2014-04-16, 13:20
Medlem
Hej. Jag har ett tag undrat var man vill bo och var den personen bor i dagsläget.

Var bor ni just ni, hur gamla är ni och varför vill ni flytta till det stället?

Själv är jag 19 och bor i Vasastan/Norrmalm med familjen. När jag flyttar hemifrån skulle jag vilja flytta till Östermalm. Det som lockar är nattlivet och lugnare gator. Det som jag är trött på i Vasastan är sunkbarerna (Lion Bar tex)
Citera
2014-04-16, 13:22
Medlem
I Sverige eller utomlands? Ska det vara realistiskt eller ett drömboende?
Citera
2014-04-16, 13:31
Medlem
Ett whiteflight boende absolut! Nära havet i Skåne
Citera
2014-04-16, 13:55
Medlem
Scraps avatar
En stor stad (Sthlm, Malmö eller Göteborg) i en lägenhet. Max 4000 kr i hyra så man kan lägga pengarna på annat än bokostnader. Just nu bor jag i en liten stad och är riktigt trött på det..
Citera
2014-04-16, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrap
En stor stad (Sthlm, Malmö eller Göteborg) i en lägenhet. Max 4000 kr i hyra så man kan lägga pengarna på annat än bokostnader. Just nu bor jag i en liten stad och är riktigt trött på det..

Var ska du bo för de pengarna? En kolonilott med renoveringsbehov? Rostig grill ingår.
Citera
2014-04-16, 14:03
Medlem
frihetskrigares avatar
I en storstad som till exempel Stockholm eller Göteborg. Jag skulle hellre vilja bo i en storstad eftersom jag är trött på allt skvaller och rykten som går hela tiden och vill hellre bo där man kan vara lite mera anonym.
Citera
2014-04-16, 14:14
Medlem
langben1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fqlk
Hej. Jag har ett tag undrat var man vill bo och var den personen bor i dagsläget.

Var bor ni just ni, hur gamla är ni och varför vill ni flytta till det stället?

Själv är jag 19 och bor i Vasastan/Norrmalm med familjen. När jag flyttar hemifrån skulle jag vilja flytta till Östermalm. Det som lockar är nattlivet och lugnare gator. Det som jag är trött på i Vasastan är sunkbarerna (Lion Bar tex)

19 och ska bo på östermalm Vunnit på lotto eller taskig världsuppfattning?
Citera
2014-04-16, 17:13
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Tillbaka till min hemstad Växjö eller Lidingö. Skillnad jag vet. Varför jag vill tillbaka till min hemstad är för att jag har mina vänner o familj. Varför jag vill flytta till Lidingö är för att det är väldigt fint där och har hittat två drömhus där!
Citera
2014-04-16, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langben1
19 och ska bo på östermalm Vunnit på lotto eller taskig världsuppfattning?

Och varför skulle det behöva vara så? Tänker du på att "vilken 19åring har råd att köpa lya där?" så kan du ju gräva upp huvudet ur sanden igen...
Citera
2014-04-16, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olivander
Var ska du bo för de pengarna? En kolonilott med renoveringsbehov? Rostig grill ingår.

Arbetar inom fastighetssvängen och kan meddela att det absolut går att hitta kontrakt för ungefär de summorna.
Citera
2014-04-16, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Playtime1
Arbetar inom fastighetssvängen och kan meddela att det absolut går att hitta kontrakt för ungefär de summorna.

Vad rör det sig om för lägenhet då? Kan du ge mig ett exempel på vilka egenskaper en sådan lägenhet har? Storlek, läge osv.
Citera
2014-04-16, 17:55
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olivander
Vad rör det sig om för lägenhet då? Kan du ge mig ett exempel på vilka egenskaper en sådan lägenhet har? Storlek, läge osv.

Storlek 1:a på 20-30 kvm på någon slutstation längst pendeln.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in