2005-08-13, 20:49
Bannlyst
Är det ok att säga kuk eller fitta eller Sieg heil till en neger?
Citera
2005-08-13, 21:39
Medlem
ojns avatar
Tja, det kan ju knappast vara personangrepp iaf?
(Varför man nu ska använda dessa ord i en debatt).
Citera
2005-08-13, 21:40
Medlem
LadyTieras avatar
Menar du på flashback så måste vi tyvvär rätta oss efter hmf reglen men det du säger kommer även att dömmas efter personangrepps och hot/mobbing regeln, pratar du om att säga det offentligt så pröva att söka på fb eller posta denna fråga i krim och jur.
Citera
2005-08-13, 22:16
Medlem
jobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Menar du på flashback så måste vi tyvvär rätta oss efter hmf reglen men det du säger kommer även att dömmas efter personangrepps och hot/mobbing regeln, pratar du om att säga det offentligt så pröva att söka på fb eller posta denna fråga i krim och jur.
Får man skriva "nä nu går jag och stryper en neger"? Vad jag menar är om ett vedertaget begrepp för något kan klassas som hmf på Flashback?
Citera
2005-08-13, 22:51
Medlem
"Blatte" verkar vara ok.
http://forum.flashback.info/scandina...5&page=1&pp=15
Citera
2005-08-14, 01:01
Medlem
Avva66s avatar
Det måste ses i sitt sammanhang, enskilda ord betyder ingenting, men i en mening som säjer nåt så kan orden bli mycket vassa och stötande. Därför är det omöjligt att bedöma ord för ord.
Citera
2005-08-14, 16:06
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jobe
Får man skriva "nä nu går jag och stryper en neger"? Vad jag menar är om ett vedertaget begrepp för något kan klassas som hmf på Flashback?

I de allra flesta trådar skulle det anses som off topic.
Om det fanns en tråd (i loungen) med rubriken Är du skitnödig? så kanske det skulle vara ok om det var uppenbart att du menade att du skulle gå på toaletten och bajsa.

Å andra sidan med tanke på vilket liv det varit kring 88 black och negerbollar så är nog inte uttrycket särskilt pk nuförtiden.
Citera
2005-08-15, 19:16
Bannlyst
Alltså, kränker det mot rättigheterna att säga neger eller kuk eller fitta?

Om man säger neger eller Sieg heil så ska väl inte det kunna dömas under HMF-lagen?

Ex. Jag hatar dig din jävla neger, stick tillbaka till Afrika.

Eller.

Fan vilken neger du är. Gör några tricks så får du en banan.

Sätts allt in i en proportionell syn och döms efter vad som sägs eller är det ok att säga neger i festliga syften?

Vad ens personliga åsikter vad som anses är ok att uttrycka sig i en debatt är enbart subjektivt och ska således inte kunna falla under vad som är regelsatt att säga.
Citera
2005-08-15, 20:01
Medlem
Fet-Everts avatar
Vad gäller hets mot folkgrupp och hur den tillämpas på forumet finns mer att läsa om här.

http://forum.flashback.info/scandina...hets+folkgrupp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in