Citat:
Ursprungligen postat av
anonym1213
Fattar inte. Killar som håller på med 20 tjejer under en och samma kväll. Vad äre ni letar efter? Visst, ganska uppenbart vad ni vill ha. Men att ni håller på med 20 tjejer och säger samma sak till ALLA, sedan dumpar de när ni fått vad ni vill, för det mesta hångel. fest efter fest.
Nu undrar jag, VAD är det ni vill ha? Hur ska man vara för att ni ska ge upp alla de där 20 tjejerna och vilja ha EN
"Vill ha en flickvän!" Hör man väldigt ofta av er
Tack

detta kam jag svara på!
Att leta förhållande, hitta en partner är tyvärr påtvingad till en könsroll åt manliga könsrollen. Detta gör i samband med påtryckningen av den verklighet att killar oftast inte blir raggade av tjejer o det lämnar ett hål i ens liv.
Grejjen som händer där är att.. Man fastnar i en veva. 30 tjejer dissar en, då börjar liksom ingen vara speciell längre. Detta är en grav tjejer gräver själva eftersom det är killar som får ta åt sig den största delen av att bli dissad. O sen när man lyckas med en tjej, så var det av diverse anledningar och inte utav att man faktiskt ville va med personen. Det är sånt som händer om relationer ska vara en könsroll. Man lär ut att det är killar som ska ta initiativ, vara duktiga på ragga o kunna charma o tjejer är ett byte(tjejer gör sig själva till ett byte genom smink kläder och brist på initiativtagande). O när man lär ut det på detta viset, påvägen till att hitta flickvännen så ligger man med många man inte vill ha som flickvän.. För de man ville ha som flickvän, det vet du inget om... Men tydligen så har tjejen dissat en.
T.ex såhär. Jag är kär i en tjej.. Hon dissar mig... Kommer över henne.. Efter något år blir kär igen i någon ny.. Blir dissad igen... Ångesten... Lusten... Växer en stor åtrå för sex, närhet och flickvän. Flickvän är en djupare relation vars kemi o liv påverkas av på allvarligare grad, att bli partner med någon är inte enkelt, man kan inte bara ta o plocka nån. Men tiden, suget biter så hårt att man börjar jaga istället.. Går fram till tjej efter tjej. Hela grejjen tappar sin mening.
Och som du ser är det många killar som drabbas av detta.
Men tjejer drabbas inte av det.. Tur eller otur för er. Ni får era pojkvänner ändå, när en tjej bara gluttar sig sin glamourösa "10 killar är kära i mig" o så tar man bara den man tycker är bäst. Men de andra kilar, utanför dessa 10 är kanske mycket bättre för tjejen, som hon verkligen kan bli kär i själv. Men vad gör hon åt saken? Annat än att hoppas han kommer fram o raggar på henne, o lyckas få hennes intresse.... Hur? Jadu... Ingen är ju heller perfekt. Man kan inte alla gånger gå fram till sin potentiella drömpartner o vara en casanova. Det fungerar inte så. Man får ge det tid. O tjejer behöver få tummen ur röven för att samhällsmoralen ska börja tippa tillbaka till hälsosamma relationer.
F.ö se min tråd om tjejer som inte tar initiativ saknar egen egentlig vilja.
Så ja

killar som gör så, är en produkt av indoktrineringen... Killar ska ta initiativ.