• 1
  • 2
2014-04-17, 20:34
Medlem
b00b00s avatar
POLISEN:
"Vid Parmmätaregatan i Brämaregården stoppas tre män i en bil för kontroll.
I bilen anträffas en pistol och ammunition som tas i beslag tillsammans med bilen."

http://polisen.se/Vastra_Gotaland/Ak...agen-Goteborg/

Kan det ha varit dags för ännu en skjutning på Hisingen?
Vilka är dessa & har de ngn anknytning till skiten som jäser i Biskop?
Citera
2014-04-17, 20:38
Medlem
b00b00s avatar
"Huruvida gripandet och individerna kan härledas till polisen insats Trygg i Göteborg är oklart."

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....for-vapenbrott
Citera
2014-04-17, 20:46
Medlem
Detta är ju extremt nära hisingens polisstation.

Lokala juggar kanske? Nära både biskop och backa.. och bandidos hisingen.

Det som intresserade mig är ålderskillnaden på de gripna.
Citera
2014-04-17, 20:51
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr.hoger
Lokala juggar kanske?

Visst är det mycket juggar i dom krokarna? Vet ju att det skjutits där nere, men trodde det var helt random. Fattar isf inte varför de skulle ha intresse av det kvarteret. Känns sunkigt.
Citera
2014-04-17, 20:58
Medlem
Just området har minst 2 jugge "caféer". Den ena var det skottlossning på ihöstas om jag inte minns fel.
Citera
2014-04-18, 09:31
Medlem
Citat:
– Jag kan inte säga varför bilen stoppades just nu. Ärendet är alldeles pinfärskt, säger Lars Tunefjord, biträdande vaktahavande befäl vid polisens ledningscentral.

http://www.expressen.se/gt/tre-gripn...vapen-i-bilen/

Med största sannolikhet är både bilen och förare/passagerare under uppsikt av polisen. Därav ingen tillfällighet att den stoppades. Turligt nog fanns det vapen att finna och ytterligare ett vapen som kommer att förstöras. Problemet är ju bara att det finns hur mycket vapen som helst i omlopp, men det är ju bra att man från då och då kan plocka in diverse vapen i alla fall.

Av dessa som anhållits så blir det väll bara en som kommer att begäras häktad, troligtvis?
Citera
2014-04-18, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C2H6
Av dessa som anhållits så blir det väll bara en som kommer att begäras häktad, troligtvis?

Fram tills 2012 så fanns inte lagen "isamråd och samförstånd", dvs en yngre fick ofta ta på sig ansvar.
Det sågs som ett stort problem och lagen skrevs om så att om de satt tre personer och samtliga bör ha haft vetskap ska samtliga kunna dömas för vapenbrott, i "samråd och samförstånd".

I praktiken vet jag dock inte om några egentliga domar där flera blivit dömda för ett vapen dock.
Häktningar har jag dock sett mot flera personer för ett vapen, trots ett erkännande.
Citera
2014-04-20, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
POLISEN:
"Vid Parmmätaregatan i Brämaregården stoppas tre män i en bil för kontroll.
I bilen anträffas en pistol och ammunition som tas i beslag tillsammans med bilen."

http://polisen.se/Vastra_Gotaland/Ak...agen-Goteborg/

Kan det ha varit dags för ännu en skjutning på Hisingen?

Den yngsta ska enligt källa bo på aktuell gata. Mer intressant är kanske det beslag man gjorde i dennes bostad. Källa säger att man tagit en ak47a i beslag.
Citera
2014-04-20, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fr.hoger
Det som intresserade mig är ålderskillnaden på de gripna.

Vet inte så mycket rörande de två äldre men båda sågs ute nyligen. Så polisen kanske inte hade så mycket på dem.
Citera
2014-04-20, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mifforeporter
Vet inte så mycket rörande de två äldre men båda sågs ute nyligen. Så polisen kanske inte hade så mycket på dem.

Uppgiftslämnare hade tagit fel. Anhörig säger att de anhållna inte har kommit ut ännu så det måste då innebära att de häktats.
Citera
2014-04-20, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00

Någon du känner igen och kanske vet vilken gruppering han tillhör? Han är intressant i ärendet!!

Citera
2014-04-20, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mifforeporter
Uppgiftslämnare hade tagit fel. Anhörig säger att de anhållna inte har kommit ut ännu så det måste då innebära att de häktats.

Så är det, till viss del.

Enligt polisen har mannen som är född -90 häktats. Polisen visste inte hur det låg till med resterande men de var inte frisläppta i alla fall. Polisen menade att de rimligen borde begäras häktade senast i morgon Måndag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in