2014-04-16, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish
Storlek 1:a på 20-30 kvm på någon slutstation längst pendeln.

Det är precis det jag menar....
Citera
2014-04-16, 18:34
Medlem
IceEyess avatar
Född på 80-talet och är för närvarande bosatt i Sundsvallstrakten, och det är väl i storleksmässigt likvärdiga orter som jag huvudsakligen vill vara bosatt i. Trivs ypperligt i min nuvarande bostadsort, men skulle självfallet även kunna tänka mig orter som Helsingborg, Jönköping eller Gävle.

I mindre orter skulle jag sannolikt vantrivas med det tveksamma utbudet, medan Stockholm och Göteborg är alldeles för stort, instängt och hoprört för att tilltala mig.
Citera
2014-04-16, 19:28
Medlem
razzzorblades avatar
Huvudstaden eller någonstans i usa, varför usa har jag faktiskt ingen aning, men alltid varit drömmen^^ 3a om jag bor själv 6a om jag får fru, knx i hela huset och billig hyra !
Citera
2014-04-16, 22:25
Medlem
nestesaippuas avatar
Efter att ha bott i en större stad i några månader så har jag ofta kännt ett sug efter att bo på landet vid kusten eller en sjö. Ägnar mycket tid åt friluftsliv så jag vill gärna ha naturen nära till hands. Rent spontant så skulle första önskan vara en liten villa på västkusten utanför Varberg.
Citera
2014-04-16, 22:28
Medlem
Poke53281s avatar
Jag flyttade till Landet i Sverige eftersom jag inte har ett Green Card i USA, det var billigaste och bästa alternativet i dagsläget, ångrar inte - Skåne är hyfsat vackert, lite kriminalitet, mycket natur - bra med tåg, direkt till flygplats inom 1-2 timmar.

Men skulle jag få välja, så åkte jag direkt till USA och köpte hus där (typ, i en liten förort som jag bor nu i Sverige), har redan besökt förorten i USA (Nånstans i Oregon) flera gånger så...jag vet var jag vill bo.
Citera
2014-04-17, 08:01
Medlem
kostymnisses avatar
Själv vill jag helst bo vid havet på någon ö som ändå har hyfsat utbud i form av mataffär, spelbutik och eventuellt något litet fik/liten restaurang.
Det skall dock inte vara någon enorm semesterort direkt utan bara lalla på i sin egen lugna takt. Dock är det ju en utopi idag med tanke på arbete etc.
Citera
2014-04-17, 09:22
Medlem
langben1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Playtime1
Och varför skulle det behöva vara så? Tänker du på att "vilken 19åring har råd att köpa lya där?" så kan du ju gräva upp huvudet ur sanden igen...

Men tanke på att en 1a på 22kvadrat kostar 1 995 000 och uppåt
Citera
2014-04-17, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langben1
Men tanke på att en 1a på 22kvadrat kostar 1 995 000 och uppåt

Och det är fullkomligt omöjligt för en 19åring att köpa loss?

Tror det är dags att dra upp huvudet ur sanden... Själv hade jag råd att köpa något sådant i den åldern om jag hade velat, och vet många som hade samma möjlighet. (Och vissa som dessutom gjorde det)
Citera
2014-04-17, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olivander
Vad rör det sig om för lägenhet då? Kan du ge mig ett exempel på vilka egenskaper en sådan lägenhet har? Storlek, läge osv.

Vi pratar självklart inte om centrala Stockholm, men en bit utanför längs t-banelinjen, lägenheter runt 20-30kvm. Och nej, varken slutstation på t-bana eller pendel.
Citera
2014-04-17, 09:29
Medlem
Är urban själv så bor gärna i en storstad. New York eller London är två trevliga städer.
Citera
2014-04-17, 09:31
Bannlyst
Inte i Sverige tyvärr. Bor i gtb men har boende i utlandet. Kommer lämna landet för gott så fort jag kan lämna allt helt. Nu är det pendlande mellan Sverige och utland.

Anledning till det är att jag är trött på all trams från politikerna som inte tänker på landets suveränitet och folk. Landet har nått botten och sjunker i gyttjan.

Kommer dock inte undan helt från tramsigheter i andra länder med men har inte sett lika mycket tramsigheter i andra länder som jag fattat tycke för.

Sedan är jag jväligt trött på alla jävla zigenare som dragit in i landet från Bulgarien och Rumänien för att begå brott som ficktjyveri och tiggeri.

Kommer inte vara i Sverige på ett bra tag förhoppningsvis då jag inte kommer tåla zigenarplågan under sommaren. Håll hårt i era värdesaker. Håll uppsikt efter fingerfärdiga zigenare som kommer härja i folkmassor och kommunala transportmedel.

Som ni ser så är det unga som gamla, flickor, pojkar , kvinnor och män som håller på med ficktjyveri. Håll koll.
http://www.4shared.com/video/QIYP0X0P/4-2_Ross_Kemp_On_Gangs_-_Bulga.html
Senast redigerad av penka 2014-04-17 kl. 09:36.
Citera
2014-04-17, 18:54
Medlem
langben1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Playtime1
Och det är fullkomligt omöjligt för en 19åring att köpa loss?

Tror det är dags att dra upp huvudet ur sanden... Själv hade jag råd att köpa något sådant i den åldern om jag hade velat, och vet många som hade samma möjlighet. (Och vissa som dessutom gjorde det)

Det krävs, i alla fall på handelsbanken dels 15% kontant, 300 000 sek i kontantinstats samt en lön på minst 26 000 sek
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in