2019-02-16, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MainStreet
Svenska kvinnor är fria och muslimer lyckas konkurrera om dessa kvinnor mot svenska män.

Är alla mörka män invandrare och muslimer. Hur kan ni vara så säkra på att det faktiskt är en muslim ni ser bredvid en svensk kvinna ?
Citera
2019-02-16, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Är alla mörka män invandrare och muslimer. Hur kan ni vara så säkra på att det faktiskt är en muslim ni ser bredvid en svensk kvinna ?

Nej, de är inte alla muslimer. Även när det gäller kristna från MENA är det vanligare se sådana killar med svensk tjej än vice versa. Killar från södra Europa verkar kunna charma svenskor i mycket större utsträckning än svenska killar charmar sydeuropeiskor.
Citera
2019-02-16, 07:40
Medlem
Citat:
Nej, de är inte alla muslimer. Även när det gäller kristna från MENA är det vanligare se sådana killar med svensk tjej än vice versa. Killar från södra Europa verkar kunna charma svenskor i mycket större utsträckning än svenska killar charmar sydeuropeiskor.

Svenska män och killar är inte oattraktiva. Men som tjej vill man ofta ha någon som är stolt över en som flickvän och tar relationen på allvar. Svenska killar är ambivalenta till relationer och vill kanske inte binda sig förrän i 30+ åldern. Då när de tycker att allt annat runt omkring dem stämmer och de har fått ägna sig åt sina intressen ett tag. Då har de svenska tjejerna redan hunnit träffa någon annan.

Men jag tror det håller på att vända nu. 80-90 talister verkar kanske satsa på seriösa relationer tidigare.
Citera
2019-02-16, 07:53
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Mina bröder är såna du beskriver här. Bra män det där.
Intressant diskussion. Är tillsammans med en äldre kille och han är kolugn. Jag kan vara lite lättstressad ibland, men han dras liksom inte med i det och han har tydliga gränser som också gör mig lugn och harmonisk utan onödigt drama. Såna svenska män är guld värda.
Citera
2019-02-16, 07:55
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Svenska kvinnor är fria och muslimer lyckas konkurrera om dessa kvinnor mot svenska män.
Men hur många väljer muslimer framför svenska män egentligen?
Citera
2019-02-16, 07:59
Medlem
Citat:
Svenska män och killar är inte oattraktiva. Men som tjej vill man ofta ha någon som är stolt över en som flickvän och tar relationen på allvar. Svenska killar är ambivalenta till relationer och vill kanske inte binda sig förrän i 30+ åldern. Då när de tycker att allt annat runt omkring dem stämmer och de har fått ägna sig åt sina intressen ett tag. Då har de svenska tjejerna redan hunnit träffa någon annan.

Men jag tror det håller på att vända nu. 80-90 talister verkar kanske satsa på seriösa relationer tidigare.

Nej, det handlar inte om detta. Svenska tjejers utgruppspreferenser är snarare starkare när de är unga och mer söker lover-kategorin. När de senare söker seriöst förhållande (provider) minskar utgruppspreferensen.
Citera
2019-02-16, 08:19
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina
Intressant diskussion. Är tillsammans med en äldre kille och han är kolugn. Jag kan vara lite lättstressad ibland, men han dras liksom inte med i det och han har tydliga gränser som också gör mig lugn och harmonisk utan onödigt drama. Såna svenska män är guld värda.

Ja, håller med. Hur stor åldersskillnad pratar du om när du säger "äldre"?
Jag är visserligen en temperamentsfull person själv och har lätt till affekt, och har heller inget problem med en man som har kort stubin och lätt till affekt, då det blir en kort explosion och sen är det över. En man som har lätt till affekt kan också vara väldigt attraktiv, beroende på vilket sätt han hanterar det.
Håller dock med om att lugna och konsekventa män är bra för hälsan. Även kvinnor egentligen, men man tänker ju inte på kvinnor på samma sätt. Och antalet kvinnor med "låter det rinna av" egenskaper är betydligt färre skulle jag uppskatta.
Citera
2019-02-16, 08:22
Medlem
Citat:
Nej, det handlar inte om detta. Svenska tjejers utgruppspreferenser är snarare starkare när de är unga och mer söker lover-kategorin. När de senare söker seriöst förhållande (provider) minskar utgruppspreferensen.

Nja, men om det inte går att träffa någon som vill ha något seriöst tidigare så blir det ju antingen att många grodor behöver kyssas innan rätt man hittas.

Eller så struntar tjejerna i att dejta helt och gör nya försök senare när män kanske mognat på sig. Såvida inte någon väldigt förälskad man lyckats hitta in under skalet.
Citera
2019-02-16, 08:31
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Vad är det som gör svenska kvinnor så hemska? Att män oftare dör på arbetsplatsen eller lever kortare stämmer förmodligen även i Sydamerika också. Men ändå gick det bra att dejta sydamerikanskor enligt TS?

Problemet med Sverige är inte svenska kvinnor utan svenska män. Kvinnor är följare, de följer de normer de blir tillsagda att följa. Män är de som ska bära och bygga samhället. Vad svenska män byggt för samhälle ser vi.

