Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-15, 20:58
  #1
Medlem
KattenMedCiggens avatar
Ja vad tror ni kära flashbackare. Hur länge skall man få vänta innan det blir skottlossning i Göteborg igen?

Kanske sker det till påskhelgen? det kasnke är en bra helg att skjuta ned någon. Vad kan det tänkas för annat som kan leda till den nästa skjutningen. Har vi inside som kan förutsäga detta?

Sista skjutningen jag hittat är tråden: https://www.flashback.org/t2356802 med rubriken "Ny skottlossning i Biskopsgården 13/4/14"

Kan vi tänka oss hämndaktioner till denna, eller blir det bara en "random new one"

Har ni diskussionsmatriel för att pinnpointa nästa skjutning så skriv det ni vet/tror

Här länkas den sista skjutningen så att vi lätt finner och kan registrera den i samlingstråden för detta göteborgs skjutningar - Sammanställningstråden


EDIT: Glömde en länk
__________________
Senast redigerad av KattenMedCiggen 2014-04-15 kl. 21:01.
Citera
2014-04-15, 21:22
  #2
Medlem
KattenMedCiggens avatar
Jag måste säga att jag tror den sker på påskafton. Fall problematiskt för polisen, men varför? felaktiga befogenheter och fel sätt att agera.

/ Katten
Citera
2014-04-15, 22:02
  #3
Moderator
v50s avatar
Då det inte handlar om ett aktuellt brott så är det inget för ABoK, vi testar med Brott och brottsbekämpning istället


Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2014-04-15, 22:11
  #4
Medlem
fMEISTERs avatar
Fågeln är i luften as we speak.
Citera
2014-04-15, 22:17
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fMEISTER
Fågeln är i luften as we speak.

Har hört den uppe i över en timme och den surrar på som fan fortfarande. Kan vi gissa på att det smällt ikväll igen?
Citera
2014-04-15, 22:32
  #6
Medlem
fMEISTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1Salvatrucha
Har hört den uppe i över en timme och den surrar på som fan fortfarande. Kan vi gissa på att det smällt ikväll igen?

Eventuellt, kan också va att dom är uppe och spanar/visar sin närvaro genom att snurra runt lite.

Hörde talas om att den flög över Linne tidigare idag följt av flertalet polisbilar i full fart, dock ingen info om vad som skulle ha hänt.
Citera
2014-04-15, 22:53
  #7
Medlem
Det lugnar ner sig nu. Mota våld med kärlek och förståelse. Så ett frö av kärlek för varje pojkstreck som ungdomarna gör.

We shall overcome.
__________________
Senast redigerad av Dildolinda 2014-04-15 kl. 23:02.
Citera
2014-04-16, 03:04
  #8
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fMEISTER
Eventuellt, kan också va att dom är uppe och spanar/visar sin närvaro genom att snurra runt lite.

Hörde talas om att den flög över Linne tidigare idag följt av flertalet polisbilar i full fart, dock ingen info om vad som skulle ha hänt.

Det har varit (enligt en som berättade för mig) flera personrån i linnéstan idag, mitt på dagen. Helt sjukt, polisen håller på att tappa greppet fullständigt. Men det rörde sig inte om någon skjutning i alla fall.
Citera
2014-04-16, 11:32
  #9
Medlem
fMEISTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Det har varit (enligt en som berättade för mig) flera personrån i linnéstan idag, mitt på dagen. Helt sjukt, polisen håller på att tappa greppet fullständigt. Men det rörde sig inte om någon skjutning i alla fall.

Enig. Smågangstrarna har ingen respekt för snuten och gör mer eller mindre som dom vill.
Citera
2014-04-16, 11:38
  #10
Medlem
Varför är det intressant att gissa när nästa skjutning sker i Göteborg? Måste vara viktigare att diskutera hur vill kan stoppa galenskaperna som politikerna skapat.
Citera
2014-04-19, 23:48
  #11
Medlem
Dirty.Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelforbud
Varför är det intressant att gissa när nästa skjutning sker i Göteborg? Måste vara viktigare att diskutera hur vill kan stoppa galenskaperna som politikerna skapat.

Bra sagt Frågan är inte när och om nästa skjutning sker. Dom kommer att skjuta många gånger till i år och i sommar kommer det förmodligen att bli ännu värre - folk tenderar att bli mer galna då. Fråga mig inte varför men det måste vara vädret . Skjutningar sker ju hela tiden och nu så blir man inte ens förvånad längre. Det har tyvärr blivit legio att olika personer som känner sig kränkta skjuter vilt omkring sig i tid och otid.

Hade dessa gossar bara lärt sig lite prickskytte samt allmän vapenhantering så hade det känts lite tryggare men nu skjuter dom lite på måfå och med tanke på deras allmäntillstånd så är det nästan ett under att inte fler oskyldiga har skadats. Men det kommer, tro mig.

Våra kära politiker är ena fega svin. Dom bryr sig inte ett skit. Ja jag vet att justitieministern med det plågade och osedvanligt fula utseendet gärna vill ha strängare vapenlagar. Asg hur fan kan man tro att det kommer att hjälpa Alla som känner att dom behöver skydda sig med vapen eller som behöver dom på annat sätt kommer att fortsätta med det oavsett straff. Allt annat är trams.


Hej på er, ni poliser som är här inne på fb Hur tycker ni att man ska göra för att komma åt problemet? Ni är ju ändå ute på fältet och ser all skit live
__________________
Senast redigerad av Dirty.Harry 2014-04-19 kl. 23:53.
Citera
2014-07-11, 21:19
  #12
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19210430.ab
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback