara ställer sig i ledet.

När dom tävlar med män blir dom avundsjuka, för män är snabbare, starkare, längre, tyngre, har starkare drivkraft, mer uppfinningsrika, mer ambition, bättre ledare, bättre på i princip allt från matematik till datorspel till kemi till sport till att bygga hus till att skriva böcker till att regissera filmer till att skapa musik till att uppfinna saker till att ... bygga världen.

Så nog är kvinnor från väst avundsjuka som fan.

Kvinnor i övriga världen är det inte. Beger man sig till exempelvis östasien, sydöstasien, sydamerika, kvinnorna är mycket lugnare, gladare, lyckligare, full av liv, älskar sig själva och sin roll som moder och fru. Jag har aldrig sett kvinnor som är så lyckliga som i dessa länder.

Sen kommer man hem till Sverige och ser kvinnorna här. Ögonen är döda, ingen själ kvar, dom har tappat bort sig själva, ser alltid väldigt ledsna ut och statistiken visar att dom äter lyckopiller och går hos psykolog som aldrig förr.

Västvärlden är väldigt onaturlig och skapar misär, både för män och kvinnor, även om kvinnor är dom som mår sämst av det.

Okej, jag läste 1/3 av ditt inlägg, snabbt konstaterat att det var massa dravel. Inbilla du dig att kvinnor vill vara män om det får dig att sova gott om natten.
Citera
2019-11-23, 21:54
Medlem
Citat:
Jag e rätt het faktiskt. Jobbigt eller? Och nej, jag uppskattar att du skriver vad du tycker. Du hjälper till att blotta vilka idioter ni feminister är. Tack!

Huh? Livlig fantasi har du iaf. Hur går det med skrollandet?

oj, inte många saker du svarade på. Du vet säkert inte ens vad avhandlingar är.

för övrigt så bryr jag mig inte ett skit om hur du ser ut. Det var du som tog upp det som ett argument i den här diskussionen.
Citera
2019-11-23, 21:55
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Yep men även deras röstningsmönster och män som delar dating erfarenheter online. Män har tidigare sällan haft tillgång till tillräckligt stor sample size av dating data för att kunna se igenom kvinnors spel och bs. Idag finns det hur mycket som helst och det blir helt uppenbart om man bara tar del av informationen, vilket män gör mer och mer för varje dag som går.

Det var ju tråkigt att män är sådana fårskallar att de inte klarar av att se saker och ting på egen hand
Citera
2019-11-23, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Fuck vad du är dum i huvudet.

Kvinnor är i majoritet på majoriteten av alla universitet och högskolor, inte bara här i Sverige utan i många länder.

Och du drar upp några få toppmän och presenterar det som att kvinnor inte är tävlingsinriktade.

Hahahaha. Tack för ett gott skratt.

Så jag har förstått dig rätt i att det är lönlöst att mäta hur kvinnor presterar gentemot män i alla tävlingsgrenar där mäns överlägsna kroppsstyrka inte spelar roll, men man skall istället lägga fokus på universitet och högskolor?

Vi talar om tävlingsinstinkt nu. Det är även känt att kvinnor får högre betyg än män för samma prestation, kvinnor blir inkvoterade i manliga ämnen samt att skolan är anpassad för kvinnor.

Men än en gång, vi talade om att tävla? Är du måhända efterbliven?
Citera
2019-11-23, 21:58
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Inget argument. Sov gott och försök igen imorgon.

Behövs inga, finns ingenting att besvara förstår du. Vad man vid snabb anblick kunde se är att du radar upp vad du anser män är bra på. Man kan misstänka att du själv är oerhört imponerad av män och förmodligen är det du som är avundsjuk på de högintellektuella männen. Du förefaller nämligen inte att tillhöra den gruppen själv, och det förstår jag kan vara hårt.
Män är inte schyssta mot andra män som är svagare än de själva, tvärtom.
Citera
2019-11-23, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persienne
oj, inte många saker du svarade på. Du vet säkert inte ens vad avhandlingar är.

för övrigt så bryr jag mig inte ett skit om hur du ser ut. Det var du som tog upp det som ett argument i den här diskussionen.

Snälla rara. Låt mig mansplaina för dig då det uppenbarligen fläkt rakt över huvudet på dig. Du skrev om avhandlingar pga att jag sade att av vad ni skrivit att döma så är han uppenbarligen smartare. Du lider av kognitiv dissonans och har inte framfört ett enda vettigt argument, medan hans inlägg är faktaladdade och välformulerade. Tänker inte slösa min tid på dig mer, du är ett stolpskott.

Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det var ju tråkigt att män är sådana fårskallar att de inte klarar av att se saker och ting på egen hand

Detta eviga konfliktsökande måste vara tärande? Speciellt när du valt laget som blir analfistat till frukost lunch middag kvällsmat? Dvs feministlaget.
Citera
2019-11-23, 22:08
Medlem
[quote=dingdingvarld|69394286]Snälla rara. Låt mig mansplaina för dig då det uppenbarligen fläkt rakt över huvudet på dig. Du skrev om avhandlingar pga att jag sade att av vad ni skrivit att döma så är han uppenbarligen smartare. Du lider av kognitiv dissonans och har inte framfört ett enda vettigt argument, medan hans inlägg är faktaladdade och välformulerade. Tänker inte slösa min tid på dig mer, du är ett stolpskott.
/QUOTE]

Nu känner jag mig verkligen manskorkad. Vem fan pratar du om? Jag skrev endast till dig, om dig, inget annat. Vad du tyckte om någon/hänvisade till någon annan hade inget med det jag svarade dig med att göra. Läs om läs rätt och... godnatt. Nu har jag lyssnat tillräckligt på Korn och gnällt här tillräckligt mycket för att jag ska kunna sova gott.
Citera
2019-11-23, 22:29
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Hahahaha. Tack för ett gott skratt.

Detsamma.

Citat:
Så jag har förstått dig rätt i att det är lönlöst att mäta hur kvinnor presterar gentemot män i alla tävlingsgrenar där mäns överlägsna kroppsstyrka inte spelar roll, men man skall istället lägga fokus på universitet och högskolor?

För majoriteten pojkar/män som inte är mästare i tex schack hade det inte varit smart att tävla om de bästa betygen på universitet/högskola (eller vilken annan utbildning det må vara)?

Citat:
Vi talar om tävlingsinstinkt nu. Det är även känt att kvinnor får högre betyg än män för samma prestation, kvinnor blir inkvoterade i manliga ämnen samt att skolan är anpassad för kvinnor.

Skolan är inte anpassad för flickor/kvinnor. Flickor/kvinnor har alltid haft högre betyg, även när skolan var mer patriarkal. Män blir också inkvoterade. Har läst många jobbannonser där de efterfrågar manliga sökande, tex till arbetsplatser med stor kvinnodominans.

Det finns en lång tråd om skolan i forumet.

Citat:
Men än en gång, vi talade om att tävla? Är du måhända efterbliven?

Nej, är du efterbliven?

Det hade varit bra för pojkar att ta med sig den tävlingsinstinkten till skolan för som det är nu så sopar flickorna mattan med dem.
Citera
2019-11-23, 22:33
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Sansa dig lite. Empirisk erfarenhet väger inte särskilt tungt för personer intelligenta nog att begripa att människor har olika empirisk erfarenhet.

Vad skulle det finnas att vara avundsjuk på menar du?

Mina erfarenheter brukar ofta stämma med majoritetens erfarenheter, med den skillnaden att jag lyckas formulera problemet bättre än genomsnittet. Ni kärringar är avundsjuka på oss Herrar, för att vi har högre IQ och och har fler talangområden än vad ni har.
Citera
2019-11-23, 23:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Mina erfarenheter brukar ofta stämma med majoritetens erfarenheter, med den skillnaden att jag lyckas formulera problemet bättre än genomsnittet. Ni kärringar är avundsjuka på oss Herrar, för att vi har högre IQ och och har fler talangområden än vad ni har.

Därom råder ingen tvekan.

Här kan man ju laborera tankar om naturen gjorde kvinnan begränsad att ifrågasätta sin roll som barnaföderska? I modern tid spillde det över till allehanda livsfrågor.
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2019-11-23 kl. 23:09.
Citera
2019-11-23, 23:27
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Nu projicerar du. För mig är avund inget jag bryr mig om i detta fall. Vad jag bryr mig om är objektiv sanning och den objektiva sanningen är att män dominerar i princip allt och har byggt hela vår värld (förutom barnafödandet i sig, som är en viktig del, men inget som kräver något mer än vad naturen gett oss, dvs ingen direkt träning).

Men som sagt, du är kvinna, det märker jag direkt, det går ej att diskutera sånt här med kvinnor, det är en många anledningar till varför ni aldrig kommer kunna styra och leda ett framgångsrikt samhälle.

Du har ingen aning om vad barnafödande kräver så du kan skippa de uttalanden. Och att du tror att föda barn är det enda kvinnor gjort eller bidragit med säger mer om dig än om någonting annat.
Och nej din korkskalle, män har inte skapat allting. Män och kvinnor har gjort detta tillsammans.
Herregud vad det finns obildade människor i vårt land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in