Saudiska kvinnor är som de är på grund av saudiska män. Inte tvärtom.

På samma sätt är svenska kvinnor som de är på grund av svenska män. Hade saudiska kvinnor levt i en nation med svenska män hade de varit som svenska kvinnor.

Även om jag håller med om det mesta här, så vill jag dock inflika att många av kvinnorna i mellanöstern lever under tvång. Alltså i Saudiarabien till exempel.
Det är inte lätt att vara på något annat sätt när man blir hivad i fängelse för att man tar av sig slöjan offentligt. Utan rättigheter kan en individ inte åstadkomma särskilt mycket, och eftersom män har våldskapitalet över kvinnor har de inte så mycket annat att välja på.

Så ja rent ordagrant så är saudiska kvinnor som de är på grund av saudiska män, men de hade varit annorlunda om de hade fått välja själv. Hade män inte funnits hade kvinnor varit betydligt mer styrande och aggressiva tror jag.
Även om kvinnor är följare i högre utsträckning än män, så är det inte så att kvinnor inte har viljor, personligheter eller preferenser i livet. De är inte halva människor.

Kvinnor har däremot mindre maktbehov och har oftast inga problem att inordna sig i situationen eller rådande ordning antagligen eftersom det varit mest lönsamt evolutionärt.
Citera
2019-02-16, 08:35
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ett gäng som har fattat vad det handlar om 🙏

Vad som är rätt intressant att fundera kring är varför svenskar har blivit ett så pass mesigt folkslag. Teknikens framfart har garanterat med mäns passivitet att göra. Men det är inte det enda. Avsaknaden av krig kanske...
Här finns liksom ingen kvar som vill styra landet, förutom ett gäng galna radikalfeminister. Alla politiker är ju livlösa inombords, ingen som brinner för någonting, förutom möjligen Jonas Sjöstedt, men det kan kvitta eftersom han är lika galen som radikalfeministerna.

Och med detta sagt, jag vill inte ha 1920 och hemmafruar överallt. Jag vill dock att män ska vara män. En stabil stark varelse man kan luta sig tryggt mot. Som inte viker ner sig. Som tar ansvar för sin omgivning. En sån man kommer att få sin feminina kvinna, då det är naturligt att den ena dras till den andra.
Vart finns de feminina kvinnorna då?
Och vad är det, tror du, som de i sin tur ska erbjuda dessa män som uppfyller din kravlista?

Får vi fler eller färre av dessa med den nuvarande allmänna diskursen och inriktningen på att socialt konstruera ett samhälle med "mindre toxisk maskulinitet"?

Om svaret är att det är fel håll vi går åt nu, har du förslag på vad vi kan göra åt det

En av mina idéer är att vara tydlig med budskapet, ni är antingen med oss eller emot oss. Är ni emot oss, lämnar vi er till ert eget öde.
Citera
2019-02-16, 08:39
Medlem
Citat:
Nja, men om det inte går att träffa någon som vill ha något seriöst tidigare så blir det ju antingen att många grodor behöver kyssas innan rätt man hittas.

Eller så struntar tjejerna i att dejta helt och gör nya försök senare när män kanske mognat på sig. Såvida inte någon väldigt förälskad man lyckats hitta in under skalet.

Återigen, det handlar inte om det. Det är knappast så att alla invandrarkillar eller de charmiga lokala killarna på charterorten alltid är superseriösa i sina intentioner med svenska tjejer.
Citera
2019-02-16, 08:48
Medlem
Citat:
Även om jag håller med om det mesta här, så vill jag dock inflika att många av kvinnorna i mellanöstern lever under tvång. Alltså i Saudiarabien till exempel.
Det är inte lätt att vara på något annat sätt när man blir hivad i fängelse för att man tar av sig slöjan offentligt. Utan rättigheter kan en individ inte åstadkomma särskilt mycket, och eftersom män har våldskapitalet över kvinnor har de inte så mycket annat att välja på.

Så ja rent ordagrant så är saudiska kvinnor som de är på grund av saudiska män, men de hade varit annorlunda om de hade fått välja själv. Hade män inte funnits hade kvinnor varit betydligt mer styrande och aggressiva tror jag.
Även om kvinnor är följare i högre utsträckning än män, så är det inte så att kvinnor inte har viljor, personligheter eller preferenser i livet. De är inte halva människor.

Kvinnor har däremot mindre maktbehov och har oftast inga problem att inordna sig i situationen eller rådande ordning antagligen eftersom det varit mest lönsamt evolutionärt.

Kvinnor har de preferenser de blir tillsagda att ha. Massor av kvinnor i slöja försvarar sin slöja passionerat, även när de bor i Väst. Dessa kvinnor verkar också mer förälskade i sin kultur och identitet än vad svenska kvinnor är i sin.

Svenska kvinnor är som de är på grund av svenska män. Alla kvinnor är formade av sin kultur. Kulturen har skapats av männen.

Män har våldskapitalet även i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in