2014-04-22, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Du kan ju inte kalla den konversationen för en tillsägelse precis.

Varför inte? Moderatorn sa till mig att, gav mig en tillsägelse att jag rapporterade inlägg fel. Fick ett exempel och eftersom det fortfarande kändes som det fanns OT i det inlägget så frågade jag om jag fick svara på det som stod i inlägget. Jag fick dessutom uppmaning om att jag skulle läsa inläggen bättre så att jag inte provocerade andra. Vad som menades med det fick jag aldrig svara på.
Citera
2014-04-22, 20:49
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Varför inte? Moderatorn sa till mig att, gav mig en tillsägelse att jag rapporterade inlägg fel. Fick ett exempel och eftersom det fortfarande kändes som det fanns OT i det inlägget så frågade jag om jag fick svara på det som stod i inlägget. Jag fick dessutom uppmaning om att jag skulle läsa inläggen bättre så att jag inte provocerade andra. Vad som menades med det fick jag aldrig svara på.
Om moderatorn ifråga har ansett att du rapporterat någonting felaktigt är det väl bra att denne meddelar dig hur vi tolkar reglerna? Det är inget som drabbar dig på något sätt och ditt "straffregister" är rent.

Vi har helt enkelt en knapp at trycka på för att skicka svar på en RP, och det låter som att det är det som är gjort. Inga konstigheter alltså och livet går vidare
Citera
2014-04-22, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Om moderatorn ifråga har ansett att du rapporterat någonting felaktigt är det väl bra att denne meddelar dig hur vi tolkar reglerna? Det är inget som drabbar dig på något sätt och ditt "straffregister" är rent.

Vi har helt enkelt en knapp at trycka på för att skicka svar på en RP, och det låter som att det är det som är gjort. Inga konstigheter alltså och livet går vidare

Ja det är bra att man får veta att inlägget var helt okej att stå kvar men att jag inte fick svara på det som stod i det. Det är ju klart att det är bra att man får veta det. Det fanns alltså OT i inlägget och det var helt okej då.

Jag förstår ändå inte riktigt varför det var fel att rapportera ett inlägg med OT i?
Citera
2014-04-22, 21:00
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Ja det är bra att man får veta att inlägget var helt okej att stå kvar men att jag inte fick svara på det som stod i det. Det är ju klart att det är bra att man får veta det. Det fanns alltså OT i inlägget och det var helt okej då.

Jag förstår ändå inte riktigt varför det var fel att rapportera ett inlägg med OT i?
Det kan nog bara den moderatorn svara på som gav dig det beskedet.
Citera
2014-04-22, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Det kan nog bara den moderatorn svara på som gav dig det beskedet.

Det är nog väldigt troligt. Jag skrev några pm och frågade men fick inget svar. Så jag får väl leva i ovisshet i det. Har då inte fått några mer klagomål på mina rp så jag antar att det inte är så illa i alla fall. (Är säkert inte rätt i alla fall men jag har inte fått några mer klagomål på att jag rapporterar inlägg)

Hade gärna velat att den moderatorn svarade på hur h*n ville att jag skulle ändra mitt sätt att skriva inlägg också. Det var tydligen inte heller till belåtenhet för h*n. Men jag fick inte svar på det heller.

Frågan är varför man rapporterar fel när man rapporterar ett inlägg med OT?
Senast redigerad av granved 2014-04-22 kl. 21:28.
Citera
2016-01-07, 21:25
Medlem
therpgmasters avatar
Att få skriva vad man vill på ett forum som är FÖR yttrandefrihet är väl det minsta man kan begära!
Citera
2016-01-07, 21:49
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therpgmaster
Att få skriva vad man vill på ett forum som är FÖR yttrandefrihet är väl det minsta man kan begära!
Jovisst, och i princip kan du det också. Du blandar dock, som många andra, ihop yttrandefrihet med yttranderätt. Du får skriva vad du vill, men du kan inte göra det var du vill på forumet. Du ska göra det i rätt sektion.
Citera
2016-01-07, 23:54
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therpgmaster
Du tycker alltså att vilken medlem som helst ska få skriva "bajs" i vilken tråd som helst och i vilket forum som helst? Är det det du menar med yttrandefrihet, eller hur menar du?
Citera
2016-01-08, 00:36
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Du tycker alltså att vilken medlem som helst ska få skriva "bajs" i vilken tråd som helst och i vilket forum som helst? Är det det du menar med yttrandefrihet, eller hur menar du?
14 inlägg från therpgmaster och gnäller redan. Det baseras nog inte på erfarenhet av hur det fungerar här.

Bajs är det många som skriver här, det mesta är bajs men reglerna säger inte att det är förbjudet med skit, bara man håller sig till reglerna.
Senast redigerad av Xelious 2016-01-08 kl. 00:38.
Citera
2016-01-08, 00:53
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
14 inlägg från therpgmaster och gnäller redan. Det baseras nog inte på erfarenhet av hur det fungerar här.

Bajs är det många som skriver här, det mesta är bajs men reglerna säger inte att det är förbjudet med skit, bara man håller sig till reglerna.
Nu säger ju tyvärr inte 14 inlägg från en användare ett dugg. Det kan ju finnas tidigare erfarenhet från ett annat konto med 20 000 inlägg. Det vet vi ju inget om.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in