2014-04-18, 05:11
Medlem
speedygonsalezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym1213
Fattar inte. Killar som håller på med 20 tjejer under en och samma kväll. Vad äre ni letar efter? Visst, ganska uppenbart vad ni vill ha. Men att ni håller på med 20 tjejer och säger samma sak till ALLA, sedan dumpar de när ni fått vad ni vill, för det mesta hångel. fest efter fest.

Nu undrar jag, VAD är det ni vill ha? Hur ska man vara för att ni ska ge upp alla de där 20 tjejerna och vilja ha EN

"Vill ha en flickvän!" Hör man väldigt ofta av er

dom har ju ingen självrespekt, och brudarna som kör på fast de vet ngn grabb lider av brist på självrespekt är förmodligen efterblivna eller bara snälla, det är ju tragiskt.
Citera
2014-04-18, 07:37
Medlem
Citat:
Fattar inte. Killar som håller på med 20 tjejer under en och samma kväll. Vad äre ni letar efter? Visst, ganska uppenbart vad ni vill ha. Men att ni håller på med 20 tjejer och säger samma sak till ALLA, sedan dumpar de när ni fått vad ni vill, för det mesta hångel. fest efter fest.

Nu undrar jag, VAD är det ni vill ha? Hur ska man vara för att ni ska ge upp alla de där 20 tjejerna och vilja ha EN

"Vill ha en flickvän!" Hör man väldigt ofta av er
Tack detta kam jag svara på!

Att leta förhållande, hitta en partner är tyvärr påtvingad till en könsroll åt manliga könsrollen. Detta gör i samband med påtryckningen av den verklighet att killar oftast inte blir raggade av tjejer o det lämnar ett hål i ens liv.

Grejjen som händer där är att.. Man fastnar i en veva. 30 tjejer dissar en, då börjar liksom ingen vara speciell längre. Detta är en grav tjejer gräver själva eftersom det är killar som får ta åt sig den största delen av att bli dissad. O sen när man lyckas med en tjej, så var det av diverse anledningar och inte utav att man faktiskt ville va med personen. Det är sånt som händer om relationer ska vara en könsroll. Man lär ut att det är killar som ska ta initiativ, vara duktiga på ragga o kunna charma o tjejer är ett byte(tjejer gör sig själva till ett byte genom smink kläder och brist på initiativtagande). O när man lär ut det på detta viset, påvägen till att hitta flickvännen så ligger man med många man inte vill ha som flickvän.. För de man ville ha som flickvän, det vet du inget om... Men tydligen så har tjejen dissat en.

T.ex såhär. Jag är kär i en tjej.. Hon dissar mig... Kommer över henne.. Efter något år blir kär igen i någon ny.. Blir dissad igen... Ångesten... Lusten... Växer en stor åtrå för sex, närhet och flickvän. Flickvän är en djupare relation vars kemi o liv påverkas av på allvarligare grad, att bli partner med någon är inte enkelt, man kan inte bara ta o plocka nån. Men tiden, suget biter så hårt att man börjar jaga istället.. Går fram till tjej efter tjej. Hela grejjen tappar sin mening.

Och som du ser är det många killar som drabbas av detta.

Men tjejer drabbas inte av det.. Tur eller otur för er. Ni får era pojkvänner ändå, när en tjej bara gluttar sig sin glamourösa "10 killar är kära i mig" o så tar man bara den man tycker är bäst. Men de andra kilar, utanför dessa 10 är kanske mycket bättre för tjejen, som hon verkligen kan bli kär i själv. Men vad gör hon åt saken? Annat än att hoppas han kommer fram o raggar på henne, o lyckas få hennes intresse.... Hur? Jadu... Ingen är ju heller perfekt. Man kan inte alla gånger gå fram till sin potentiella drömpartner o vara en casanova. Det fungerar inte så. Man får ge det tid. O tjejer behöver få tummen ur röven för att samhällsmoralen ska börja tippa tillbaka till hälsosamma relationer.

F.ö se min tråd om tjejer som inte tar initiativ saknar egen egentlig vilja.

