Citat:
Ursprungligen postat av
banankontact
Men om du läser TS rubrik så frågar han, Biljettkonrollat = 41 k i lön ???
TS tycker alltså också att det inte låter så rimligt och gjorde därför en tråd om det.
Sedan förövrigt har jag hört på flera håll att biljettkontrollanter utöver sin grundlön får provision. Nu vet jag inte om detta är sant men om så vore fallet så skulle det inte vara helt otroligt att genomsnittskontrollanten kan skrapa ihop en lön på 41 000 kr i månaden.
Så tro inte att du är något

Det här blir ju bara bättre och bättre.
Sitta i en kurdjävel och titta på folks biljetter osv och man tror verkligen att det skulle ge samma lön som typ en Produktionschef i en okej stor produktion. Att man som biljettittare skulle ha samma lön som typ ekonomichef i ett mellanstort företag osv.
Självklart så kan man tjäna 41 000 sek i månaden genom att med nollställt ansikte och utan utbildning titta på folk.
Undrar om de som städar tunnelbanevagnarna då ligger på runt 100 000 sek? Då krävs det ju lite kvalificerad utbildning att typ ta rätt kemikalier till golvet osv.
Fan, det trodde jag inte, att det var där pengarna fanns, i tunnelbanan.
Hur i helvete har man lyckats mörka att tunnelbanan var ett så extremt höginkomstyrke för hela den svenska arbetsmarknaden?
PISA förklarar sig varje dag i och med att ett av de största fallen var i att dagens "barn" inte kan forska/ söka/ sammanställa och dra kloka slutsatser ur mer komplexa och svåra informationskanaler. Man klarar bara av att svara om man får svaret direkt serverat.
Självklart så är Google svårt och det första svaret man får som kommer överst måste ju vara sanningen.
Varför kolla mer ifall det är fantastiskt bra med 1 sekunderssvaret?
Det finns en djävligt enkel lag som alltid stämmer.
"Låter det för bra för att vara sant så är det alltid som så".
Hoppas inte TS får brev ifrån Nigeria. Det kan bli katastrofalt.
Tips, googla "Nigeriabrev" så du innan du hoppar på den fantastiska "dealen".
Fan jag kan inte sluta. Jag undrar om inte jag måste starta en ny tråd?
Det trycker på därbak, är jag skitnödig?
Vad skall jag göra? Är det nu en toalett skall användas? Kan det vara cancer?