2014-04-16, 21:22
Medlem
[Infinite]s avatar
t.ex:[video]https://www.youtube.com/watch?v=fy9JCDchk34[/video]
och så kommer det upp en videoruta i tråden som man kan trycka på.
Jag fattar inte att Flashback har snålat på detta fram till nu det är ändå en känd svensk sida som funnits länge och borde kunna utöka servrarna till modernare forumstandard, varför har detta inte skett tidigare finns d en anledning?

Här ä en bild på hur d kan se ut i ett inbakat videokod på ett forum http://api.ning.com/files/N1XqEOfGMiU3A18Q1ARPV0DImnF35lWlrZdvGRCapEa3aCnQ6E 9dZ0RTKPD6pSw9r8vBxFINrWrJOp2HnRFAmNnDYWfBdAyF/ex2.PNG
Citera
2014-04-16, 21:25
Medlem
Strychnos avatar
Nej fy fan! det vill jag då inte se, så otroligt jobbigt det skulle vara!
Detta är ett forum.
Vill man se video så kan man fan uppehålla sig på youtube istället.
Citera
2014-04-16, 21:25
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Huvudskälet är att Flashback riskerar att bli ansvarigt för allt vad användarna länkar till eftersom innehållet presenteras direkt på forumet - att det ligger lagrat någon annanstans och strömmas från tredje part är inte alls självklart att det är en förmildrande omständighet. Det vore helt enkelt att för lätt för haverister att posta olagligheter som riskerar forumets framtid.

Utöver det ser det för jävligt ut i forum som har en massa medieinnehåll inbäddat i trådarna. Bildminiatyrer kan fungera på en del forum, men det är sällan det lyckas med en layout där det inte stör på ett eller annat sätt.
Citera
2014-04-16, 21:31
Medlem
Risken finns att det blir lite stökigt med stora videorutor mitt upp i allt, vill dock minnas att det har funnits fb-plugins att installera för greasmonkey (firefox) att få till detta.

Den skulle ju kunna ligga i en spoiler som bara är att öppna och klicka play.
Citera
2014-04-16, 21:33
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Nej, det är inte aktuellt i dagsläget och det beror som tidigare sagt inte på tekniska orsaker. Om man vill se video får man stå ut med att klicka på en länk.

admin4
Citera
2014-04-16, 21:39
Medlem
[Infinite]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorbyre
Risken finns att det blir lite stökigt med stora videorutor mitt upp i allt, vill dock minnas att det har funnits fb-plugins att installera för greasmonkey (firefox) att få till detta.

Den skulle ju kunna ligga i en spoiler som bara är att öppna och klicka play.
jo precis man skulle kunna ha d som en spolier
vad e föövrigt anledningen att baka in videor i trådarna om ingen kan se dom, har också för mej att ja sett bilder på flashback förut men de kanske bara är missminne
Citera
2014-04-16, 21:41
Medlem
[Infinite]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Nej, det är inte aktuellt i dagsläget och det beror som tidigare sagt inte på tekniska orsaker.
nä men samtidigt gav du ingen anledning till d heller o d e ju ganska lamt av de´
Citera
2014-04-16, 22:05
Medlem
Svårt att bara klicka på länken? Det har fungerat de senaste 10 åren.
Citera
2014-04-16, 22:06
Medlem
wes420s avatar
Nää usch.
Skriv istället, och länka om du verkligen måste.
Citera
2014-04-16, 22:20
Medlem
C-3POs avatar
Jag vill påstå att en av Flashbacks styrkor är att det är rent i trådarna. Jag är väldigt nöjd med hur det är idag.
Citera
2014-04-16, 22:25
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Infinite]
nä men samtidigt gav du ingen anledning till d heller o d e ju ganska lamt av de´
Men det gjorde jag, och det är ganska lamt av dig att missa det, samt referensen till mitt svar.
Citera
2014-04-16, 22:29
Medlem
kekomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C-3PO
Jag vill påstå att en av Flashbacks styrkor är att det är rent i trådarna. Jag är väldigt nöjd med hur det är idag.

Håller med, att tillåta inbäddad media skulle genast göra det mycket rörigare och mindre lättöverskådligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in