Så ja killar som gör så, är en produkt av indoktrineringen... Killar ska ta initiativ.
Citera
2014-04-18, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speedygonsalez
dom har ju ingen självrespekt, och brudarna som kör på fast de vet ngn grabb lider av brist på självrespekt är förmodligen efterblivna eller bara snälla, det är ju tragiskt.
Jag tycker inte det är dessa grabbar som saknar självrespekt. Att ljuga för en annan, är vagt.. Ja.. Men självrespekt nja.. De som saknar Självrespekten är nog de som faktiskt fick tjejer o få näsorna högt upp i luften. De piedestalade upp tjejerna. Men ingen lärde tjejerna.. Att man måste förtjäna en man. Men hur ofta händer det numera. Hur ofta känner tjejer att de måste kämpa för en bra kille. De tror ju att hela världen kretsar kring dem. Tjejer har det för enkelt i livet.
Citera
2014-04-18, 08:15
Medlem
speedygonsalezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanzaki
Jag tycker inte det är dessa grabbar som saknar självrespekt. Att ljuga för en annan, är vagt.. Ja.. Men självrespekt nja.. De som saknar Självrespekten är nog de som faktiskt fick tjejer o få näsorna högt upp i luften. De piedestalade upp tjejerna. Men ingen lärde tjejerna.. Att man måste förtjäna en man. Men hur ofta händer det numera. Hur ofta känner tjejer att de måste kämpa för en bra kille. De tror ju att hela världen kretsar kring dem. Tjejer har det för enkelt i livet.

så du menar att 20 brudar på varje fest förtjänar att få min saliv i käften? nänänä, dom är inte tillräckligt bra.
Citera
2014-04-18, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanzaki
Tack detta kam jag svara på!

Att leta förhållande, hitta en partner är tyvärr påtvingad till en könsroll åt manliga könsrollen. Detta gör i samband med påtryckningen av den verklighet att killar oftast inte blir raggade av tjejer o det lämnar ett hål i ens liv.

Grejjen som händer där är att.. Man fastnar i en veva. 30 tjejer dissar en, då börjar liksom ingen vara speciell längre. Detta är en grav tjejer gräver själva eftersom det är killar som får ta åt sig den största delen av att bli dissad. O sen när man lyckas med en tjej, så var det av diverse anledningar och inte utav att man faktiskt ville va med personen. Det är sånt som händer om relationer ska vara en könsroll. Man lär ut att det är killar som ska ta initiativ, vara duktiga på ragga o kunna charma o tjejer är ett byte(tjejer gör sig själva till ett byte genom smink kläder och brist på initiativtagande). O när man lär ut det på detta viset, påvägen till att hitta flickvännen så ligger man med många man inte vill ha som flickvän.. För de man ville ha som flickvän, det vet du inget om... Men tydligen så har tjejen dissat en.

T.ex såhär. Jag är kär i en tjej.. Hon dissar mig... Kommer över henne.. Efter något år blir kär igen i någon ny.. Blir dissad igen... Ångesten... Lusten... Växer en stor åtrå för sex, närhet och flickvän. Flickvän är en djupare relation vars kemi o liv påverkas av på allvarligare grad, att bli partner med någon är inte enkelt, man kan inte bara ta o plocka nån. Men tiden, suget biter så hårt att man börjar jaga istället.. Går fram till tjej efter tjej. Hela grejjen tappar sin mening.

Och som du ser är det många killar som drabbas av detta.

Men tjejer drabbas inte av det.. Tur eller otur för er. Ni får era pojkvänner ändå, när en tjej bara gluttar sig sin glamourösa "10 killar är kära i mig" o så tar man bara den man tycker är bäst. Men de andra kilar, utanför dessa 10 är kanske mycket bättre för tjejen, som hon verkligen kan bli kär i själv. Men vad gör hon åt saken? Annat än att hoppas han kommer fram o raggar på henne, o lyckas få hennes intresse.... Hur? Jadu... Ingen är ju heller perfekt. Man kan inte alla gånger gå fram till sin potentiella drömpartner o vara en casanova. Det fungerar inte så. Man får ge det tid. O tjejer behöver få tummen ur röven för att samhällsmoralen ska börja tippa tillbaka till hälsosamma relationer.

F.ö se min tråd om tjejer som inte tar initiativ saknar egen egentlig vilja.

Så ja killar som gör så, är en produkt av indoktrineringen... Killar ska ta initiativ.

