Citat:
Ursprungligen postat av
SixtenSixX
Jag tror inte på att 'signalera', man får kommunicera tydligare än så. Men är det inte så att ett problem i interaktionen mellan kvinnor och män är att kvinnor gillar vissa klassiskt manliga beteenden om de kommer från en viss typ av män, samtidigt som de absolut inte uppskattar samma beteenden från andra.
Hur man än vänder och vrider på det så kommer en central punkt vara att vi baserar våra interaktioner runt kvinnors otydliga kommunikationsstil. Kvinnor vill att alla män ska hamna i den kategori som alltid tolkar rätt och som håller sig på rätt sida om creepy-sträcket, det är en from förhoppning.
Nja det vet jag inte. Då pratar du kanske mer om sexuella närmande beteenden?
Vanligt vardagligt beteende i form av att vara beslutsam, driven, kunna ta kontroll över en situation, visa hyfs och trevligt uppförande genom små gester egentemot motsatta könet, tror jag inte någon misstycker till.
Ingen kvinna uppskattar en man som är närgången fysiskt mesd sexuella anspelningar om hon inte är sexuellt attraherad av honom, vilket inte är konstigt. Men chansen att hon blir sexuellt attraherad är många gånger större om mannen uppvisar egenskaper som är "manliga" i sitt beteende.
Men, jag kanske missbedömer unga kvinnor idag. De kanske inte uppskattar den typen av man som jag tror. Är du själv mycket ung? (mellan 18-25)
Jag är ju själv 33, så är uppväxt i lite annan tid ändå, det var inte sån hysteri förr kring detta. Samt att jag är uppväxt i ett traditionellt hem med vissa konservativa inslag, så därför uppskattar jag denna typ av beteende.
Tillägg: Problematiska med att kvinnor som du skriver ovan måste vara tydliga i kommunikationen kring vad de vill ha, är just det som förstör själva magin. Mannen ska eller bör ju förstå detta själv, eller iallafall bara agera så som han själv finner naturligt och lämpligt oavsett vad kvinnan tycker.
Om en man tvekar på att hjälpa till att bära en väska upp för en trappa, eller att hålla upp dörrar, betala notan, eller vad det nu kan vara, för att han inte vet om kvinnan vill det, skit i om kvinnan vill det eller inte. Uppför mannen sig så som är naturligt för honom så kommer antingen kvinnan uppskatta det eller inte, och uppskattar hon det inte, hennes förlust. Det kan vara värt att chansa för att faktiskt få upp ögonen för hur många jag personligen tror uppskattar det.