Grymt skrivet, låter troligt och jag antar väl att de är som Barney i HIMYM (How I Met Your Mother) som en gång långt bak i tiden blev sårad utav en tjej och efter det har han bara raggat på tjejer sedan dumpat de. Sen förstår jag inte hur sådana killar vill att tjejer ska vara..Visst man är ju som man är, men de vill ändå inte ha någon utav de där snygga tjejerna de raggat på. Ingen har gjort så med mig som tur, men sett flera killkompisar som gjort så. Det är ju mer tjejernas fel på något sätt, de accepterar ju detta. Tack för ditt svar!
Citera
2014-04-18, 11:49
Medlem
Zverkers avatar
Kommer sig frågan av att du är intresserad av en kille som du inte känner och som är lite av en player, men som du intalar dig innerst inne är en mycket fin person?
Citera
2014-04-18, 11:54
Bannlyst
Du glömmer att för killar är sex det bästa och viktigaste som finns. Det är även grunden i varje förhållande.
Citera
2014-04-18, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sodar
För att vi har inbillat oss själva att varenda kille vi är ihop med kommer tillslut att lämna oss, då är det bra att ha en back-up. På så sätt slipper man bli sårad lika hårt, för man har en ny så fort det gamla förhållandet tagit slut. Vi inbillar även oss själva att det inte är någon form av otrohet, utan att konversationerna endast är vänskapliga (därför har tjejer än idag samvete till att klandra killarna för att vara svinen i förhållanden).
I vissa fall kan det handla om att få bekräftelse på att man fortfarande är ''färsk på marknaden'' så att säga.

Ett vidrigt beteende minst sagt, jag är glad över att jag inte håller på sådär längre. Jag gjorde det när jag var en osäker 14-15åring, och jag skäms något oerhört över det än idag. Jag förstår mig inte dessa tjejer som är 18+ och fortfarande håller på med det, någon gång måste man väl ändå inse att det är pinsamt och dubbelmoraliskt?
Bra svar! Och tack för att du säger att du inte håller på med sånt längre, det gläder mig. Som sagt helt sjukt beteende, inte fan kan man lita på någon 100% som går runt med backup utifall att, det gör henne inte till något vidare flickvänsmaterial iallafalll. Man måste ju kunna lita på varandra herregud. Jag hoppas att det inte är särskilt vanligt, de sätter ju sig själva i fällan.
Citera
2014-04-18, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HumbertHumbert
Du glömmer att för killar är sex det bästa och viktigaste som finns. Det är även grunden i varje förhållande.

Fast i detta fall och i den här åldern & staden har typ 1% sex med de. Resten av dessa players gillar bara och hångla sedan dra.
Citera
2014-04-18, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zverker
Kommer sig frågan av att du är intresserad av en kille som du inte känner och som är lite av en player, men som du intalar dig innerst inne är en mycket fin person?

Han är väl charmig på något sätt med sitt självförtroende. Det är inte bara han. Alla killar jag vet (ungefär) håller på med detta och på detta sätt
Citera
2014-04-18, 13:29
Medlem
Dessutom känner jag en annan, så respektlös.. Iallafall.. Han har typ sagt till en tjej att han är så kär i henne osv. Hon vet att han är en sån som går runt med en ny tjej varje fredag på varje fest (har inte sex då) Därför besvarar hon inte hans känslor. Men man ser honom frtf varje fest osv med en ny tjej när man samtidigt får höra hur han skriver till tjejen han är ''kär'' i. Så jag menar inte bara en kille. Tjejen han är kär i ÄR speciell och inte en i mängden. Men han gör det så jäkla svårt för henne.

Alla sådana killar gör det svårt för tjejer..
Citera
2014-04-18, 13:46
Medlem
Zverkers avatar
Citat:
Han är väl charmig på något sätt med sitt självförtroende. Det är inte bara han. Alla killar jag vet (ungefär) håller på med detta och på detta sätt

Då kanske du umgås med fel killar. Killar gillar också bekräftelse och att hans beteende måste uppenbarligen vara lockande för tjejer (dig inkluderad) eftersom han får hångla med så många. Det han gör fungerar med andra ord för honom.

Ett alternativ kan ju vara att undersöka någon av de lite försiktigare killarna som är fina innerst inne utan att ha detta överdrivna bekräftelsebehov. Varför tråna efter någon som har egenskaper du säger dig ogilla med förhoppningen att han under ytan ska visa sig vara någon som överenstämmer med dina fantasier av honom? För mig känns det som ett något självdestruktivt beteende som riskerar att leda till många besvikelser framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in